تحلیل تکنیکال و ترید

پنج شنبه, 18 دی 1399 07:00

مقایسه اندیکاتورهای پیشرو و تأخیری Leading vs. lagging indicators

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

همانطور که قبلاً اشاره شد، هر اندیکاتوری ویژگی‌های خاصی دارد و باید از هر کدام برای مقاصد و کاربردهای خاصی استفاده کرد. اندیکاتورهای پیشرو به رویدادهای آینده اشاره می‌کنند. اندیکاتورهای تأخیری برای تأیید الگویی که رخ داده استفاده می‌شوند.

معمولاً اندیکاتورهای پیشرو برای تحلیل میان و کوتاه مدت مناسب هستند. از این اندیکاتورها برای پیش بینی یک روند استفاده شده و برای پشتیبانی از فرضیه‌های آنها از ابزارهای آماری استفاده می‌شود. بویژه در رابطه با اقتصاد، اندیکاتورهای پیشرو برای پیش بینی دوره‌های رکود بسیار مفید هستند.

در رابطه با تحلیل تکنیکال و تریدینگ، اندیکاتورهای پیشرو به دلیل ویژگی پیشگویانه شان مفید هستند اما هیچ اندیکاتور خاصی قادر به پیش بینی آینده نیست بنابراین همیشه باید با احتیاط با این پیش بینی‌ها برخورد کرد.

اندیکاتورهای تأخیری برای تأیید رویدادها و روندهایی که از قبل رخ داده یا در حال رخ دادن هستند استفاده می‌شوند و می‌توانند بسیار مفید باشند. این اندیکاتورها می‌توانند جنبه‌های خاصی از بازار که مخفی مانده اند را مشخص کنند. به همین دلیل معمولاً از آنها برای تحلیل نمودارها در بازه‌های بلندمدت استفاده می‌شود.