تحلیل تکنیکال و ترید

سه شنبه, 23 دی 1399 06:13

پارابولیک سار (Parabolic SAR) چیست؟

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

از اندیکاتور پارابولیک سار برای تعیین مسیر خط روند و معکوس شدن آن استفاده می‌شود. SAR مخفف کلمات Stop and Reverse است و به نقطه‌ای گفته می‌شود که در آن یک پوزیشن long باید بسته شود و یک پوزیشن short باز شود یا بالعکس.

پارابولیک سار به شکل یکسری نقطه روی نمودار نمایش داده می‌شود که بالا یا پایین نمودار قیمت قرار می‌گیرند. در مجموع اگر این نقطه‌ها زیر قیمت باشند، یعنی قیمت روند صعودی دارد و اگر بالای آن باشند یعنی قیمت در سراشیبی قرار گرفته است. وقتی نقطه‌ها در سمت دیگر نمودار قیمت قرار بگیرند، چرخش ایجاد می‌شود.

پارابولیک سار در یک نمودار بیت‌کوین

پارابولیک سار می‌تواند درباره مسیر حرکت بازار به تریدرها اطلاعات بدهد. همچنین برای تشخیص نقطه‌های معکوس شدن هم مفید است. ممکن است بعضی تریدرها از اندیکاتور پارابولیک سار به عنوان پایه و اساس تعیین حد توقف متحرک استفاده کنند. چنین سفارشاتی همگام با بازار حرکت می‌کنند و به حفظ سود سرمایه گذاران در دوره‌های صعود قوی و چشمگیر کمک می‌کنند.

پارابولیک سار در دوره‌هایی که روند بازار قوی باشد به بهترین شکل عمل می‌کند. در دوره‌های تحکیم ممکن است این اندیکاتور سیگنال‌های اشتباه زیادی درباره معکوس شدن احتمالی روند بازار ایجاد کند