تحلیل تکنیکال و ترید

سه شنبه, 23 دی 1399 06:20

ابر ایچیموکو (Ichimoku Cloud) چیست؟

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

ابر ایچیموکو یک اندیکاتور تکنیکال است که در اصل ترکیبی از چندین اندیکاتور مختلف محسوب می‌شود. بین اندیکاتورهای بررسی شده، ابر ایچیموکو پیچیده ترین آنهاست. شاید در نگاه عمل درک فرمول‌های این اندیکاتور و طرز کار آنها سخت باشد. اما در عمل ابر ایچیموکو آنطور که به نظر می‌رسد سخت نیست و بسیاری از تریدرها به دلیل قابلیت این اندیکاتور برای ساختن سیگنال‌های خوش تعریف و شفاف از آن استفاده می‌کنند.

همانطور که اشاره شد، ابر ایچیموکو یک اندیکاتور نیست بلکه ترکیبی از چند اندیکاتور است که درباره مومنتوم بازار، سطوح پشتیبانی و مقاومت و مسیر حرکت روند بازار اطلاعات فراهم می‌کنند. این کار با محاسبه پنج میانگین و ترسیم آنها روی یک نمودار انجام می‌شود. همچنین این اندیکاتور بر اساس این میانگین یک ابر ایجاد می‌کند که ممکن است قادر به پیش بینی محدوده‌های مقاومت و پشتیبانی باشد.

هر چند میانگین‌ها نقش مهمی در این اندیکاتور دارند اما خود این ابر هم یکی از اجزای مهم این اندیکاتور است. عموماً اگر قیمت‌ها بالاتر از این ابر باشند، می‌توان گفت که بازار در مسیر صعود قرار گرفته و اگر زیر آن باشند بازار یک حرکت نزولی را آغاز کرده است.

ابر ایچیموکو بر روی نمودار بیت‌کوین که به عنوان پشتیبانی و سپس مقاومت عمل می‌کند.

ممکن است ابر ایچیموکو سایر سیگنال‌های تریدینگ را هم تقویت کند.

شاید مهارت پیدا کردن در زمینه کار با ابر ایچیموکو سخت باشد اما پس از آشنایی کامل با آن می‌توانید به نتایج خیلی خوبی برسید.