تحلیل تکنیکال و ترید

پنج شنبه, 25 دی 1399 03:23

نحوه محاسبه سایز پوزیشن در تریدینگ position size in trading

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

یکی از مهم‌ترین جنبه‌های تریدینگ، مدیریت ریسک است. به باور بعضی تریدرها این مهم‌ترین جنبه تریدینگ است به این دلیل که محاسبه سایز پوزیشن با یک فرمول استاندارد ضروری است. نحوه انجام این محاسبات به این صورت است.

اول باید مشخص کنید که چقدر تمایل به ریسک در هر ترید دارید. فرض کنید این رقم 1 درصد باشد. اما آیا این یعنی باید 1 درصد از حساب خودتان را ریسک کنید؟ خیر! این یعنی اگر به حد توقف برسید، بیشتر از 1 درصد حسابتان را از دست نخواهید داد.

شاید این رقم کم به نظر برسد اما باعث می‌شود که بد پیش رفتن چند معامله باعث تخلیه حساب شما نشود. بنابراین پس از تعیین این مورد، باید حد توقف را مشخص کنید. این کار برای هر معامله و بر اساس ایده‌ای که برای آن دارید انجام می‌شود. فرض کنید که قرار است حد توقف را به اندازه 5 درصد مبلغ اولیه تعریف کنید. این یعنی با رسیدن به حد توقف و خروج از پوزیشن، تنها باید 1 درصد از حسابتان را از دست بدهید.

فرض کنید موجودی حساب شما هزار USDT باشد. ما 1 درصد برای هر معامله ریسک می‌کنیم. حد توقف ما نسبت به نقطه ورود 5 درصد است. سایز پوزیشن باید چقدر باشد؟

1000*0.01/0.05=200

اگر می‌خواهید تنها 10 USDT از دست بدهید که در واقع معادل 1 درصد حساب شماست، باید وارد یک پوزیشن 200 USDT شوید.

شاید این محاسبات کمی طولانی به نظر برسند اما برای مدیریت درست و مناسب ریسک ضروری است.

توجه:سعی کنید در صرافی های خارجی با اطلاعات ایران مانند آی پی مدرک پاسپورت ایران وشماره تماس ایرانی وارد نشوید و ثبت نام نکنید...