تحلیل تکنیکال و ترید

شنبه, 01 مرداد 1401 05:45

اسکالپینگ: آشنایی با 5 استراتژی اسکالپ تریدینگ سودآور برای بازار کریپتو

این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

 

ارزهای دیجیتال نوسان شدیدی دارند اما همین نوسان فرصت‌های زیادی برای سودآوری در اختیار تریدرها قرار می‌دهد. افرادی که از استراتژی‌های پرریسک ترس ندارند و بیشتر وقتشان را صرف نظارت بر حرکات قیمت می‌کنند، از اسکالپ تریدینگ استفاده می‌کنند یا آن را یکی از روش‌های ترجیحی اجرای معامله می‌دانند.

در این مقاله به شما خواهیم گفت که اسکالپ تریدینگ چیست، چطور کار می‌کند و نکاتی که به شما برای سودآوری با این استراتژی کمک می‌کنند را مرور می‌کنیم.

اسکالپ تریدینگ در دنیای کریپتو چیست؟

اسکالپ تریدینگ یا همان اسکالپینگ یکی از استراتژی‌های معاملاتی کوتاه مدت است که تریدرها برای ایجاد سودهای کم مکرر بر اساس حرکات قیمت روزانه از آن استفاده می‌کنند. جمع شدن سود کوچک حاصل از هر معامله به مرور زمان تبدیل به رقم قابل توجهی می‌شود.

به دلیل ماهیت پرنوسان بازار ارزهای دیجیتال، اسکالپینگ در این بازار بسیار پرطرفدار است. اغلب اوقات اسکالپرها از لوریج استفاده می‌کنند تا سفارشات بیشتری باز کنند و از یک حد توقف سخت و دقیق برای مدیریت ریسک استفاده می‌کنند.

تریدرهای کریپتو یا فارکس از طریق واکنش فوری به حرکات بازار از این استراتژی استفاده می‌کنند. معمولاً تریدرهای اسکالپر به جای نگه داشتن پوزیشن برای چند روز، ساعت یا هفته ظرف چند دقیقه و گاهی اوقات ظرف چند ثانیه واکنش نشان می‌دهند. سرعت و انسجام از جمله عوامل مهمی هستند که نتیجه کار را تعیین می‌کنند.

برای اسکالپینگ باید جفت ارز مورد نظر نوسان زیادی داشته باشد. حرکات شدید قیمت کار تریدرها را برای سودآوری راحت تر می‌کند هر چند معمولاً اسکالپرها از نوسانات شدید کوتاه مدت استفاده می‌کنند. اگر اسکالپ تریدینگ را با ترید کردن روزانه یا سوئینگ تریدینگ مقایسه کنیم، اسکالپ تریدینگ ریسک نسبتاً کمی دارد و بازده خوبی ایجاد می‌کند هر چند نتایج این کار کاملاً بستگی به پشتکار، انضباط و در اختیار داشتن سرمایه قابل توجه دارد.

اسکالپینگ در دنیای کریپتو چگونه انجام می‌شود؟

هر تریدر از یک سیستم تریدینگ شخصی استفاده می‌کند تا به بیشترین سود ممکن برسد اما بعضی از اصول پایه تریدینگ مشترک هستند و همه تریدرها از آنها استفاده می‌کنند. روش اسکالپینگ بر اساس تحلیل تکنیکال بلادرنگ بازار انجام می‌شود چون تریدر فرصتی برای تحلیل بنیادی بازار ندارد.

به طور میانگین تریدرهای اسکالپر هر 5 تا 10 دقیقه پوزیشن باز می‌کنند. بازه زمانی M5 سودآورترین بازه محسوب می‌شود چون برای بیشتر استراتژی‌ها قابل استفاده است، می‌توان از آن در تحلیل‌ها استفاده کرد و شانس قابل پیش بینی بودن را افزایش می‌دهد.

اسکالپ تریدینگ در دنیای کریپتو به دو روش انجام می‌شود یعنی روش دستی و خودکار. در روش کاملاً دستی، تریدر باید با دقت متمرکز بر حرکات بازار شود و دائماً معاملات را تحت نظر داشته باشد. برای سود بردن از یک معامله، تریدر باید حرکات بازار را دنبال کرده و پوزیشن‌ها را به موقع باز و بسته کند.

اما در سیستم تریدینگ خودکار اسکالپرها از یک نرم‌افزار خاص برای پشتیبانی از استراتژی‌های تعریف شده خودشان ایجاد می‌کنند. این نرم‌افزار با هدف کاهش ریسک و اجرای معاملات در مواقعی که تریدر به سیستم دسترسی ندارد طراحی شده است.

در اکثر مواقع، اسکالپر باید برای معامله یک ارز خاص تصمیم گیری کند بدون اینکه وقت فکر کردن درباره تراکنش را داشته باشد. در چنین مواقعی ادراک و بصیرت تنها ابزار قابل استفاده برای تصمیم گیری است. به چنین روشی، اسکالپینگ شهودی گفته می‌شود و نیاز به تجربیات زیادی در حوزه تریدینگ، توانایی‌های تحلیلی و درک قوی نسبت به بازار دارد.

مقایسه اسکالپینگ در بازار کریپتو و فارکس

شباهت‌ها

مفاهیم فارکس تریدینگ و کریپتو تریدینگ خصوصیات مشترکی دارند از جمله:

  • عرضه و تقاضا: قیمت هر ارزی چه کریپتو و چه فیات بر اساس عرضه و تقاضا مشخص می‌شود.
  • پلتفرم‌های دیجیتال: معاملات هر دو بازار از طریق اینترنت انجام می‌شود در نتیجه امکان معامله ارزهای مختلف در پلتفرم‌های دیجیتال متعدد وجود دارد.
  • ربات‌ها: تردینگ خودکار با استفاده از ابزارهای مناسب، روش منطقی و قابل مدیریتی است. با استفاده از ربات‌های خودکار آنلاین در ترکیب با هوش مصنوعی، تریدرها می‌توانند استراتژی اسکالپینگ را اجرا کنند.

تفاوت‌ها

هر تریدر تازه کاری تصور می‌کند که بازار کریپتو و فارکس یکسان هستند اما واقعیت این است که این دو بازار کاربرد و هدف متفاوتی دارند. برعکس ارزهای دیجیتال، بازار فارکس قدیمی است و در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است.

اما بازار کریپتو نسبتاً تازه کار و به شدت پرنوسان است. به همین دلیل عملکرد این دو بازار متفاوت است:

  • نوسان: ارزهای دیجیتال نسبت به ارز فیات پرنوسان تر هستند. یک اسکالپر ماهر سعی می‌کند به سرعت از فرصت‌های موجود برای رسیدن به سود بیشتر در بازار کریپتو استفاده کند.
  • واسطه‌ها: معمولاً فارکس تریدینگ نیاز به یک واسطه دارد که این ویژگی باعث افزایش قیمت‌ها و کارمزدها می‌شود. اما در کریپتو تریدینگ واسطه‌ای وجود ندارد بنابراین هزینه‌های تراکنش به طور چشمگیری کمتر هستند.
  • زمان: بازار ارزهای دیجیتال به صورت شبانه روزی فعال است در نتیجه همه می‌توانند با هر مبلغی در این بازار تراکنش اجرا کنند. اما بازار بورس فارکس تنها 5 روز هفته و فقط در ساعات کاری در دسترس است.
  • مقررات: معاملات بازار فارکس کاملاً قانونمند هستند و دولت‌ها پشت ارزهای مورد معامله در این بازار قرار دارند. اما ارزهای دیجیتال فقط در کشورهای خاصی به رسمیت شناخته شده اند از این رو بازار کریپتو بسیار پر ریسک تر و غیرقابل پیش بینی تر است.

انواع استراتژی‌های اسکالپینگ برای کریپتو

اسکالپرها باید به صورت کامل با اسکالپینگ آشنا باشند. به همین دلیل بهتر است به یک استراتژی خاص پایبند بمانند تا از تصمیم گیری‌ها و وقفه‌های غیرضروری پیشگیری کنند. به طور کلی 5 استراتژی اسکالپ تریدینگ شناخته شده وجود دارد که افراد مبتدی تا پیشرفته می‌توانند همین حالا آنها را پیاده سازی کنند.

رنج تریدینگ (Range Trading) در بازار کریپتو

اصطلاح رنج یعنی جابجا شدن قیمت بین دو مرز ثابت بالا و پایین در یک بازه زمانی خاص. زمانی که تریدرهای کریپتو رنج تریدینگ انجام می‌دهند، معمولاً در زمان‌های مختلف وارد پوزیشن‌های long و short می‌شوند که این بستگی به موقعیت قیمت در آن رنج دارد.

وقتی تریدر، محدوده یا رنج ایده آل برای معامله را انتخاب کند، سعی می‌کند با خرید در سطح پشتیبانی و فروش در سطح مقاومت به صورت دستی وارد پوزیشن شود. اسکالپرها می‌توانند از سفارش محدود برای ورود به پوزیشن long (خرید) استفاده کنند. بهتر است این کار در نقطه ورودی پایین تر در رنج کلی، در جهت مطلوب و زمانی که بازار به سطح پشتیبانی می‌رسد انجام شود. اسکالپرها می‌توانند وقتی بازار حرکت افقی دارد، رنج تریدینگ انجام دهند.

اختلاف (اسپرید) پیشنهاد - درخواست

اختلاف پیشنهاد - درخواست به تفاوت بین قیمت درخواستی و قیمت پیشنهادی گفته می‌شود. وجود این اختلاف به اسکالپرها امکان می‌دهد در قیمت پیشنهادی یا درخواستی یک پوزیشن باز کنند و بعد آن را به سرعت ببندند - چند نقطه بالاتر یا پایین تر - تا به سود برسند. اما در اسکالپ تریدینگ، اختلاف پیشنهاد درخواست در دو حالت کلی ایجاد می‌شود:

  • اختلاف پیشنهاد - درخواست وسیع:

وقتی این حالت ایجاد می‌شود، قیمت درخواستی بیشتر و قیمت پیشنهادی بسیار کمتر از حالت معمول است. دلیل احتمالی این سناریو این است که خریداران بیشتری نسبت به فروشنده‌ها وجود دارد. طبیعتاً قیمت‌ها بالاتر رفته و باعث می‌شود که اسکالپرهای کریپتو به دنبال فروش باشند.

  • اختلاف پیشنهاد - درخواست محدود:

وقتی تعداد فروشنده‌ها بیشتر از خریداران باشد، قیمت درخواستی کمتر می‌شود و قیمت پیشنهادی بیشتر از حالت عادی خواهد بود. اسکالپرها از این استراتژی برای تسریع فرکانس خرید و تعدیل فشار فروش استفاده می‌کنند.

آربیتراتژ

به دلیل نوسان ذاتی بازار، آربیتراتژ برای معاملات کریپتو کارایی زیادی دارد. این نوع معاملات طوری انجام می‌شوند که تریدر از تفاوت قیمت یک دارایی در بازارهای مختلف به سود برسد. اسکالپر آربیتراتژ، خرید و فروش را تقریباً همزمان انجام می‌دهد.

برای آربیتراتژ تریدینگ در بازار کریپتو، می‌توانید از آربیتراتژ مکانی یا جفت ارزی استفاده کنید. در آربیتراتژ مکانی تریدر همزمان در یک اکسچنج پوزیشن long و در دیگری پوزیشن short باز می‌کند. به این ترتیب تریدر یک پوشش در برابر نوسان بازار برای خودش ایجاد می‌کند. استراتژی آربیتراتژ جفت ارزی برای اجرا در یک پلتفرم مناسب است. در این روش تریدرها روی تغییرات قیمت یک جفت ارز برنامه ریزی می‌کنند و مثلاً از تغییرات قیمت بیت‌کوین نسبت به دلار برای رسیدن به سود استفاده می‌کنند.

پرایس اکشن

این روش مبتنی بر مطالعه حرکات قیمت یک دارایی است. تریدر باید این حرکات را مشاهده کرده و تفسیر کند. اسکالپینگ با پرایس اکشن تفاوت زیادی با سایر استراتژی‌های پرایس اکشنی ندارد.

مارجین تریدینگ

در مارجین تریدینگ برای رسیدن به سود بیشتر به جای موجودی خودتان از یک شخص ثالث قرض می‌گیرید. به این ترتیب تریدرها می‌توانند با مبالغ بیشتری کار کرده و به سود بیشتری برسند. از طرفی بعضی از تریدرها با استفاده از مارجین تریدینگ در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری می‌کنند. بعضی از اکسچنج‌ها بودجه مارجین را هم در اختیار مشتریانشان قرار می‌دهند. این قابلیت می‌تواند نتیجه کار اسکالپر را ارتقاء دهد چون برای موفقیت در اسکالپینگ باید سرمایه زیادی داشته باشید.

بعضی از این استراتژی‌ها ریسک بیشتری دارند. سعی کنید همه آنها را پیاده سازی کنید تا در نهایت بتوانید مناسب ترین گزینه برای خودتان را انتخاب کنید.

بهترین بازه زمانی برای اسکالپینگ

بازه زمانی اسکالپینگ، شتاب معاملات یا تعداد معاملاتی که انجام می‌دهید را تعیین می‌کند. در حالت ایده آل، بهترین بازه زمانی برای اسکالپینگ بین 5 تا 30 دقیقه است. هر چقدر بازه زمانی کوتاه تر باشد تعداد ستاپ‌های معاملاتی ممکن بیشتر خواهد بود. دقت داشته باشید که باید این کار را کاملاً بر اساس استراتژی مورد انتخاب برای اسکالپینگ انجام داد.

در اینجا یک مثال با بیت کوین / دلار داریم. ما از نمودار 5 دقیقه‌ای با اندیکاتور میانگین متحرک (MA) استفاده کردیم و برای مومنتوم، اوسیلاتور استوکستیک را انتخاب کردیم.

در این مثال، اسکالپر ظرف 7 ساعت 6 فرصت معامله سود آور داشته که هر کدام حداکثر 30 دقیقه حفظ شده اند.

و زیبایی اسکالپینگ همین است! می‌توانید در یک روز از چندین فرصت معاملاتی استفاده کنید که احتمال سودبری در آنها زیاد است.

گرچه اسکالپینگ می‌تواند یک استراتژی سودآور باشد اما بدون ایراد هم نیست و بزرگترین ایراد آن هزینه‌های اجرای تراکنش است. کریپتو تریدینگ به این روش هزینه کارمزد زیادی برای تریدر دارد که می‌تواند سود کلی را به صورت چشمگیری کاهش دهد.

اسکالپرها باید برای روبرو شدن با فشار و سرعت بالای کریپتو اسکالپینگ، مقاومت ذهنی زیادی داشته باشند. در نهایت انجام این کار مستلزم پایبندی به استراتژی و کنترل احساسات است.

مروری کلی بر استراتژی‌های اسکالپینگ

برای تریدرهای روزانه، اسکالپینگ می‌تواند - همزمان - پرسرعت، هیجان انگیز و گیج کننده باشد. ما در ادامه اسکالپینگ در بازار کریپتو را به ساده ترین روش ممکن بررسی می‌کنیم.

به طور کلی در اسکالپینگ از معاملاتی استفاده می‌شود که برای چند ثانیه و حداکثر چند دقیقه حفظ می‌شوند. طبیعتاً هدف هر استراتژی معاملاتی رسیدن به حداکثر سود ممکن است. اما هدف اصلی اسکالپینگ این است که از کوچکترین نوسانات قیمت بیشترین بهره ایجاد شود. و به لطف نوسان شدید بازار ارزهای دیجیتال، ثابت شده که اسکالپینگ یکی از بهترین استراتژی‌های معاملاتی در این بازار است.

یک اسکالپر خوب، باید به سرعت به نوسانات قیمت واکنش نشان دهد تا به سود خوبی برسد. به همین دلیل اسکالپینگ حول سه عنصر اصلی می‌چرخد:

  • ثبات
  • سرعت
  • مهارت‌های چارت خوانی

معمولاً اسکالپرها توجه زیادی به تحلیل بنیادی ندارند بلکه بیشتر متکی بر تشخیص سطوح مقاومت و پشتیبانی کوتاه مدت هستند. آنها از نمودارهای قیمت کریپتو در ترکیب با تحلیل تکنیکال استفاده می‌کنند. اگر مهارت خوبی در تحلیل تکنیکال ندارید، پس احتمالاً اسکالپینگ مناسب شما نیست. خوشبختانه می‌توانید در یک بازه زمانی کوتاه به مهارت تحلیل تکنیکال دست پیدا کنید.

دقت داشته باشید که هدف اسکالپینگ، رسیدن به حداکثر سود ممکن در یک بازه زمانی کوتاه است. این یعنی زمانبندی درست برای ورود و خروج اهمیت بسیار زیادی دارد. باید در شروع یک روند وارد معامله شده و با تضعیف آن خارج شوید. معمولاً ستاپ ایده آل برای اسکالپینگ در بازار کریپتو، شامل ترکیبی از اندیکاتورهای تکنیکال و مومنتوم است. با این روش می‌توانید جهت (روندِ) جفت ارز مورد نظر و میزان بزرگی روند مشاهده شده را تعیین کنید. به این ترتیب می‌توانید به انسجام برسید.

شاید وسوسه شوید که از چند مورد از این اندیکاتورها استفاده کنید اما با این روش تضمینی برای ارتقای دقت معاملات شما وجود ندارد بلکه شکل گیری سیگنال‌های متضاد، قدرت تحلیل را از شما خواهد گرفت.

میانگین متحرک

اندیکاتور میانگین متحرک، مقدار میانگین یک دارایی را در یک بازه زمانی خاص مشخص می‌کند. در نتیجه، اسکالپر می‌تواند تشخیص دهد که احتمالاً مسیر بعدی نمودار قیمت به چه سمتی خواهد بود.

شاخص نسبی قدرت (RSI)

این اندیکاتور قدرت روند قیمت و احتمال تغییر آن را مشخص می‌کند. سیگنال‌های این اندیکاتور با پیدا کردن واگرایی‌ها و سوئینگ ناقص (failure swing) تولید می‌شوند. RSI برای تشخیص روند کلی بازار ابزار بسیار مفیدی است.

سطوح مقاومت و پشتیبانی

این مفهوم مبتنی بر نقاط قیمت حداکثر و حداقلی است. پشتیبانی، نقطه‌ای است که در آن ریزش قیمت متوقف شده و شروع به صعود می‌کند و مقاومت هم نقطه‌ای است که در آن افزایش قیمت متوقف شده و شروع به ریزش می‌کند.

اندیکاتورهای معاملاتی

علاوه بر ابزارهای تحلیلی که به آنها اشاره شد، تریدر می‌تواند از خود حرکات قیمتی که روی نمودارهای کندل استیک مشاهده می‌شود هم استفاده کند.

ممکن است روی نمودار کندل الگوهای مشخصی به صورت پیوسته تکرار شوند. این الگوها شامل ترکیب منظم و تکرار شونده‌ای از داده‌های مربوط به قیمت، حجم معاملات یا اندیکاتورها هستند که می‌توان بر اساس آنها روند کلی را مشخص کرده و حرکات بعدی قیمت را پیش بینی کرد. محبوب ترین الگوها، سر و شانه، مثلث و فنجان و دستگیره هستند که معمولاً از آنها برای راحت تر شدن تصمیم گیری‌های معاملاتی استفاده می‌شود.

چگونه برای کریپتو یک استراتژی اسکالپینگ تنظیم کنیم؟

اگر تازه وارد حوزه اسکالپینگ شده اید، جای نگرانی نیست چون با پیروی از یکسری قانون ساده می‌توانید به موفقیت برسید.

  1. انتخاب جفت ارز مورد نظر برای اسکالپینگ: در بازار کریپتو، هزاران ارز دیجیتال مختلف وجود دارد که از نظر قیمت، حجم معاملات، محبوبیت و ارزش بازار با هم تفاوت دارند. پس حتماً سعی کنید آگاهانه انتخاب کنید و نقدینگی و نوسان را ارزها را در نظر بگیرید.
  2. انتخاب یک پلتفرم معاملاتی مناسب: پلتفرم انتخابی باید از جفت ارز مورد نظر شما پشتیبانی کند. شهرت و اعتبار پلتفرم هم مهم است و باید به نقد و بررسی‌های جامع، تجربیات معامله تریدرها در پلتفرم مورد نظر و بازخوردهای آنها دقت داشته باشید. کارمزدها و خدمات جانبی را هم بررسی کنید.
  3. استفاده از یک ربات معاملاتی: اسکالپ تریدینگ مبتنی بر سرعت است. به همین دلیل افرادی که با نرم‌افزار معامله می‌کنند نسبت به دیگران برتری دارند. گرچه مدیریت دستی پورتفولیو و اطلاعات هم ممکن است اما زمانبر است و احتمال بروز خطا در آن زیاد است.
  4. توجه به کارمزدهای معاملاتی: در این روش شما معاملات زیادی انجام می‌دهید و خیلی از اکسچنج‌ها برای هر تراکنش کارمزد زیادی دریافت می‌کنند. از هر فرصت ممکنی برای کاهش کارمزدها استفاده کنید.
  5. امتحان کردن استراتژی‌های مختلف برای انتخاب بهترین گزینه: همیشه به یک روش خاص پایبند نباشید؛ با مبالغ کوچک استراتژی‌های مختلف را امتحان کنید تا بهترین استراتژی را پیدا کنید.

بهترین ابزارها برای اسکالپینگ در بازار کریپتو

ابزارهای زیادی هستند که نقش مهمی در موفقیت تریدرها دارند. بعضی از این ابزارها رایگان و بعضی پولی هستند که البته مدل غیررایگان در مجموع کاربردی تر و مفیدتر است. بهترین ابزارها برای اسکالپینگ عبارتند از:

ربات‌های معاملاتی

ربات‌های معاملاتی محبوب ترین نرم‌افزار طراحی شده برای تریدرها هستند. این ربات‌ها، نرم‌افزارهایی هستند که معاملات خودکار را بر اساس ضوابط از پیش تعریف شده و یکسری دستورالعمل اجرا می‌کنند. تریدر می‌تواند با این ربات‌ها به صورت پیوسته ترید کند طوری که احتمال خطا به حداقل رسیده و شانس موفقیت بیشتر شود. 3Сommas و Haasbot جزء محبوب ترین ربات‌ها برای معاملات کریپتو هستند که از اسکالپینگ هم پشتیبانی می‌کنند.

ابزارهای API کریپتو

APIها امکان تعامل با پلتفرم‌های معاملاتی و سایر پروژه‌های بلاک‌چین را فراهم می‌کنند. این ابزارها قابلیت‌های مختلفی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند مثل ادغام با والت، پشتیبانی از اجرای تراکنش، پیگیری نرخ‌های بازار و غیره.

نمودارهای کریپتو

اسکالپ تریدینگ بدون تحلیل نمودارهای معاملاتی غیرممکن است. نمودارهای حجم و قیمت همه اطلاعات ضروری را در اختیار شما قرار می‌دهند. علاوه بر این نمودارها، ابزارهایی مثل حد توقف هم کمک زیادی به تصمیم گیری منطقی می‌کنند.

مزایا و معایب کریپتو اسکالپینگ

هر روش معاملاتی مزایا و معایب خود را دارد و اسکالپینگ هم از این شرایط مستثنی نیست.

مزایا

سبک اسکالپ تریدینگ ریسک کمی دارد چون در این روش از پوزیشن‌هایی با اندازه کوچکتر استفاده می‌شود. رسیدن به موفقیت در این سیستم راحت تر است چون تغییرات کوچک قیمت در بازار کریپتو رایج است. همچنین می‌توان اسکالپ تریدینگ را به راحتی اتوماسیون کرد چون معمولاً مبتنی بر شرایط و ضوابطی است که می‌توان آنها را محاسبه کرد.

معایب

این استراتژی نیاز به حداکثر سرعت ممکن دارد و تأخیر به شدت بر آن تأثیرگذار است. به طور کلی، اسکالپ تریدینگ می‌تواند کار پر زحمتی باشد به خصوص برای ذهن‌های غیرآماده. سود هر معامله بسیار کم است به همین دلیل برای رسیدن به نتایج قابل توجه باید سرمایه زیادی داشته باشید. در نهایت، هزینه‌های معاملاتی زیاد هستند چون معاملات بیشتر هستند و هر بار باید کارمزد پرداخت کرد.

آیا اسکالپ تریدینگ برای همه مناسب است؟

قطعاً این طور نیست. اگر تازه کار هستید و به تازگی وارد اکوسیستم کریپتو شده اید، بهتر است به دنبال روش‌های کم ریسک تر باشید مثل سرمایه گذاری میان تا بلند مدت. اما اگر با این سیستم راحت هستید و آمادگی استفاده از هنر تریدینگ را دارید، اسکالپ تریدینگ در بازار کریپتو می‌تواند برای شما گزینه خوبی باشد.