تحلیل تکنیکال و ترید

دوشنبه, 28 شهریور 1401 01:03

فاندینگ ریت در تحلیل آنچین چیست ؟

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

فاندینگ ریت

فاندینگ ریت، به هزینه‌هایی گفته می‌شود که تریدرها به هم پرداخت می‌کنند تا قیمت قراردادهای آتی دائمی به قیمت شاخص نزدیک بماند.

تعریف

فاندینگ ریت باعث می‌شود که قیمت قرادادهای آتی دائمی به قیمت شاخص نزدیک بماند. فاندینگ ریت طوری ساخته شده که به قیمت لحظه‌ای نزدیک بماند و بخشی از شکاف ایجاد شده در اثر دوره زمانی دائمی را پوشش دهد.

همه اکسچنج‌های مشتقات ارزهای دیجیتال برای قراردادهای دائم از فاندینگ ریت استفاده می‌کنند و واحد استاندارد آن درصد است.

فاندینگ ریت به رفتار بازار بستگی دارد و می‌توان از آن برای تفسیر بازار مشتقات استفاده کرد که تأثیر مهمی در بازار معمولی دارد. اما ارتباط دادن فاندینگ ریت بالا با ریزش اجتناب ناپذیر قیمت، می‌تواند اشتباه باشد. در بازار گاوی (صعودی) معمولاً با افزایش قیمت شاهد بالا رفتن فاندینگ ریت هستیم.

اکسچنج CryptoQuant فاندینگ ریت دقیقه‌ای دارد.

تفسیر

فاندینگ ریت منعکس کننده جو احساسی بازار قراردادهای دائم است و مقدار آن به تعداد قراردادها بستگی دارد.

بر اساس مقدار

مقدار بالای صفر (فاندینگ ریت مثبت): چیره شدن جو Long

مثبت بودن فاندینگ ریت نشان می‌دهد که تریدرهایی با پوزیشن long بر بازار سلطه دارند و مایلند به تریدرهای short فاند پرداخت کنند. مثبت بودن فاندینگ ریت نشان می‌دهد که خیلی از تریدرها خوشبین به صعود هستند.

مقدار کمتر از صفر (فاندینگ ریت منفی): چیره شدن جو Short

منفی بودن فاندینگ ریت نشان می‌دهد که تریدرهایی با پوزیشن short بر بازار سلطه دارند و مایلند به تریدرهای long فاند پرداخت کنند. منفی بودن فاندینگ ریت نشان می‌دهد که خیلی از تریدرها ریزش بازار را پیش بینی می‌کنند.

بر اساس روند

روند صعودی: تریدرهای Long بر بازار سلطه دارند.

روند نزولی: تریدرهای Short بر بازار سلطه دارند.