تحلیل تکنیکال و ترید

سه شنبه, 08 آذر 1401 06:09

آشنایی با ExoCharts

این مورد را ارزیابی کنید
(4 رای‌ها)

اگر تازه شروع به آموزش و استفاده از نمودارهای Footprint و Order Flow کرده‌اید و نیاز به یک نرم‌افزار حرفه‌ای برای ترید کردن ارزهای دیجیتال با امکاناتی مثل دلتا، CVD، Open Interest و غیره دارید، پس پلتفرم ExoCharts را امتحان کنید.

ExoCharts که در حال حاضر فقط نسخه تحت وب دارد، به زودی برای کامپیوتر و احتمالاً مک و لینوکس هم عرضه می‌شود.

ExoCharts مجموعه امکانات و داده‌های دقیقی برای تریدرهای order flow (یا جریان سفارش) دارد. این پلتفرم کاملاً منحصربفرد است چون داده‌های مربوط به اکسچنج‌های مهم مثل بایننس، بیت‌مکس، اف‌تی‌ایکس، بای‌بیت و غیره را در اختیار تریدرها قرار می‌دهد.

پشتیبانی این پلتفرم هم خوب است و یک گروه دیسکورد دارد که در آنجا می‌توانید با برنامه نویس اصلی صحبت کنید و سوالاتتان را بپرسید یا اگر باگی در سیستم پیدا کردید به آنها اطلاع دهید. خیلی از کاربرانی که از این نرم‌افزار استفاده می‌کنند هم نظرات و الگوهای مورد استفاده خودشان را در گروه با دیگران به اشتراک می‌گذارند.

Veran مالک و سازنده نرم‌افزار ExoCharts هم در کانال‌های دیسکورد خودش لینک‌های مفید زیادی را در زمینه آموزش order flow منتشر کرده که به تریدرهای تازه کار برای استفاده از این نرم‌افزار، order flow و نمودارهای ردپا کمک می‌کند.

من به شخصه نتوانستم با همه امکانات این نرم‌افزار کار کنم چون امکانات وسیعی دارد و آشنایی با همه این امکانات زمان می‌برد. ویدیوهای آموزشی زیادی برای Youtube در یوتیوب وجود دارد بنابراین آشنایی با امکانات اولیه آن کار سختی نیست.

در مجموع این ابزار بسیار مفید است و ارزش هزینه کردن را دارد بخصوص با توجه به اینکه نرم‌افزارهای مشابه تا هزار دلار در ماه قیمت دارند.

امیدوارم که قیمت نسخه دسکتاپ این نرم‌افزار همچنان مناسب و مقرون به صرفه باقی بماند تا تریدرهای تازه کار با سرمایه کمتر هم بتوانند از آن استفاده کنند.

امکانات طرح پریمیوم این نرم‌افزار به این شرح است.

امکان پرداخت هزینه نرم‌افزار از طریق پی‌پال و کریپتو وجود دارد.