تحلیل تکنیکال و ترید

چهارشنبه, 07 دی 1401 05:01

زمانبندی معاملات در تعطیلات کریسمس

این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

تریدرهای فارکس باید دقت داشته باشند که تعطیلات کریسمس و جشن‌های سال نو بر ساعت‌های باز و بسته شدن بازار تأثیرگذار هستند.

با نزدیک شدن به پایان سال 2022، به زودی تعطیلات کریسمس شروع می‌شود. از آنجایی که بازارهای فارکس بیشتر مستقر در لندن و نیویورک هستند، تریدرهای این بازار باید به تأثیر تعطیلات کریسمس و سال نو بر ساعت‌های باز و بسته شدن بازار دقت داشته باشند. همپوشانی پایان سال و شروع سال جدید شرایط نسبتاً چالش برانگیزی را ایجاد کرده چون با اینکه در ماه‌های دسامبر و ژانویه فرصت‌های خوبی برای معامله ایجاد می‌شود اما معمولاً فعالیت در بازارهایی که سطح نقدینگی و نوسان خیلی کمی دارند، توصیه نمی‌شود.

به همین دلیل در ادامه به بررسی تقویم معاملات روزانه می‌پردازیم که نشان می‌دهد در چه ساعتی بیشتر بروکرها تعطیل هستند یا زودتر از موعد تعطیل می‌شوند. همچنین توصیه‌هایی هم برای زمان ترید کردن مطرح می‌شود.

تقویم معاملات روزانه

تاریخ

زمان بسته شدن معمول (به وقت UTC / GMT)

توصیه

شنبه 24 دسامبر 2022 جشن کریسمس

این روز شنبه است؛ در هر صورت در چنین روزهایی بروکرهای فارکس/CFD تعطیل هستند و فعالیتی در بازار فارکس وجود ندارد.

این روز مثل یک شنبه معمولی خواهد بود.

یکشنبه 25 دسامبر 2022 - روز کریسمس

این روز یکشنبه است؛ در هر صورت در چنین روزهایی وقتی در نیوزلند صبح است، بروکرهای فارکس/CFD تعطیل هستند. اما امسال در روز بعد یعنی دوشنبه تقریباً همه جا تعطیلات است در نتیجه بروکرها باز نیستند.

در این روز فعالیت معاملاتی وجود ندارد.

دوشنبه 26 دسامبر 2022 - روز باکسینگ/ روز جایگزین کریسمس

انگلیس، کانادا، استرالیا و نیوزلند، ایالات متحده آمریکا، آلمان، ایتالیا و سوئیس این روز را به عنوان تعطیلات عمومی جشن می‌گیرند. در این روز تقریباً همه بروکرها تعطیل هستند.

ممکن است در این روز تعداد کمی از بروکرهای CFD/ فارکس فعال باشند اما بیشتر بازارهای بزرگ تعطیل هستند و حجم معاملات بسیار کم خواهد بود. ترید کردن در این روز توصیه نمی‌شود.

سه شنبه 27 دسامبر 2022 - روز جایگزین کریسمس

این روز در انگلیس و کانادا تعطیل عمومی است. بیشتر بروکرهای خارج از این مناطق، در این روز باز هستند.

خیلی از بروکروهای CFD/ فارکس در این روز فعال هستند اما بازارهای کانادا و بریتانیا بسته هستند یعنی حجم معاملات فارکس بسیار کم خواهد بود تا وقتی که در این روز بازار نیویورک در ساعت 9:30 صبح باز شود. حتی در این زمان هم احتمالاً حجم معاملات کم است.

شنبه 31 دسامبر 2022 - جشن سال نو

این روز شنبه است و در هر صورت بروکرهای CFD/ فارکس در این روز تعطیل هستند و بازار فارکس فعال نیست.

این روز مثل یک شنبه معمولی خواهد بود.

یکشنبه اول ژانویه 2023 - روز سال نو

این روز یکشنبه است و در هر صورت در چنین روزهایی وقتی در نیوزلند صبح است، بروکرهای فارکس/CFD تعطیل هستند. اما امسال در روز بعد یعنی دوشنبه در آمریکا، انگلیس، استرالیا، کانادا و نیوزلند تعطیلات است در نتیجه تقریباً همه بروکرها باز نخواهند بود.

فعالیت معاملاتی وجود نخواهد داشت.

دوشنبه، دوم ژانویه 2023 - روز سال نو (در برخی کشورها)

این روز در انگلیس، آمریکا، استرالیا، کانادا و نیوزلند تعطیلات عمومی است.

شاید در این روز تعدادی از بروکرها باز باشند اما حجم معاملات بسیار کم خواهد بود به ویژه در فارکس در نتیجه ترید کردن در این روز حتی در صورتی که امکان آن وجود داشته باشد، توصیه نمی‌شود.

سه شنبه، سوم ژانویه 2023

با پایان یافتن تعطیلات، شرایط عادی بازار و معاملات از سر گرفته می‌شود.

احتمالاً به محض اینکه در این روز فعالیت معاملاتی در توکیو آغاز شود، معاملات بازار حالت انفجاری پیدا می‌کند. احتمالاً جهت بازار به صورت دقیق مشخص نیست اما پیش بینی می‌شود که حجم و نوسان زیاد باشد.

توصیه می‌شود که وقتی حجم معاملات در بازارهای بزرگ کم است، وارد معامله نشوید. حتی کاربران کشورهایی که کریسمس را جشن نمی‌گیرند، بهتر است که از این شرایط استفاده کرده و کل هفته تا سوم ژانویه از ترید کردن خودداری کنند هر چند اگر با دارایی‌هایی قوی معامله کنید، معمولاً صعود چشمگیری در آخرین روزهای دسامبر وجود دارد.

سوالات پرتکرار

چه تعطیلاتی بر بازار فارکس تأثیر دارند؟

دو تعطیلات مهمی که بر فعالیت‌های بازار فارکس تأثیرگذار هستند، کریسمس و تعطیلات سال نو در دسامبر و ژانویه هستند همچنین تعطیلات عید پاک که در اواخر ماه مارس یا اوایل آوریل قرار دارد.

در چه روزهایی بازار فارکس تعطیل است؟

بازار خرد فارکس در روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است و بیشتر بروکرها هم در تعطیلات مهم آمریکا و انگلیس مثل روز کریسمس، جمعه مقدس و دوشنبه عیدپاک تعطیل هستند.

آیا دسامبر ماه خوبی برای ترید کردن در بازار فارکس است؟

گاهی اوقات ممکن است به دلیل رویدادهای آخر سال، شاهد ایجاد حرکات قوی در این زمان باشیم در نتیجه بازه زمانی نزدیک به زمان کریسمس و سال نو می‌تواند زمان خوبی برای ترید کردن در فارکس باشد.

پس از کریسمس، بازار فارکس چه زمانی باز می‌شود؟

بیشتر بروکرهای فارکس 27 دسامبر ساعت حدود 9:30 صبح به وقت نیویورک باز می‌شوند.

آیا در کریسمس بازار فارکس باز است؟

خیر بازار فارکس روز کریسمس تعطیل است.

آیا بازار فارکس تعطیلاتی دارد؟

بله بیشتر بروکرهای فارکس در روزهای تعطیل مهم آمریکا و انگلیس مثل روز کریسمس، جمعه مقدس و دوشنبه پاک تعطیل هستند.