تحلیل تکنیکال و ترید

دوشنبه, 26 دی 1401 22:07

imbalance یا FVG در ترید چیست ؟

این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نامتعادلی (Imbalance) = شکاف ارزش منصفانه (FVG)

نامتعادلی  سفارشات وقتی ایجاد می‌شود که یک اکسچنج سفارشات زیادی از یک نوع - خرید، فروش، محدود - گرفته و این سفارشات نسبت به سفارشات مقابل کافی نیستند. برای اینکه فروشنده‌ها معاملاتشان را اجرا کنند، باید خریدار وجود داشته باشد و بالعکس. وقتی این معادله بیش از حد به یک سمت متمایل شود، نامتعادلی ایجاد می‌شود.

مثل سایر مفاهیم ما این اندیکاتور را هم به سایر مفاهیم اسمارت مانی استفاده می‌کنیم تا احتمال موفقیت معاملاتمان بیشتر شود.

 

مثال 1

در این مثال شاهد ایجاد یک محدوده تقاضا هستیم که پس از آن نامتعادلی  ایجاد می‌شود. نمودار قیمت به حالت قبل برمی‌گردد اما محدوده تقاضای ما را لمس نمی‌کند. همانطور که مشاهده می‌کنید، FVG/ Imbalance برای 50 درصد پرشده که این وضعیت، تأیید شکل گیری یک محدوده تقاضای جدید است در نتیجه قیمت به اوج جدید می‌رسد.

وقتی نامتعادلی  پیش از نقطه مورد نظر شما بسته می‌شود، معمولاً imbalance پر شده و صعود ایجاد می‌شود.

مثال 2

اگر imbalance نزدیک به نقطه مورد نظر شما ایجاد شد، آن را به عنوان نقطه ورود یا حد توقف در نظر بگیرید. فراموش نکنید که همیشه ممکن است نمودار قیمت کمی پیش رفته و imbalance را پر کند.

تنظیمات Fair Value Gap

 

Show Fair Value Gap (FVG): گزینه‌ای برای نمایش/مخفی کردن FVG

Remove Mitigated: گزینه‌ای برای حفظ یا حذف کردن FVG کاهش یافته. گزینه دوم [Remove] نامتعادلی  را پس از کم شدن آن حذف می‌کند. [Stop] منجر به توقفِ رسم کادر روی میله کاهش عدم توازن می‌شود.

Extend the FVG Box: گزینه‌ای برای تنظیم اینکه Imbalance Box چقدر گسترش پیدا کند. برای اینکه کادر کاملاً به سمت راست کشیده شود، از عدد 500+ استفاده کنید.

Display Limit: تنظیم محدودیت نمایش

سوالات پرتکرار

آیا اگر بعد از محدوده عرضه یا تقاضا imbalance ایجاد شود، قدرت آنها افزایش پیدا می‌کند؟ محدوده‌های عرضه و تقاضایی که پس از آنها imbalance باشد، نسبت به محدوده‌های بدون imbalance قوی‌تر هستند.