معرفی ارزها

شنبه, 03 آبان 1399 20:20

Kin چیست؟

این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

Kin یک ارز دیجیتال است که در شبکه اجتماعی Kik ساخته می‌شود. این ارز دیجیتال برای انگیزه دادن به توسعه دهندگان جهت طراحی و تولید خدمات و محصولات در این شبکه طراحی شده است.

ارز دیجیتال Kin توسط پلتفرم محبوب پیام رسانی Kik منتشر شده که به دلیل مشکلات Kik با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا خبرساز شد. در این مطلب به شما خواهیم گفت که این ارز دیجیتال چه شرایطی دارد و پیامدهای پرونده قانونی Kik برای کل صنعت کریپتو چیست.

Kin یک ارز دیجیتال برای جامعه کاربران Kik است. توسعه دهندگانی که در شبکه اجتماعی Kik اپلیکیشن، بازی و استیکر طراحی کنند، به جای اینکه به درآمدهای تبلیغاتی متکی باشند مستقیماً توسط کاربران، Kin دریافت می‌کنند. Kin به کاربران امکان می‌دهد روش‌های بیشتری برای برقراری تعامل و ارتباط با یکدیگر پیدا کنند.

Kin چیست؟

Kin در ابتدا به شکل یک توکن ERC20 در بلاک‌چین اتریوم راه اندازی شد. این ارز دیجیتال که به عنوان مهم ترین ارز در اکوسیستم Kik طراحی شده بود به کاربران امکان می‌داد کالاها و خدمات دلخواه را خریداری کرده و برای توسعه دهندگان امکان کسب درآمد را فراهم می‌کرد. Kin مخفف Kinship است و طوری طراحی شده که باعث تقویت روابط در جامعه کاربران Kin شود.

چه کسی Kin را ابداع کرد؟

Kin توسط Kik طراحی شده که در سال 2009 توسط گروهی از فارغ التحصیلات دانشگاه Waterloo از جمله Ted Livingston مدیرعامل فعلی آن راه اندازی شد.

آیا می‌دانستید؟

ICOها معمولاً توسط استارتاپ‌های نوپای متمرکز بر بلاک‌چین راه اندازی می‌شوند و به همین دلیل وقتی Kik – شرکتی که حدود 10 سال سابقه کار دارد و ارزش آن بیشتر از 1 میلیارد دلار برآورد می‌شود و توانست با روش جذب سرمایه سنتی بیشتر از 120 میلیون دلار سرمایه جمع کند – تصمیم به اجرای ICO گرفت، توجه دنیای کریپتو به آن جلب شد.

تاریخچه‌ای مختصر از Kin

  • دسامبر 2014 – Kik، Kik Points را راه اندازی می‌کند که یک نوع سیستم پاداش دهی برای کاربران Kik است که در مارس 2017 به کار خود پایان داد.
  • سپتامبر 2017 – Kik با فروش توکن Kin حدود 100 میلیون دلار سرمایه جذب کرد.
  • جولای 2019 – کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به دلیل فروش توکن Kin، از Kik شکایت کرد.
  • سپتامبر 2019 – Kik اعلام کرد که برای تمرکز بر پرونده حقوقی خود، اپلیکیشن پیام رسانش را تعطیل می‌کند.
  • اکتبر 2019 – MediaLab تصمیم به خرید پیام رسان Kik و حفظ Kin گرفت.

ویژگی خاص Kin

ارزش Kin پس از راه اندازی ICO آن در سال 2017 افت چشمگیری پیدا کرد اما مشکلات قانونی Kin با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا باعث جذب مجدد توجه و علاقه نسبت به این توکن شد. کمیسیون بورس آمریکا ادعا می‌کند که این ICO یک طرح فروش اوراق بهادار بدون ثبت و طی کردن مراحل قانونی بوده چون سرمایه گذاران انتظار دارند که از این سرمایه گذاری سود ببرند، این کمپانی از فروش این توکن به عنوان روشی برای جذب سرمایه استفاده کرده و اینکه هیچ روشی خاصی برای استفاده از این توکن در آینده برای سرمایه گذاران و کاربران وجود ندارد.

Kik ادعا می‌کند که در یک دادگاه باز و آزاد با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا روبرو می‌شود و این کار را در راستای منافع جامعه کریپتو انجام می‌دهد تا این کمیسیون قوانین خودش را که هنوز هم بر پایه تست Howey از دهه 1940 میلادی هستند، تغییر دهد.

آیا می‌دانستید؟

Kik 5 میلیون دلار برای پرونده حقوقی خودش خرج کرده اما صندوق دفاع کریپتو (Defend Crypto Fund) را هم راه اندازی کرد تا با سرمایه جمع شده توسط این صندوق به سایر سازمان‌های فعال در حوزه بلاک‌چین کمک کند از خودشان در برابر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا دفاع کنند.

ویژگی خاص Kin

Kin ادعا می‌کند که یکی از پرکاربردترین ارزهای دیجیتال در جهان با بیشتر از یک میلیون کاربر است که این ارز دیجیتال را خرج کرده یا تهیه می‌کنند. همچنین Kin در پاسخ به کمیسیون بورس آمریکا ادعا می‌کند که از نظر سطح فعالیت روزانه در این بلاک‌چین رتبه پنجم را دارد و تراکنش‌های آن از اتریوم و بیت‌کوین بیشتر است چون Kin کاربرد زیادی دارد و به عنوان یک نوع اوراق بهادار استفاده نمی‌شود.

نحوه تولید Kin

Kin در سال 2017، از طریق یک ICO با موجودی کل 10 تریلیون توکن Kin در پلتفرم اتریوم راه اندازی شد اما حالا قرار است تمامی توکن‌های اصلی ERC-20 Kin از اتریوم به بلاک‌چین Kin منتقل شوند. پس از این جابجایی توکن‌های قبلی Kin در بلاک‌چین Kin به Kin Coin تبدیل می‌شوند.

نحوه تهیه Kin

از سپتامبر 2019، ارزش کل بازار Kin به 9.4 میلیون دلار سقوط کرد؛ این در حالیست که این ICO توانسته بود 100 میلیون دلار سرمایه جذب کند. بنابراین Kin کاربرد و محبوبیت زیادی ندارد و در اکسچنج‌های زیادی معامله نمی‌شود اما باز هم می‌توان آن را در بعضی اکسچنج‌های کوچکتر خرید یا معامله کرد.

کارهای قابل انجام با Kin

علاوه بر امکان انتقال، دریافت و مبادله Kin، این ارز دیجیتال با اپلیکیشن‌های زیادی که عضو اکوسیستم Kik هستند ادغام شده است. این اپلیکیشن‌ها به کاربران امکان می‌دهند Kin تهیه کرده یا به دیگران در اپلیکیشن‌های محبوبی مثل MadLipz، Swelly، ThisThat، PauseFor، Kinit و Perfect365 Kin پاداش بدهند.

آینده

در حال حاضر آینده Kik نسبت به سال نه چندان پرفروغ 2019 روشن تر به نظر می‌رسد. با این حال، هنوز تاثیرات پرونده کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا بر علیه مالکان قبلی این پلتفرم مشخص نیست.