معرفی ارزها

دوشنبه, 03 آذر 1399 23:50

الکترو نئوم (Electroneum) چیست؟

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

الکترو نئوم یا به اختصار ETN قصد دارد ارسال پول بین مرزها را فوق العاده راحت کند. این هدف در دنیای ارزهای دیجیتال چندان خاص و منحصربفرد نیست اما از این جهت منحصربفرد است که تمرکز آن فراهم کردن امکان پرداخت دیجیتال از طریق گوشی هوشمند برای اشخاصی است که به حساب بانکی دسترسی ندارند. در دنیای ارزهای دیجیتال همه درباره پذیرش انبوه و گسترده صحبت می‌کنند اما ممکن است مدل الکترو نئوم امکان تحقق این هدف را فراهم کند.

میلیون‌ها نفر در سراسر جهان حساب بانکی ندارند. با این وجود خیلی از آنها به گوشی هوشمند دسترسی دارند. در حوزه ارزهای دیجیتال، ماینینگ مختص اشخاصی است که سیستم‌های قدرتمندی در اختیار داشته باشند و بخش عمده‌ای از جامعه امکان مشارکت معنادار در این حوزه را ندارند. این دو فاکتور منجر به شکل گیری الکترو نئوم شدند، کمپانی که قصد دارد با ارائه خدمات بانکی از طریق گوشی، بانکداری را دموکراتیزه کرده و امکان ماینینگ را برای بخش بیشتری از جامعه فراهم کند.

اما آیا الکترو نئوم قادر است به موفقیت برسد؟

الکترو نئوم چیست؟

الکترو نئوم یک ارز دیجیتال است که هدف آن کم کردن تلاش و هزینه لازم برای انتقال وجه به صورت بین المللی است درست مثل نسخه کریپتوی پی‌پال. در خیلی از کشورهای در حال توسعه مردم هنوز حساب بانکی ندارند. الکترو نئوم سعی دارد با فراهم کردن راهی سریع و آسان برای انتقال وجه بین المللی امکان دسترسی به ارزهای دیجیتال را برای همه فراهم کند.

چه کسی الکترو نئوم را ساخت؟

مغز متفکر اصلی پیاده سازی الکترو نئوم Richard Ells است. او یک بازاریاب باسابقه است که بعد از موفقیت در ساختن مؤسسه دیجیتال خودش و یک پلتفرم مدیریت شبکه‌های اجتماعی به نام Retortal، وارد حوزه ارزهای دیجیتال شد.

آیا می‌دانستید؟

الکترو نئوم اولین ارز دیجیتال بریتانیایی است.

تاریخچه‌ای مختصر

  • جولای 2017 – الکترو نئوم شکل گرفت.
  • سپتامبر 2017 – ICO راه اندازی شد.
  • دسامبر 2017 – والت منیجر راه اندازی شد.
  • مارس 2018 – نسخه اندورید اپلیکیشن ماینینگ راه اندازی شد.
  • آوریل 2018 – گواهی ثبت اختراع برای پرداخت‌های سریع کریپتو دریافت شد.

ویژگی خاص الکترو نئوم

موبایل ماینینگ – الکترو نئوم اولین اپلیکیشن ماینینگ موبایلی را راه اندازی کرد تا کاربران بتوانند با استفاده از گوشی ارز دیجیتال استخراج کنند. این یک حرکت بزرگ بود چون برای ماینینگ بیشتر ارزهای دیجیتال نیاز به قدرت پردازشی زیادی وجود دارد. هزینه‌های تهیه این سخت‌افزار زیاد است و برق زیادی مصرف می‌کند. الکترو نئوم سعی دارد موانع را حذف کرده و افراد بیشتری را وارد حوزه کریپتو کند. به همین دلیل یک اپلیکیشن ماینینگ راه اندازی کرد که در پس زمینه روی گوشی کار می‌کند. استفاده از این اپلیکیشن راحت است، فضای زیادی اشغال نمی‌کند و حداقل میزان مصرف انرژی باتری را دارد.

بررسی هویت – الکترو نئوم یکی از اولین ارزهای دیجیتال است که طبق قانون KYC (شناسایی مشتریان) عمل می‌کند. دلیل این اقدام تلاش برای جذاب تر شدن به عنوان یک گزینه برای شرکت‌ها است که بر پیروی از قوانین تاکید بیشتری دارند. وقتی در نوامبر 2018، KYC معرفی شد، منجر به نارضایتی شدید سرمایه گذاران شد بخصوص در کشورهای در حال توسعه که خیلی از کاربران آنها مدارک شناسایی رسمی لازم را ندارند. الکترو نئوم سعی کرد این مشکل را با تعریف سطوح متفاوت احرازهویت بسته به میزان ارزی که ارسال یا دریافت می‌شود، تغییر دهد. اشخاصی که قصد ارسال و دریافت ارز مقدار کمی دیجیتال را داشته باشند، فقط باید نام و کشورشان را اعلام کنند.

نحوه تولید الکترو نئوم

مثل خیلی از ارزهای دیجیتال، الکترو نئوم هم توسط ماینرهایی که معماها را با استفاده از تجهیزات کامپیوتری سنگین حل می‌کنند تولید می‌شود. اولین شخصی که این معما را حل کند ارز دیجیتال الکترو نئوم یعنی ETN را به دست می‌آورد. ویژگی خاص و منحصربفرد ETN این است که می‌توان آن را از طریق یک اپلیکیشن موبایلی ماین کرد. هر کاربری می‌تواند اپلیکیشن الکترو نئوم را دانلود کند تا کارهای لازم را در پس زمینه انجام دهد. به مرور زمان کاربر مقداری ETN ماین و دریافت می‌کند.

اما ماینینگ با گوشی هوشمند در اصل ماینینگ محسوب نمی‌شود. حل معماها از نظر محاسباتی سنگین است و گوشی‌های هوشمند قادر به انجام این کار نیستند. در واقع هر از گاهی به کاربران موبایل مقداری ETN از پیش ماین شده داده می‌شود که نیاز به پردازش‌های سنگین را از بین برده و حس ماین کردن و کار با ارزهای دیجیتال را به کاربران می‌دهد. ماینینگ با گوشی به اندازه ماینینگ با یک کامپیوتر قوی منجر به تولید ETN نمی‌شود اما باز هم مفید و کاربردی است.

هر چند به گفته منتقدان این روش بیشتر ایردراپ محسوب می‌شود تا ماینینگ، اما این نامگذاری تاثیری بر کاهش محبوبیت این اپلیکیشن نداشته و تا امروز بیشتر از 1 میلیون بار دانلود شده است.

الکترو نئوم چطور کار می‌کند؟

الکترو نئوم، ابتدا بر اساس کدبیس مونرو ساخته شد و هدف اصلی آن کاربران حوزه گیمینگ و قماربازی بود. پس از آن توجه الکترو نئوم به سمت پرداخت‌های بین مرزی فوری جلب شد.

خود این کمپانی راه حلی برای ارسال سریع پول به سایر اشخاص یا کسب و کارها فراهم کرد. هر چند این پول به صورت فوری و لحظه‌ای دریافت نمی‌شود، اما گیرنده بلافاصله تایید اجرای تراکنش را دریافت می‌کند.

کارهای قابل انجام با ETN

اشخاصی که ETN داشته باشند می‌توانند از آن برای ارسال وجه به هر شخصی در سراسر جهان استفاده کنند. این ارز دیجیتال با سایر ارزهای دیجیتال مثل بیت‌کوین هم قابل معاوضه است.

الکترو نئوم سعی دارد کاربردهای ETN را هم افزایش دهد از جمله برای پرداخت قبض موبایل. به همین علت این کمپانی قراردادهایی با شرکت‌های مخابرات سراسر جهان بسته به این امید که میزان پذیرش این ارز دیجیتال افزایش پیدا کند.

آینده

هدف اصلی الکترو نئوم، ساده تر شدن استفاده و کار با آن است. اگر کار با یک ارز دیجیتال آسان باشد، مردم از آن استفاده می‌کنند و با استفاده هر چه بیشتر از آن، ارزش آن هم بیشتر می‌شود.

الکترو نئوم تنها ارز دیجیتالی نیست که با هدف پذیرش انبوه طراحی می‌شود اما قطعاً گام‌های لازم برای حذف مشکلاتی که مانع از پذیرش گسترده ارزهای دیجیتال می‌شود را طی کرده است. Richard Ells بنیانگذار الکترو نئوم به این امید است که اگر ETN در دست اشخاص کافی قرار بگیرد، بخصوص در کشورهای در حال توسعه، این ارز دیجیتال طبیعتاً تبدیل به یکی از گزینه‌های انتخابی کاربران می‌شود. او باور دارد که این رویکرد منجر به ایجاد حس و روح کارآفرینی در مردم شده و ETN تبدیل به اولین ارز دیجیتالی می‌شود که به صورت گسترده برای خرید کالاها و خدمات استفاده می‌شود. همچنین او این رویکرد را راهی برای ورود به اقتصاد گیگ در مقیاس جهانی می‌داند.

هنوز تا پذیرش انبوهی که Ells به دنبال آن است راه زیادی در پی است و میزان ارزش پولی ETN باعث ناامیدی خیلی از سرمایه گذاران شده اما امکان به دست آوردن، حفظ و ارسال این ارز دیجیتال با استفاده از گوشی و بدون نیاز به حساب بانکی می‌تواند راه را برای موفقیت هر چه بیشتر آن باز کند.