معرفی ارزها

چهارشنبه, 29 بهمن 1399 06:19

ثبت تیکری به اسم MODEL3 TESLA در سایت CoinMarketCap

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

شرکت تسلا بزرگترین تولید کننده خودروهای برقی جهان است که در سال 2020 حدود 16 درصد از فروش خودروهای برقی (قابل شارژ با برق پریز یا plug-in) و 23 درصد از تولید خودروهای برقی باتری دار را به خود اختصاص داد.

Model 3 پرفروش ترین خودروی جهان از نوع plug-in است و 75 درصد از قطعات Model Y با Model 3 یکسان است. این دو مدل بخش عمده‌ای از فروش خودروهای تسلا در سال 2020 که 499550 عدد تخمین زده می‌شود را به خود اختصاص داده اند.

روز سه شنبه پس از انتشار خبر سرمایه گذاری تسلا روی ارزهای دیجیتال که باعث شد سرمایه گذاران به احتمال پذیرش گسترده تر این ارز دیجیتال خوشبین شوند، قیمت بیت‌کوین باز هم افزایش پیدا کرد و یک رکورد جدید را ثبت کرد.

هر چند در سال‌های اخیر محبوبیت و کاربرد بیت‌کوین افزایش پیدا کرده اما این ارز دیجیتال بیشتر به عنوان یک محصول سرمایه گذاری تلقی می‌شود تا یک ابزار اجرای تراکنش.

این اطلاعات به همراه خبر خرید 1.5 میلیارد دلار بیت‌کوین توسط تسلا، در پرونده‌های مالی این شرکت بیان شده اند. اگر مشتریان تسلا خودروهای این شرکت را با بیت‌کوین خریداری کنند، ممکن است این شرکت بیت‌کوین‌های دریافتی را همان لحظه نقد کند یا آنها را به همان صورت حفظ کند – به باور بعضی کارشناسان این اظهارات یعنی ممکن است تسلا بعضی از کوین‌های دریافت شده را نگه داشته و بلافاصله آن را نفروشد.

Mason Borda یکی از علاقمندان ارزهای دیجیتال به رویترز گفت که در سال 2016 با استفاده از بیت‌کوین و با واسطه گری شرکتی به نام Shakepay یک Tesla Model 3 خریداری کرده و تسلا هم برای اجرای این تراکنش پول نقد دریافت کرده است.

لازم به ذکر است که هنوز امکان خرید خودروهای تسلا با بیت‌کوین فراهم نشده است.