معرفی ارزها

یکشنبه, 27 تیر 1400 13:23

معرفی ارز دیجیتال Klytn کلایتن

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

ارز دیجیتال Klytn چیست ؟

پلتفرم Klytn که در ژوئن سال ۲۰۱۹ راه اندازی شده است ، یک پلتفرم بلاکچین عمومی است که تجربه ی کاربر و محیط توسعه ی قابل دسترسی را جهت انتقال ارزش فناوری بلاکچین فراهم میکند . این پلتفرم بهترین ویژگی های بلاکچین های عمومی ( داده ها و کنترل غیرمتمرکز ، مدیریت توزیع شده ) و بلاکچین های خصوصی ( مقیاس پذیری بالا ، پردازش بسیار سریع تراکنش ها ) را از طریق یک طراحی هیبرید کارآمد ، ترکیب میکند .

این پلتفرم قصد دارد تا فناوری بلاکچین را در دسترس انواع کاربران از استارتاپ های میکرو گرفته تا بخش های سازمانی ، قرار دهد . ماموریت این شرکت ، اینست که تمرکز زدایی از طریق بلاکچین را در یک مقیاس جهانی قابل دسترس کند . بعلاوه ، این پروژه توجه بسیاری از برندهای معتبر سراسر جهان را به خود جلب کرده است ‌ .

بنیانگذاران Klytn چه کسانی هستند ؟

آقای Jaesun Han بنیانگذار و مدیر عامل GroundX - شرکت پشت بلاکچین Klytn - است . وی دارای مدرک .Ph.d در رشته ی مهندسی برق و علوم کامپیوتر از موسسه ی پیشرفته ی علم و فناوری کره میباشد .  کار حرفه ای وی ، بعنوان یک محقق فوق دکترا برای KAIST - جایی که تحقیقات گسترده ای را در زمینه ی رایانش توزیع شده انجام داد - آغاز گردید .

اولین جهش Han به سمت کارآفرینی در سال ۲۰۱۷ و زمانی بود که وی ، NexR را که اولین استارتاپ فناوری رایانش ابری و داده در کره بود ، تاسیس کرد .در سال ۲۰۱۸ ، Han ریاست هیئت مدیره ی کنسرسیوم تحقیقات رایانش ابری را بر عهده گرفت . در نوامبر سال ۲۰۱۱ ، Han مدیر ارشد فناوری KT Cloudware - شرکتی که از نظر فنی از خدمات KT Ucloud حمایت میکند - گردید . 

علاوه بر بیزینس ها و کارآفرینی های HAN ، وی همچنین بعنوان استاد معین در KAIST مشغول به فعالیت میباشد .

  چه چیزی Klytn را منحصر بفرد میکند ؟

شما میتوانید براحتی و بدون نیاز به دانش فنی زنجیره ی خود را گسترش دهید و یا به زنجیره های دیگر روی Klytn ملحق شوید . برای این کار نیازی نیست که در زمینه ی رمزنگاری متخصص باشید و یا درک عمیقی از فناوری بلاکچین داشته باشید ‌. در حقیقت میتوان گفت که هر فرد میتواند اکوسیستم اقتصاد توکن خود را روی Klytn و بدون نیاز به مشورت با یک متخصص فنی راه اندازی نماید .

بعنوان یک اکوسیستم شامل طیف گسترده ای از برنامه های غیر متمرکز (DApps) ، Klytn به کاربران فرصت پیدا کردن یا توسعه ی نوع مناسب برنامه مطابق با نیازهایشان را ارائه میدهد‌ . بعلت ماهیت غیر متمرکز پلتفرم ، کاربران تقریبا موارد استفاده ی نامحدودی را پیش روی خود دارند ‌ چرا که انتشار اپلیکیشن محدودیتی ندارد . Klytn از برنامه های غیرمتمرکز در بسیاری از زمینه ها از جمله مدیریت ارزهای دیجیتال ، توسعه ی بازی و مبادلات غیر متمرکز  ، پشتیبانی میکند ‌.

بدلیل همین تنوع و تطبیق پذیری ، Klytn توانسته است توجه سرمایه گذاران نهادی مانند Humanspace ، Wemade Tree و  Piction Network را بخود جلب کند .

چه تعداد توکن Klytn یا KLAY در گردش وجود دارد ؟

بلاکچین Klytn با حداکثر موجودی نامشخص و موجودی کل در حال حاضر ۱۰،۵۲۷،۳۶۸،۸۱۹ توکن KLAY ، در میان علاقه مندان رمزنگاری به محبوبیت رسیده است . موجودی در گردش آن ، در حال حاضر ۲،۴۴۸،۰۵۹،۱۳۰ توکن KLAY میباشد . با هر بلوک جدید ، KLAY تازه صادر شده و مجموع کارمزدهای تراکنش های استفاده شده در بلوک ( که بطور کلی پاداش بلوک نامیده میشود ) جمع شده و به صورت زیر و با نسبت های تعیین شده توزیع میگردند :  ۳۴ درصد از موجودی به شورای مدیریتی اختصاص داده میشود ، ۵۴ درصد دیگر از موجودی به اجماع بلاکچین میرسد و ۱۲ درصد باقیمانده نیز به ذخیره ی بهبود Klytn اختصاص می یابد .

امنیت شبکه ی Klytn به چه صورت است ؟

شبکه ی klytn اظهار میدارد که مکانیسم های اجماع اثبات کار (PoW) و اثبات سهام (PoS) دارای اشکالاتی هستند و از این رو این شبکه به یک نسخه ی بهینه شده ی Istanbul BFT  - که نسخه ی اصلاح شده ی تحمل خطای بیزانس عملی (PBFT) میباشد - متکی است . Klytn همچنین یک مکانیسم اجماع اثبات مشارکت (PoC) را معرفی میکند که جهت پاداش دادن به شرکت کنندگان در اقتصاد توکن Klytn  طراحی شده است تا مشارکت سازنده ای را داشته باشند . با ترکیب این مکانیسم های اجماع ، Klytn به یک محیط تطبیق پذیر و غیر متمرکز تبدیل شده و اطمینان حاصل میشود که تاییدکنندگان بلوک جهت انجام وظایف خود انگیزه میگیرند . علاوه بر این ، بلاکچین با موفقیت و از طریق رویکرد اجماع ترکیبی خود ، توانسته است به یک محیط سازمانی و خدمات محور برای کاربرانش تبدیل گردد .