معرفی ارزها

دوشنبه, 22 شهریور 1400 00:36

معرفی ارز TRIBE توکن پروتکل Fei

این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

پروتکل Fei یک پروتکل اقتصاد غیرمتمرکز است که پشتوانه کوین باثبات آن اتر است و از مدل دو توکنی استفاده می‌کند. FEI کوین باثباتی است که از یک Uniswap LP به عنوان بازار رسمی استفاده کرده و یک مکانیزم حفظ ثبات و پایداری به اسم "ارزش کنترل شده توسط پروتکل" (PCV) دارد تا قیمت FEI را نزدیک به مبلغ دلاری معادل آن حفظ کند.

TRIBE توکن حاکمیتی پروتکل Fei است و کاربردهای زیر را دارد:

ماینینگ نقدینگی: کاربران می‌توانند در استخر نقدینگی FEI-TRIBE یونی سواپ مشارکت کنند تا سهمی از کارمزد تراکنش‌های این اکسچنج غیرمتمرکز را به دست آورند. دقت داشته باشید که این امکان فقط برای تأمین کنندگان نقدینگی یونی سواپ V2 وجود دارد.

استیکینگ: کاربران می‌توانند توکن‌های FEI-TRIBE LP را در استخر استیکینگ پروتکل Fei استیک کنند تا در مقابل TRIBE به دست آورند. مکانیزم قفل روی توکن‌های استیک شده اجرا نمی‌شود.

حاکمیت: کاربران می‌توانند پروتکل‌های حاکمیتی ساخته و به آنها رأی دهند یا اینکه اختیار رأی خودشان را به سایر آدرس‌ها محول کنند.

این پروتکل شامل اجزای زیر است که در ترکیب با هم کار می‌کنند:

زمانی که ارزش FEI کمتر از سطح پشتوانه مورد نظر باشد: PCV 99 درصد از نقدینگی متعلق به پروتکل را از LP برداشت می‌کند تا با آن FEI خریده و قیمت آن را بالا ببرد. PCV باقی مانده دوباره به عنوان نقدینگی تأمین می‌شود. FEI مازاد سوزانده می‌شود.

زمانی که ارزش FEI بیشتر از سطح پشتوانه مورد نظر باشد: PCV تفاوت بین قیمت کنونی و هدف را مشخص می‌کند که منجر به تولید اضافه FEI می‌شود. افزایش حجم موجودی در گردش باعث برگشت قیمت FEI به سطح مورد نظر می‌شود.

ارزش کنترل شده توسط پروتکل (PCV): پروتکلی که مالک اتر واریز شده و قفل شده در پوزیشن FEI-ETH LP یونی سواپ به عنوان بازار رسمی آن است. این پروتکل مبلغ میخکوب شده FEI را با اجرای فرایند زیر تنظیم مجدد می‌کند:

تنظیم مجدد: FEI در بازه‌های زمانی 4 ساعته تنظیم مجدد می‌شود و حداقل اختلاف قابل ایجاد با مبلغ پشتوانه 0.5 درصد است که پس از آن دوباره PCV قیمت‌ها را تنظیم می‌کند تا سطح مناسب پشتوانه حفظ شود.

رهاسازی: کاربران می‌توانند FEI غیر استیک یا تایم لاک شده را با اتر مبادله کنند. هر ساعت 5 هزار اتر قابل برداشت می‌شود و کل موجودی قابل برداشت 300 هزار اتر است.

در حال حاضر یعنی 24 آگوست 2021 موجودی کل TRIBE یک میلیارد دلار و موجودی در گردش فعلی آن 453,448,622 (یعنی 45.34 درصد از موجودی کل) است.