معرفی ارزها

شنبه, 15 آبان 1400 06:31

پروتکل Tranchess ترنچس و معرفی ارز CHESS

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

ترنچس یک سیستم ردیابی ارز دیجیتال با راهکارهایی با بازده متفاوت در بایننس اسمارت چین است که متشکل از سه توکن ترنچس (QUEEN، BISHOP و ROOK) و توکن حاکمیتی آن CHESS است. این پلتفرم امکانات مختلفی دارد از جمله یک اکسچنج غیرمتمرکز (ترنچس سواپ)، بازارگردان (Primary Market)، استیکینگ و حاکمیت شبکه.

CHESS توکن حاکمیتی ترنچس با کاربردهای زیر است:

حاکمیت: دارندگان این توکن می‌توانند برای اضافه شدن نرخ بهره هفتگی توکن‌های BISHOP رأی بدهند.

پاداش‌های هفتگی: دارندگان این توکن هر هفته مقداری پاداش دریافت می‌کنند (50 درصد از کارمزدهای جمع آوری شده در ترنچس).

درآمدزایی CHESS: کاربران می‌توانند با استیک کردن CHESS پاداش کشت سود بیشتری به دست آورند.

ترنچس شامل اجزای زیر است که در کنار هم کار می‌کنند:

QUEEN: یک صندوق دنبال کننده شاخص بیت‌کوین. کاربران می‌توانند BTCB را به عنوان ارز اصلی استیک کنند تا QUEEN به دست آورند. امکان تقسیم توکن به BISHOP و ROOK وجود دارد.

BISHOP: یک توکن USDC دارای نرخ بازده. مالکان BISHOP بازدهی دریافت می‌کنند که هر هفته تغییر می‌کند. هر هفته این پروتکل نرخ بهره USDC را از Venus دریافت کرده و یک رقم خاص که با رأی اعضای جامعه کاربران مشخص می‌شود به آن اضافه می‌کند. مجموع این ارقام، نرخ بهره ثابت هفته بعد BISHOP را تشکیل می‌دهند.

ROOK: یک توکن بیت‌کوینی لوریج دار. دارندگان ROOK از کسانی که توکن BISHOP دارند، قرض می‌گیرند تا موقعیت بیشتری برای بهره برداری از تغییرات قیمت بیت کوین کسب کنند.

در حال حاضر یعنی 22 اکتبر 2021 موجودی نهایی CHESS 300 میلیون عدد و نرخ در گردش آن 30,947,242 عدد است (یعنی 10.32 درصد از موجودی کل).