معرفی ارزها

پنج شنبه, 19 -2666 23:25

خرید کاسماس Cosmos

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

(COSMOS Network (ATOM

یک شبکه بلاكچین غیر متمرکز مستقل، مقیاس پذیر و تعامل​ی

مروری بر پروژ​ه

شبکه Cosmos یک اکوسیستم است که بر مقیاس پذیری و قابلیت استفاده راه‌حل‌های بلاكچین متمرکز شده‌است. محصولات اصلی آن اجماع های Tendermint و COSMOS SDK و ارتباطات درون بلاكچین یا IBC  هستند که با دیدگاه توانمند سازی "اینترنت بلاكچین" ساخته شده‌اند.

Cosmos با بهره گیری از مکانیسم اثبات سهام تضمینی یک مدل Hub and Zone را برای سهولت انجام تراکنش های درون شبكه ای بلاكچین ایجاد كرده است​.

ویژگی‌های کلیدی و نكات مه​م

Tendermint Core: Tendermint Core یك موتور بلاكچین آماده استفاده است که از پروتکل اجماع تحمل خطای کاربردی و بی نشان بیزانس، بهره می برد. این هسته می‌تواند برای ساخت بلاكچین های خصوصی و دولتی مورد استفاده قرار گیرد. سازوکار اجماع، قطعیت و امنیت لحظه‌ای را ارائه می‌دهد و امنیت را نسبت به آنلاین بودن آن در اولویت قرار می دهد.​  

Cosmos SDK:COSMOS SDK مجموعه‌ای از ابزارهایی است که فرآیند ساخت‌وساز را برای توسعه دهندگانی که می‌خواهند بلاكچین خاص خود را برای برنامه‌های كاربردی خود ایجاد کنند، تسریع می كند​.

ارتباطات درون بلاكچین (Inter Blockchain Communication): با در اختیار گذاشتن ابزارهای بیشتری را در اختیار توسعه دهندگانی كه به دنبال ساختن بلاكچین های خود هستند، قرار می دهد. مولفه بعدی پروژه Cosmos، بهبود قابلیت تعامل و همكاری زنجیره‌های مختلف است که تراکنش ها را قادر می‌سازد تا در سراسر زنجیره‌ا و لایه‌ها اتفاق بیفتند با استفاده از ترکیبی از مناطق، فرد می‌تواند در یک اکوسیستم رمزنگاری شده در سراسر زنجیره "IBC" آزادانه عمل کند.

ATOM چیست​؟

ATOM واحد پایه هاب Cosmos است که می‌تواند به یك میلیون میکرو ATOM (uATOM)تقسیم شود​.

ماموری​ت

هدف از پروژه Cosmos ایجاد یک اکوسیستم در اطراف بلاكچینی است كه بر مبنای اجماع Tendermint BFT اجرا می شود، است تا استفاده از بلاكچین ها را آسان‌تر کند، از فراهم كردن SDKها برای توسعه دهندگان تا توانمند سازی ارتباطات درون بلاكچین از طریق مدل Hub & Zone زنجیره Cosmos به عنوان اولین هاب عمل می‌کند که از طریق آن زنجیره‌های دیگر و توكن ها می‌توانند اطلاعات را با استفاده از ارتباط درون بلاكچین منتقل کنند.

توزیع تامین توکن ​:

توكن های Seed حدود 5.08 درصد کل عرضه را تشکیل می‌دهد

​توكن های استراتژیک ۷.۰۳ درصد از کل عرضه را تشکیل داده است.

​توكن های افزایش سرمایه عمومی ۶۷.۸۶ درصد کل عرضه را تشکیل می‌دهند

​All in Bits, Inc. (dba Tendermint) حدود 10 درصد از كل عرضه را دریافت می كند.

​ Interchain Foundation حدود 10درصد کل عرضه را دریافت می كند​.

مرور فروش خصوص​ی

Seed Round:: فروش با نرخ یك ATOM معادل 0.025 دلار آمریکا انجام شد و در مجموع ۳۰۰،۰۰۰ دلار آمریکا عایدی داشت كه منتج از فروش ۵.۰۸ درصد از كل عرضه توكن ها بود​.

استراتژیك: فروش با نرخ یك ATOM معادل 0.08 دلار آمریکا انجام شد و در مجموع 1.3295 MM دلار آمریکا عایدی داشته كه منتج از فروش ۷.۰۳ % از كل عرضه بود​.

مرور فروش عموم​ی

​فروش سرمایه گذاران عمومی، در آوریل ۲۰۱۷ با افزایش کل ۱۶ میلیارد دلار آمریکا به ارزش 0.1 دلار به ازای هر ATOM برای ۶۷.۸۶ % کل عرضه توكن انجام شده است. ​

نظارت توکن و استفاده از سرمایه‌گذاری ه​ا

توكن های All in Bits به طور خاص برای ادامه پشتیبانی از Tendermint و ایجاد ابزارهایی مانند COSMOS SDK و تکنولوژی پایه برای اکو سیستم در نظر گرفته می‌شوند توكن هایی که به اعضای تیم داده می‌شود به مدت ۱۲ ماه غیر قابل انتقال هستند، اما می‌توانند ذخیره شده و در نظارت و حاكمیت بازار مورد استفاده قرار گیرند.. باقی مانده توكن های All in Bits به مدت ۲۲ ماه و پس از ۲ ماه از آغاز پیاده سازی شبكه اصلی واگذار می شوند​.

برعکس، Interchain Foundation یک نهاد غیر انتفاعی برای تشویق و حمایت از شبکه‌های باز و غیر متمرکز است و همچنین پروژه‌هایی مانند حمایت از مسابقه تست شبكه COSMOS با نام Game of Stakes را تامین می‌کند​.

خزانه دار​ی

همه اعضای تیم All in Bits از یک کیف پول چند امضایی برای نگه داشتن نخصیص توكن های ATOM استفاده می‌کنند​.

مرور توكن و نمونه های كاربردی آ​ن

در این سیستم اثبات سهام، توكن ATOM به عنوان توكن کاری مورد استفاده قرار می‌گیرد که به موجب آن کاربران می‌توانند ATOM خود را به اشتراک بگذارند و یا ATOM را به سایر اعتباربخش هایی که در تایید اعتبار شرکت می‌کنند، واگذار کنند​.

براساس مجموع سهم توكن های واگذارشده به یك اعتباربخش یا validator، هر اعتباربخش دارای "سهم رای‌گیری" خواهد بود که به فرصت‌های متناسب برای اعتبار بلوک‌ها در شبکه تبدیل می‌شود و پاداش بلوکی مرتبط را به دست می‌آورد. این امر بسیار شبیه به سیستم اثبات كار است كه در آن مقادیر نرخ هش احتمال نسبی یافتن بلوك بعدی را تعیین می كند.

​سپس اعتباربخش ها پاداش بلوک متناسب (کم‌تر از مالیات شبکه‌ای برای یک استخر) را به واگذاركننده بازگرداند، توكن های واگذاركننده در تجمیع سهم رای‌دهی اعتباربخش ها مشاركت می‌کنند. این امر بیشتر شبیه به استخر شبكه های POW است. اعتباربخش ها برای کار تجمیع سهم رای‌گیری كارمزد دریافت می‌کنند​.

مالیات شبکه به سمت یک استخر که می‌تواند برای افزایش امنیت در اطراف شبکه Cosmos مورد استفاده قرار گیرد، می‌رود​.

با توجه به زمان فعلی نوشتن، متوسط هزینه كارمزد واگذاركننده برای مجموعه اعتباربخش فعال، حدود ۱۰ % است​.

اعتباربخش ها نه تنها بر روی كارمزدها بلکه در خصوص زمان كار نیز رقابت می‌کنند در آغاز، تنها ۱۰۰ اعتباربخش برای اولین سال (رشد در ۱۰ سال آینده) در پیاده سازی شبكه اصلی، در دسترس خواهد بود و بنابراین اعتباربخش هایی که نشان‌دهنده زمان كار بالا هستند، به عنوان اعتباربخش های اصلی و مادر انتخاب می‌شوند. برای فعال ماندن، آن‌ها باید زمان كار بالایی را حفظ کرده یا ریسك از دست دادن توكن های واگذاری خود را متحمل شوند و موقعیت اعتباربخشی خود را نیز به خطر اندازند​.

نرخ تورم شبکه به حداقل ۷ درصد و حداکثر ۲۰ درصد محدود می‌شود پاداش بلوک برای دستیابی به نرخ دو سوم یعنی 66.66 درصد برای مشاركت در خطرپذیری شبكه تنظیم می‌شود.

تمام توكن های ذخیره شده (سپرده گذاری شده) به ۲۱ روز برای "unbond" یا منفك شدن نیاز دارند، به طوری که سپرده گذاران نمی‌توانند بلافاصله پس از سپرده گذاری آن ها بفروشند. توكن های Cosmos برای حاکمیت در زنجیره تامین نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان مثال، دارندگان توكن به تازگی به پیشنهاد امكان انتقال توكن رای مثبت داده‌اند. این پروژه همچنین ممکن است یك توكن ثانویه به نام Photon را به طور خاص برای كارمزد تراكنش ها، منتشر کند. این توكن هنوز از زمان نوشتن، نهایی نشده است. Photon در بلند مدت توسط اعتباربخش ها و سپرده گذاران برای پردازش تراکنش تولید می‌شود. ویژگی‌های Photon از طریق نظارت بر زنجیره، تعیین خواهد شد.​ ​

نقشه راه و به روز رسانی ه​ا

از زمان نوشتن، نقاط عطف بعدی برای Cosmos پیشنهاد حمایت از "IBC" و انتقال کامل حاكمیت و نظارت به کل جامعه دارندگان توكن های COSMOS هستند​.

نقشه راه اصلی پروژه از اوایل سال ۲۰۱۷ را می توان در اینجا یافت برای یک تصویر کامل از راه‌اندازی شبکه Cosmos، لطفا به این لینك مراجعه كنید.

داده‌های معاملات​ی

نقدشوندگ​ی

انتقال توكن ATOM در ۲۵ آوریل ۲۰۱۹ دوباره برقرار شد، بنابراین داده‌های معاملاتی محدود به عنوان تاریخ انتشار این گزارش در دسترس است لطفا توجه داشته باشید: در برخی از معاملات به جای توكن ATOM واقعی، ious مبادله شده است. مرور فن​ی

Cosmos چندین مخزن عمومی دارد که از SDKهای عمومی آن گرفته تا مستندسازی برای جابجایی آن از شبكه های آزمایشی به شبكه اصلی وجود دارد از آنجا که Cosmos بر روی Tendermint اجرا می‌شود، ما مخزن Github را برای اجماع Tendermint و نیز در فهرست مخازن زیر در نظر گرفتیم.

داده‌های شبکه بلاكچی​ن

Cosmos و Tendermint پروژه‌های متعددی دارند که در اکوسیستم خود ایجاد شده‌اند برای مثال، پروژه‌هایی مانند Binance dex، foam و Sentinel بر روی Tendermint کار می‌کنند. پروژه‌های دیگری مانند شبکه IRIS در حال حاضر در حال ساخت سرویس‌ها و پشتیبانی از سیستم Cosmos برای پذیرش آسان‌تر در جغرافیای هدف‌ هستند فهرست کاملی از ۸۴ پروژه ساخت‌وساز بر روی / با Cosmos را می توان در این فهرست مشاهده کرد. COSMOS IBC با پیوند دادن مقدار ATOMها کار می‌کند، سپس اثبات اتصال ATOM به زنجیره دوم را نشان می‌دهد، و سپس اعتبار این مدرک را تایید می‌کند، قبل از این که مقدار متناظر در زنجیره دوم منتشر شود این كار انتشار آن را ساده‌تر می‌کند و توكن هایی را ایجاد می‌کند که نشان‌دهنده دارایی بر روی زنجیره‌ های دیگر است.​

IBC با زنجیره‌ های قطعیت سازگار است، یعنی بلاكچین ها با زمان تایید لحظه ای یا نزدیك به آن كه در آن یك تراكنش در یك بازه زمانی كوتاه حتماً قطعی و نهایی است. با این حال، زنجیره‌ های در حال اجرا بر روی اثبات کار که قطعیت سریعی ندارند، همچنان می‌توانند در "IBC" با کمک "مناطق آزاد یا Peg Zones" استفاده شوند که این كار "حد نصاب" را برای تعدادی از بلوک‌ها اعمال می‌کند. این "pseudofinality یا قطعیت قلابی" از این حد نصاب به اکو سیستم Cosmos با استفاده از مناطق peg منتقل می‌شود. ​

در حالی که اولین Peg Zone برای Ethereum در سال ۲۰۱۸ شروع شد، زنجیره‌های دیگر مانند Loom قبلا سازگاری با هاب Cosmos را اعلام کرده‌اند.

​اطلاعات جامعه

استراتژی جامع​ه

تمرکز اصلی جامعه Cosmos برای ایجاد ابزارهایی برای توسعه دهندگان بوده‌است تا از SDK استفاده کنند این تیم هاب های مختلف را برای ارائه حمایت منطقه ای در آسیا، به ویژه در جوامع چینی و کره، تشویق کرده‌است. تیم Tendermint، که در درجه اول در برکلی کالیفرنیا مستقر بوده است، در جامعه بلاكچین Bay Area نیز فعال است Interchain Foundation که در سوئیس مستقر است، نیز

دسترسی منحصر به فرد به هم‌کاری با سایر زنجیره‌های تامین / انطباق با استانداردهای "IBC" را فراهم می سازد همراه با یكدیگر، هدف منسجم (در میان تیم، بنیاد، و هاب ها) افزایش قابلیت همكاری و تعامل در یك اکوسیستم بلاكچین منسجم‌تر، است.

شبكه های اجتماعی COSMO​S

Twitter | 21.4K Followers

Cosmos Blog

Medium (Interchain Foundation) | 2.1K Followers

Reddit | 3.3K Followers

Telegram | 8.4K Followers

Youtube Channel | 959 subscribers

Cosmos Forum