معرفی ارزها

یکشنبه, 21 آذر 1400 06:10

معرفی سندباکس Sandbox

این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

معرفی سندباکس (SAND): دارایی‌های توکنیزه شده برای اکوسیستم‌های گیمینگ

سندباکس یک اکوسیستم گیمینگ و متاورس مبتنی بر اتریوم است که می‌توانید در آن دارایی‌ها و بازی‌هایی را ساخته، به اشتراک گذاشته و از آنها درآمدزایی کنید.

خلاصه

سندباکس یک دنیای مجازی غیرمتمرکز و مدیریت شده توسط جامعه است که در آن می‌توانید آیتم‌های مختلف را طراحی کرده، به اشتراک گذاشته و بفروشید. متاورس سندباکس یکی از چندین دنیای مجازی مبتنی بر بلاک‌چین است که سعی به تغییر شرایط بازار گیمینگ داشته و به طراحان و سازندگان آیتم‌ها پاداش می‌دهد.

در این اکوسیستم گیمینگ و متاورس مبتنی بر اتریوم می‌توانید تجربیات گیمینگ و آیتم‌های دلخواه را ساخته، به اشتراک گذاشته و از آنها درآمدزایی کنید. سندباکس که توسط Pixowl طراحی شده به دنبال متحول کردن بازار گیمینگ سنتی است که در آن پلتفرم‌ها مالکیت و کنترل محتوای تولید شده توسط کاربران را در اختیار دارند و حقوق گیمرها و سازندگان در آن محدود است. در سندباکس کاربران مالکیت کامل آیتم‌های ساخته شده را در اختیار دارند.

سندباکس از سه محصول تشکیل شده است:

  1. VoxEdit به کاربران امکان می‌دهد در متاورس بازی اشیای سه بعدی مثل انسان، حیوان و ابزارهای مختلف ساخته و آنها را متحرک سازی کنند. به این اشیاء ASSETS یا دارایی‌های درون بازی گفته می‌شود و در طراحی آنها از استاندارد توکن ERC-1155 استفاده می‌شود که امکان تولید توکن‌های تعویض پذیر و تعویض ناپذیر با استفاده از یک قرارداد هوشمند را فراهم می‌کند.
  2. بازار سندباکس پلتفرمی است که کاربران می‌توانند در آن دارایی‌های خودشان را پس از آپلود کردن به سیستم فایل InterPlanetary (IPFS) منتشر کرده و بفروشند.
  3. Sandbox Game Maker به کاربران امکان می‌دهد بازی‌های سه بعدی را به صورت رایگان بسازند.

گرچه برای مشارکت در اکوسیستم سندباکس نیازی به مهارت کدنویسی وجود ندارد اما مجموعه ابزارهای قدرتمند آن، امکان ایجاد دارایی‌های ارزشمند و به کار بردن آنها در این دنیای رو به رشد را فراهم می‌کند.

اقتصاد توکن اکوسیستم سندباکس

اکوسیستم سندباکس با ایجاد محیطی مناسب برای دارایی‌های توکنیزه شده، امکان استفاده از چندین توکن مختلف را فراهم می‌کند. SAND یک توکن ERC-20 است که در همه تعاملات و تراکنش‌های اکوسیستم از آن استفاده می‌شود. مثلاً برای اجرای بازی، خرید تجهیزات یا تنظیم آواتار خودتان باید توکن SAND مصرف کنید. در آینده این توکن نقش یک توکن حاکمیتی را هم خواهد داشت و به مالکان آن امکان می‌دهد درباره تغییرات این اکوسیستم پس از شروع به کار Sandbox DAO رأی دهند.

می توان از SAND برای خرید دارایی‌ها و لندهای درون بازی هم استفاده کرد که با استاندارد ERC-721 ساخته شده اند. کاربران می‌توانند از لندهای خودشان که یک زمین دیجیتال 96×96 متری است برای قرار دادن دارایی‌ها و بازی‌ها استفاده کنند. تعداد نهایی این لندها 166464 عدد خواهد بود. وقتی کاربری چندین لند را در قالب یک ملک ترکیب کند، به آن Estate گفته می‌شود.

کاربران می‌توانند توکن‌های SAND را استیک کنند تا SAND، Game و Catalyst به دست آورند – دو توکن آخر برای تولید ASSET ضروری هستند. کاتالیست‌ها (Catalyst) توکن‌های ERC-20 هستند که رده و میزان کمیابی دارایی‌های شما را مشخص می‌کنند. رده این آیتم‌ها از "متداول" تا "افسانه ای" است که اولی متداول ترین و آخری کمیاب ترین است. جم‌ها (Gem) توکن‌های ERC-20 هستند و وقتی استفاده شوند سوزانده می‌شوند. می‌توان جم را علاوه بر روش استیکینگ از سایر بازیکن‌ها هم خرید.

سندباکس کارمزد گس اتریوم را از جانب کاربران پرداخت می‌کند تا تجربیات کاربری آنها روان تر و راحت تر شود. 50 درصد از حجم تراکنش‌های توکن SAND به بنیاد سندباکس تعلق می‌گیرد که با تأمین هزینه پاداش‌ها و تبلیغ این پلتفرم به رشد و توسعه آن کمک می‌کند.

چگونه در سندباکس درآمدزایی کنیم؟

می توانید به روش‌های مختلف در سندباکس درآمدزایی کنید. پس از ساختن ASSET با VoxEdit می‌توانید آن را به بازا سندباکس آپلود کنید تا به صورت NFT بفروشید. مثلاً دارایی‌های مثل آواتار، موتورسیکلت و حیوان همگی با قیمت‌های مختلف به فروش می‌رسند – از کمتر از 10 SAND تا هزاران SAND. به همین ترتیب می‌توانید با سیستم بازی ساز سندباکس بازی‌های دلخواه را ساخته و از آنها درآمد کسب کنید یا اینکه به عنوان بازیکن سایر بازی‌ها پاداش کسب کنید. همچنین می‌توانید با اجاره دادن زمین خودتان به سایر بازیکنان یا پر کردن آن با محتوای مناسب جهت بالا بردن ارزش آن، درآمدزایی کنید.

سندباکس یکی از چندین متاورسی است که به دنبال تغییر دادن شرایط گیمرها، پلتفرم‌های گیمینگ و سازندگان بازی‌ها است. سندباکس و همکارانش در حال ایجاد مسیری برای ایجاد بازار گیمینگ جدیدی هستند که در آن پلیرها مالکیت آیتم‌هایی که به زحمت به دست آورده اند را در اختیار دارند و به دلیل ارزشی که در اکوسیستم بازی ایجاد می‌کنند به درآمد می‌رسند.