معرفی ارزها

سه شنبه, 20 ارديبهشت 1401 05:15

پولکا استارتر POLS چیست؟

این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

خلاصه

پولکا استارتر (Polkastarter) یک پلتفرم جذب سرمایه غیرمتمرکز است که به شرکت‌ها و تیم‌های بلاک‌چینی امکان می‌دهد برای پروژه‌های خودشان سرمایه جذب کرده و آنها را راه اندازی کنند. این سیستم به پروژه‌ها امکان می‌دهد استخرهای توکن چند زنجیره‌ای ایجاد کنند و همزمان برای جوامع خودشان جذب سرمایه کرده و آنها را رشد دهند.

POLS توکن حاکمیتی و کاربردی این پروژه است. برای مشارکت در یک IDO در پولکا استارتر کاربران باید توکن POLS داشته یا آن را استیک کنند تا POLS Power بیشتری پیدا کنند.

مقدمه

IDO (عرضه اولیه دکس) یک روش جذب سرمایه پرطرفدار در حوزه بلاک‌چین محسوب می‌شود. در بین پلتفرم‌های IDO مختلف، پولکا استارتر به دلیل قابلیت‌هایی مثل مقیاس پذیری و تعامل پذیری روزبروز محبوبیت بیشتری کسب می‌کند. پروژه‌های بلاک‌چین می‌توانند با انتخاب پولکا استارتر جامعه کاربران و حامیان خود را توسعه داده و به منبعی عظیم از شرکا و مشاوران دسترسی پیدا کنند.

پولکا استارتر چیست؟

پولکا استارتر یک لانچ پد IDO برای استخرهای توکن چند زنجیره‌ای و غیرمتمرکز است. این پروژه به استارتاپ‌های حوزه کریپتو امکان می‌دهد که از طریق یک استخر مبادله ثابت سرمایه جذب کنند و توکن‌های جدید خودشان را بین سرمایه گذاران اولیه توزیع کنند. پولکا استارتر در سال 2020 توسط Daniel Stockhaus، Tiago Martins و Miguel Leite تأسیس شد.

در حال حاضر یعنی سه ماهه اول سال 2022، این سیستم به بیشتر از 100 پروژه کمک کرده تا 45 میلیون دلار سرمایه از طریق طرح‌های فروش عمومی و خصوصی جذب کنند. به غیر از IDOها، این پلتفرم از لانچ پدهای گیم فای، طرح‌های فروش زمین متاورس و فروش سایر انواع توکن‌های NFT پشتیبانی می‌کند.

مشخصات کلیدی پولکا استارتر

پولکا استارتر یک پلتفرم جذب سرمایه غیرمتمرکز چند زنجیره‌ای است که کارمزد تراکنش‌های آن کم است. با پولکا استارتر می‌توان پروژه‌های جدید را روی بلاک‌چین‌های مختلف از جمله اتریوم، BNB، پلی گان، Celo و اولنچ راه اندازی کرد. همچنین این پروژه در طرح‌های IDO توکن‌های سازگار با این شبکه‌ها را قبول می‌کند. در ادامه نگاهی دقیق تر به امکانات کلیدی پولکا استارتر خواهیم داشت.

استخرهای مبادله ثابت

استخرهای مبادله ثابت یکی از امکانات کلیدی پولکا استارتر هستند. برخلاف مدل بازارگردان خودکار (AMM) مورد استفاده در یونی سواپ و سایر اکسچنج‌های غیرمتمرکز، استخرهای نقدینگی پولکا استارتر سفارشات مبادله را با قیمتی ثابت اجرا می‌کنند.

معمولاً در استخرهای AMM اقتصاد غیرمتمرکز، قیمت توکن‌ها به صورت پویا بر اساس عرضه و تقاضا تنظیم می‌شود و این امر منجر به نوسان شدید قیمت می‌شود. پولکا استارتر برای حفظ ثبات قیمت‌ها به پروژه‌ها امکان می‌دهد توکن‌های جدید خودشان را با قیمتی از پیش مشخص شده ثبت کنند. این قیمت تا زمانی که توکن‌هایی در موجودی اصلی وجود داشته باشند، ثابت باقی می‌ماند.

پروژه‌ها می‌توانند استخرهایی با پارامترهای اضافه تنظیم کنند تا کنترل بیشتری بر فرایند جذب سرمایه داشته باشند. مثلاً می‌توانند حداکثر سرمایه گذاری به ازای هر کاربر یا تعداد سرمایه گذاران مجاز در استخر را مشخص کنند. کل این فرایند توسط قراردادهای هوشمند کنترل می‌شود که باعث حفظ عدالت و شفافیت در فرایند توزیع توکن می‌شوند.

فارمینگ IDO

معمولاً شرکت کنندگان در IDO توکن‌های خودشان را بلافاصله پس از توزیع اولیه برای فروش در بازار برداشت می‌کنند که این کار باعث نوسان شدید قیمت می‌شود. نسخه سوم پولکا استارتر برای حل این مشکل قابلیت فارمینگ IDO را عرضه کرده که به شرکت کنندگان IDO انگیزه می‌دهد توکن‌های جدید خودشان را برای کسب پاداش بیشتر استیک کنند.

فارمینگ IDO با هدف کاهش فشار فروش طراحی شده و مثل سایر فارم‌های استیکینگ کار می‌کند. هر چقدر مدت طولانی تری توکن‌ها را استیک کنید، پاداش بیشتری به دست خواهید آورد. و با هر کاربری که موجودی استیک شده خودش را برداشت می‌کند، بازده استخر بیشتر می‌شود تا برای حفظ توکن‌ها انگیزه ایجاد شود.

KYC

پولکا استارتر برای افزایش سطح امنیت از مدل فهرست مجاز استفاده می‌کند. این مدل یک سیستم KYC (قانون احرازهویت مشتریان) است که در آن تنها کاربران تأیید شده می‌توانند در IDOها شرکت کنند. پروژه‌ها می‌توانند الزامات KYC که کاربران باید برای شرکت در IDO تکمیل کنند را مشخص کنند. همچنین می‌توانند کاربران یکسری نقاط جغرافیایی خاص را محدود کنند تا انعطاف پذیری و کنترل بیشتری بر فرایند فهرست مجاز ایجاد شود.

گیمینگ پولکا استارتر

پولکا استارتر گیلد گیمینگ پولکا استارتر را راه اندازی کرد تا از محبوبیت روزافزون بازی‌های سبک P2E استفاده کند. این پروژه قصد دارد بین علاقمندان گیمینگ و پروژه‌های گیم فای در سطح جهان ارتباط برقرار کند. سیستم گیمینگ پولکا استارتر یک صندوق 2 میلیون دلاری برای پشتیبانی از پروژه‌های آینده متاورس راه اندازی کرده است. بعلاوه، گیلد گیمینگ پولکا استارتر (PGG) با این هدف طراحی شده که به کاربران جدید کمک مالی کند تا بتوانند در پروژه‌های متاورس شرکت کنند. همچنین انتظار می‌رود که در آینده یک بازار NFT و IDOهای گیمینگ بیشتری راه اندازی شوند.

POLS چیست؟

POLS توکن کاربردی اکوسیستم پولکا استارتر است. این توکن یک توکن ERC-20 با حداکثر تولید 100 میلیونی است. POLS بیشتر بر روی بلاک‌چین اتریوم کار می‌کند اما نسخه BEP-20 آن هم در زنجیره هوشمند BNB وجود دارد.

از POLS به عنوان توکن حاکمیتی استفاده می‌شود و دارندگان آن حق رأی دهی و ثبت پیشنهادات مرتبط با توسعه پولکا استارتر را دارند از جمله پیشنهاد درباره امکانات جدید، کاربرد توکن، توکن‌های ثبت شده در پلتفرم و غیره. پولکا استارتر قصد دارد در آینده به سمت ساختار DAO کامل حرکت کند.

POLS Power چیست؟

POLS Power میزان شانس شما برای شرکت در طرح‌های فروش NFT و IDO را مشخص می‌کند. این سیستم یک تجمیع کننده است که موجودی POLS کاربران واجد شرایط را در سطح کل این پلتفرم محاسبه می‌کند از جمله موجودی والت و مبلغ استیک شده. برای دسترسی کاربران به IDO، باید آدرس والت آنها در لیست مجاز وجود داشته باشد. این سیستم یک نوع سیستم بخت آزمایی است که به ازای هر 250 توکن POLS به کاربران یک بلیط پاداش می‌دهد. حین برگزاری IDO آدرس‌ها به صورت تصادفی انتخاب می‌شوند.

هر چقدر کاربران بلیط بیشتری داشته باشند، شانس آنها برای انتخاب شدن افزایش پیدا می‌کند. با در اختیار داشتن POLS بیشتر، ارزش بلیط کاربر هم بیشتر می‌شود. POLS Power دارای 5 رده است که می‌تواند ارزش هر بلیط را تا 25 درصد افزایش دهد. بالاترین رده (بیشتر از 30 هزار POLS) کاربر را وارد وضعیت No Cooldown می‌کند یعنی می‌توانند به شرط طی کردن مراحل KYC در هر تعداد IDO که مایل بودند شرکت کنند.

چگونه POLS Power به دست آوریم؟

  1. داشتن POLS در والت: این روش راحت ترین راه برای به دست آوردن POLS Power است. می‌توانید POLS را از اکسچنج‌هایی مثل بایننس یا اکسچنج‌های غیرمتمرکز مثل یونی سواپ خریده و آنها را به یک والت متامسک منتقل کنید. پس از 7 روز اگر کاربر توکن POLS را جابجا نکرده یا نفروشد، این توکن‌ها به POLS Power تبدیل می‌شوند.
  2. استیک کردن POLS: به جای داشتن POLS در یک والت کریپتو، می‌توانید آن را در اتریوم یا BNB Chain استیک کنید تا POLS Power شما بیشتر شود. با استیک کردن POLS بلافاصله امکان دسترسی به همه IDOهای باز و آینده را پیدا می‌کنید و توکن‌های استیک شده 7 روز در زنجیره قفل می‌شوند و بعد می‌توانید آنها را برداشت کنید.

شیوه مشارکت در پروژه‌های فروش NFT یا IDO در پولکا استارتر

  1. به صفحه Projects از Polkastarter بروید و طرح‌های فروش توکن و NFT پیش رو را بررسی کنید. روی پروژه‌ای که قصد شرکت در آن را دارید کلیک کنید.
  2. برای پیوستن به لیست مجاز روی Apply Now کلیک کرده و اطلاعات پایه را پر کنید.
  3. تیم پروژه همه درخواست‌ها را بررسی می‌کند و بلیط پیوستن در لیست مجاز بر اساس POLS Power همه شرکت کنندگان در این طرح اعطاء می‌شود. خود پروژه باید تصمیم بگیرد که چه تعداد کاربر وارد لیست مجاز می‌شوند بنابراین شانس شرکت در طرح فروش متغیر است.
  4. در صورت انتخاب شدن باید مراحل KYC را طی کنید و باید موجودی کافی را در والت زنجیره مربوطه داشته باشید.
  5. در روز راه اندازی طرح به صفحه پروژه رفته و روی [Join] کلیک کنید. مبلغ مورد نظر را وارد کرده و روی [Join Pool] کلیک کنید. پس از تأیید تراکنش، پیام تأیید را در صفحه [Allocations] مشاهده می‌کنید. حالا می‌توانید پس از پایان IDO و بر اساس برنامه مشخص شده برای پروژه، توکن‌های خودتان را برداشت کنید.

چگونه در بایننس POLS بخریم؟

  1. وارد حساب بایننس خودتان شده و روی [Trade] کلیک کنید. حالت معاملاتی پیشرفته یا کلاسیک را انتخاب کنید.
  2. روی [BTC/USDT] کلیک کرده و POLS را جستجو کنید تا همه جفت ارزهای موجود مثل POLS/BUSD را ببینید.
  3. روی کادر [Spot] در سمت راست صفحه کلیک کرده و مقدار POLS که قصد خرید آن را دارید وارد کنید. می‌توانید از انواع سفارشات مختلف مثل سفارش بازار هم استفاده کنید. پس از کلیک کردن روی [Buy POLS]، توکن‌ها به والت آنی شما اضافه می‌شوند.

صحبت‌های پایانی

پولکا استارتر پلتفرم بسیار مفیدی برای استارتاپ‌ها و کسب و کارهای جدید است تا سرمایه جذب کرده و پروژه‌های کریپتوی خودشان را آغاز کنند. همچنین این پلتفرم به سرمایه گذاران امکان می‌دهد که به جدیدترین پروژه‌های بلاک‌چین دسترسی پیدا کنند. پولکا استارتر قصد دارد علاوه بر قابلیت‌هایی مثل استخرهای مبادله ثابت، استیکینگ POLS، فروش NFT، پشتیبانی چند زنجیره‌ای و سایر امکانات فعلی، مدل حاکمیتی خودش را ارتقاء دهد تا کاربران بتوانند در فرایندهای تصمیم گیری و توسعه کلی پروژه مشارکت بیشتری داشته باشند.