معرفی ارزها

دوشنبه, 14 شهریور 1401 00:48

بلاک‌چین سلو Celo چیست؟

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نکات کلیدی:

  • اپلیکیشن لجر لایو حالا از بلاک‌چین سلو هم پشتیبانی می‌کند.
  • حالا می‌توانید توکن‌های CGLD را با استفاده از والت سخت‌افزاری خودتان ایمن سازی کنید اما می‌توانید از طریق اینترفیس لجر لایو، پورتفولیوی سلوی خودتان را مدیریت و مصورسازی کنید. این ترکیب امن و چابک به شما امکان می‌دهد که از این بلاک‌چین هیجان انگیز استفاده کنید.
  • سلو یک بلاک‌چین لایه 1 است که یک اکوسیستم کامل از محصولات دیفای دارد که به طور ویژه برای دستگاه‌های موبایل طراحی شده اند.
  • بلاک‌چین سلو با قابلیت اجرای تراکنش‌های سبک، ساده و بدون مرز با موبایل می‌تواند امکانات و قدرت کریپتو و دیفای را در اختیار نسل جدیدی از کاربران قرار دهد.

یکی از ویژگی‌های مهم سیستم اقتصادی سنتی، وجود محدودیت و مرزبانانی است که دسترسی شما به دارایی‌هایتان را محدود کرده و از دسترسی خیلی از افراد به ساده ترین خدمات مالی جلوگیری می‌کنند.

اما تکنولوژی بلاک‌چین این شرایط را تغییر داده است و حالا علاوه بر ایجاد زیرساختی عمومی برای نگهداری و انتقال وجه، اکوسیستمی از خدمات مالی در دسترس همه قرار گرفته است. دیفای به غیر از قابلیت دسترسی به ارزهای دیجیتال، به کاربران امکان داده که از خدماتی مثل قرض گرفتن، وام دهی و درآمد ثابت بدون فعالیت استفاده کنند. در این سیستم هیچ بانک، واسطه یا مانعی برای ورود وجود ندارد و فقط کافیست یک کامپیوتر و یک کانکشن اینترنت داشته باشید.

اما اگر کامیپوتر نداشته باشیم، چطور می‌توانیم از این اکوسیستم استفاده کنیم؟

آخرین مانع ورود به دنیای کریپتو

خیلی از تراکنش‌های مالی با استفاده از موبایل انجام می‌شوند و کاربران از اپلیکیشن‌های موبایلی برای انتقال وجه و اجرای تراکنش استفاده می‌کنند. نگاهی به اپلیکیشن‌های موفقی مثل پی‌پال و ونمو نشان می‌دهد که وجود سرویس‌های مالی موبایل‌پسند چقدر اهمیت دارد.

متأسفانه کاربران موبایل نمی‌توانند به راحتی از همه مزایا و امکانات کریپتو و دیفای استفاده کنند.

سنگینی بلاک‌چین برای موبایل

تراکنش‌های کریپتو شامل حجم زیادی دیتا هستند. بلاک‌چین (و فعالیت‌های درون آن) توسط شبکه‌ای توزیع شده از نودها ایمن سازی می‌شود که تراکنش‌ها را پیگیری کرده و اطمینان حاصل می‌کنند که تراکنش‌های جدید با داده‌های موجود سازگاری دارند. اما این کار با نگه داشتن تاریخچه‌ای از همه تراکنش‌های اجرا شده در شبکه انجام می‌شود که حجم بسیار زیادی دارند در نتیجه پردازش آنها مستلزم قدرت پردازشی بسیار زیاد است.

پس به طور کلی برای انجام فعالیت‌های مرتبط با کریپتو نیاز به یک کامپیوتر دارید و والت شما باید با بلاک‌چین همگام سازی شود - تلفن همراه قدرت پردازشی لازم برای این تعاملات را ندارد در نتیجه افرادی که کامپیوتر نداشته باشند، از این معادله خط زده می‌شوند.

بلاک‌چین سلو با هدف حل این مشکل طراحی شده است. شبکه سلو به میلیون‌ها کاربر جدید امکان می‌دهد که با سیستمی موبایل پسند به دنیای کریپتو دسترسی پیدا کنند. در ادامه نگاهی دقیق تر به اکوسیستم سلو و ادغام آن در لجر لایو خواهیم داشت.

آشنایی با اکوسیستم سلو

برای درک ارزش سلو و اکوسیستم خدمات آن، اول باید نگاهی به طراحی آن داشته باشیم. سلو یک بلاک‌چین موبایل پسند است که با هدف قرار دادن قدرت کریپتو در اختیار همه و بدون نیاز به سخت‌افزار اضافه طراحی شده است. سلو با امکانات زیر این هدف را محقق کرده است.

تراکنش‌های سریع و سبک وزن

بلاک‌چین‌ها سرعت کمی در اجرای تراکنش‌ها دارند چون باید برای مبادله وجه، اول تاریخچه تراکنش دانلود شود. سیستم سلو نیاز به انجام این کار را از بین می‌برد یعنی والت‌های بومی سلو به سرعت و به صورت امن با شبکه اصلی همگام سازی می‌شوند - این ویژگی برای کاربران موبایل بسیار مفید است و امکان استفاده از ارزهای دیجیتال را برای میلیون‌ها کاربر جدید فراهم می‌کند.

سادگی جزئیات تراکنش‌ها

سلو پیچیدگی‌های کار برای کاربران جدید را از بین می‌برد و به آنها امکان می‌دهد از تلفن همراهشان به عنوان کلید عمومی استفاده کنند. سلو از یک زیرساخت کلید عمومی درون زنجیره‌ای استفاده می‌کند که شماره‌های تلفن شما را به کلیدهای عمومی لینک می‌کند در نتیجه می‌توانید به راحتی برای مخاطبانتان وجه ارسال کنید چه والت کریپتو داشته باشند و چه نداشته باشند. ورود به این سیستم برای کاربران جدید به هیچ وجه سخت و طولانی نیست و کافیست یک گوشی و مقداری ارز دیجیتال داشته باشند.

قابلیت اجرای تراکنش‌های فوری و بدون مرز - برای همه

با توجه به اینکه زیرساخت سلو در کشورها و اپراتورهای مختلف کار می‌کند، امکان دسترسی به خدمات مالی تقریباً با هر دستگاه موبایلی در دنیا وجود دارد.

اکوسیستمی از گزینه‌های دیفای بومی

سلو به غیر از اینکه یک بلاک‌چین است، با لایه اپلیکیشن اتریوم (ماشین مجازی اتریوم) هم سازگار است در نتیجه قابلیت پشتیبانی از توکن‌ها و اپلیکیشن‌های آن را دارد. سلو اکوسیستمی از محصولات دیفای و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز دارد (که از کوین بومی آن CGLD استفاده می‌کنند) و امکان دسترسی میلیون‌ها نفر را به خدمات مالی و فرصت‌های درآمدزایی بی نیاز به فعالیت زیاد فراهم می‌کند.

کنترل توسط جامعه کاربران

توکن بومی سلو (CGLD) یک توکن حاکمیتی درون زنجیره‌ای هم هست که می‌توان آن را در پروتکل اثبات سهام سلو استیک کرد و با استفاده از آن درآمد کسب کرد. همچنین این قابلیت باعث می‌شود که هر شخصی که توکنی داشته باشد بتواند در مسیر رشد و تکامل پروژه نقش آفرینی کند.

سلو استیبل کوینی به نام سلو دلار هم دارد که پشتوانه آن CGLD است و پروتکل الگوریتمی سلو ارزش آن را حفظ می‌کند.

اولین بلاک‌چین کربن-خنثی

سلو سعی دارد با حفاظت از منابع طبیعی، با تغییرات اقلیمی مبارزه کند.

هدف این پلتفرم فراتر از فراهم کردن امکان دسترسی به دنیای کریپتو برای کاربران موبایل است بلکه سعی دارد خدمات مالی را بدون مرز کرده و از طریق یک زیرساخت پایدار در دسترس همه قرار دهد.

ادغام سلو با لجر لایو

ادغام بلاک‌چین سلو با لجر لایو باعث شده که علاوه به ایمن سازی توکن‌های CGLD با یک والت سخت‌افزاری امن، بتوانید به راحتی آن را مدیریت کنید و از قابلیت‌هایی مثل مصورسازی پورتفولیو و دسترسی فوری به خدماتی مثل معاملات و استیکینگ از اینترفیس لجر لایو بهره مند شوید.

اکوسیستم کریپتو به رشد و نوآوری سریع شناخته شده و بلاک‌چین سلو هم قابلیت‌های هیجان انگیز و جذاب آن را در اختیار همه کاربران قرار می‌دهد.

فهرست کوین‌های تحت پشتیبانی لجر هم دائماً رو به گسترش است تا کاربران این والت سخت‌افزاری امن به جدیدترین پلتفرم‌ها و ابتکارات این حوزه دسترسی داشته باشند.