معرفی ارزها

یکشنبه, 24 ارديبهشت 1402 05:47

پپه کوین PepeCoin چیست؟

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

پپه کوین (با نماد PEPE) که در آوریل 2023 رونمایی شده نمونه‌ای از یک میم کوین است اما این میم کوین با توکن‌هایی مثل شیبا اینو یا دوج تفاوت زیادی دارد. در سال‌های اخیر میم کوین‌ها - ارزهای دیجیتالی که بر اساس میم‌های اینترنتی ساخته شده و معمولاً با تبلیغات اینفلوئنسرها یا چهره‌های سرشناسی مثل ایلان ماسک محبوب می‌شوند - توجه سرمایه گذاران و تریدرها را به خود جلب کرده‌اند. اما بر خلاف ظاهر و ایده غیر جدی این توکن‌ها، پتانسیل آنها برای ایجاد سودهای قابل توجه، کاملاً واقعی است. در این مطلب نگاهی نزدیک‌تر به PEPE داریم. لازم به ذکر است که در حال حاضر چندین میم کوین با اسامی مشابهی وجود دارند اما تمرکز ما، $PEPE است.

راه‌اندازی PEPE

در حساب توئیتر رسمی پپه کوین این توکن به عنوان بهترین میم کوین معرفی و با کنایه‌ای به نسل قبلی میم کوین‌ها از جمله دوج کوین که زمانی محبوبیت زیادی داشت، اعلام شده که دوره این توکن‌ها به سر رسیده است.

PEPE در هفدهم آوریل با الهام از میم اینترنتی قورباغه‌ای به همین نام طراحی شد که در ابتدا در سال 2005 توسط مت فیوری ساخته شده بود و قبلاً به جنبش سیاسی راست‌گرای آلترناتیو نسبت داده می‌شد. مثل چند توکن دیگری که بر اساس میم پپه طراحی شده‌اند، PEPE هم ارتباطی رسمی با فیوری یا شخصیت کارتونی اصلی پپه ندارد.

سایر جنبه‌های PEPE به جایگاه این کوین به عنوان یک میم کوین اشاره دارند از جمله اینکه موجودی در گردش آن 420 میلیون عدد است که اشاره به عدد 4/20 در فرهنگ شاهدانه[1] دارد.

اوج گیری محبوبیت

فرایند فراخوانی یک قرارداد هوشمند اتریومی و عرضه یک توکن، نسبتاً راحت و ارزان است اما تولید نقدینگی می‌تواند چالش سخت‌تری باشد. در اولین روزهای شروع به کار PEPE این کوین به خاطر یک خرید بزرگ که جامعه ارزهای دیجیتال در توئیتر را به خود جلب کرد، به سرعت محبوب شد.

یک سرمایه گذار حوزه میم کوین‌ها 0.125اتر به ارزش حدود 250 دلار را برای خرید 5.9 تریلیون توکن PEPE خرج کرد. با افزایش محبوبیت این توکن، ارزش این توکن‌ها تا 19 آوریل 2023 به 1.8 میلیون دلار رسید که معادل با بازده حدود 4500 برابری نسبت به سرمایه اولیه بود. این احتمال ایجاد بازده چند برابری، باعث شد که ده‌ها هزار سرمایه گذار دیگر به امید قرار گرفتن در شرایطی مشابه، پیش از رسیدن این توکن به اوج قیمت خودش، به سمت این توکن جذب شوند.

اما باید توجه داشت که سرمایه گذاری که این 5.9 تریلیون توکن را خریده، احتمالاً برای فروش آنها با قیمت جاری با توجه به منبع نقدینگی نسبتاً کم PEPE دچار مشکل می‌شود.

آینده PEPE

از آنجایی که مدت زیادی از رونمایی PEPE نمی‌گذرد، آینده این توکن مشخص نیست. برخی کارشناسان از جمله James Wo بنیانگذار صندوق کریپتوی DFG معتقدند که "میم کوین‌ها بخش مهمی از چشم‌انداز کریپتو تریدینگ هستند چه این موضوع مورد پسند ما باشد و چه نباشد" و احتمال اینکه دائماً توکن‌های جدیدی مثل PEPE ظاهر شوند وجود دارد. اما ممکن است PEPE هم به سرنوشت خیلی از میم کوین‌های قبلی - مثل Grimacecoin، Pump Coin و غیره - دچار شده و ظرف مدت کوتاهی توجه عموم را از دست بدهد. در این صورت، این سوال ایجاد می‌شود که آیا سرمایه گذاران PEPE از جمله شخصی که نزدیک به 6 تریلیون توکن PEPE دارند، می‌توانند قبل از کمرنگ شدن علاقه و توجه عموم، این توکن‌ها را نقد کنند یا خیر.

 

 [1]فرهنگ شاهدانه یک فضای اجتماعی یا مجموعه‌ای از رفتارهای اجتماعی مرتبط را توصیف می‌کند که به شدت به مصرف حشیش بستگی دارد، به ویژه به عنوان یک ماده انتوژن، مواد مخدر تفریحی و دارو. ویکی‌پدیا (فارسی)