کیف پول ها

چهارشنبه, 16 تیر 1400 03:45

چگونه خطای حجم بالای تراکنش را هنگام انتقال کوین coin از کیف پول برطرف کنیم؟

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

احتمالا تا به حال با پیغام لغو تراکنش به دلیل حجم بالای آن در انتقال تعداد زیاد کوین دیجیتال از کیف پول به صرافی مواجه شده اید. اخیرا یکی از کاربران سوال زیر را مطرح کرد:

" من بیش از ۱۰۰۰ تراکنش کوچک در کیف پول خود داشتم که در مجموع تقریبا حدود .۰۸ بیت کوین بود. اکنون قصد دارم تمام کوین ها را به صرافی بایننس انتقال دهم اما با پیغام خطا حجم بالای تراکنش روبرو شدم. حتی با کارمزد بیشتر نیز موفق به انتقال کوین ها نشدم و از آخرین نسخه کیف پول بیت کوین کور استفاده میکنم."

قبل از هر چیزی باید بگوییم که این باگ و یا نقص مرتبط با کیف پول بیت کوین کور نیست. کاربران در استفاده از هر کوین دیجیتال و کیف پولی ممکن است با این خطا مواجه شوند.

اما چرا خطا حجم بالای تراکنش رخ می دهد و چگونه باید مقادیر زیاد را از کیف پول خود ارسال کنیم؟ در ادامه این مقاله به بررسی و نحوه حل این خطا می پردازیم.

حجم بالای تراکنش به چه معنا است؟

حجم بالای تراکنش به این معنی است که تراکنش مورد نظر بیش از حد برای آن بلوک بزرگ است. این خطا معمولا زمانی رخ می دهد که کیف پول شما پرداخت های زیادی را در یک تراکنش ادغام کند. این موضوع به کارمزد تراکنش ارتباطی ندارد، بلکه به علت اندازه تراکنش اتفاق می افتد. هر تراکنشی که در بلاک چین انجام می شود چه در ارسال و یا دریافت کوین، فضایی را اشغال می کند.
تراکنش ها برای اضافه شدن به بلاک چین باید در یک بلاک استخراج شده جدید قرار بگیرند. هر بلاک محدودیتی برای حداکثر اطلاعات دریافتی دارد و حجم یک بلاک  برای هر کوین دیجیتال متفاوت است. اساسا وقتی پرداخت های بیشتری در یک تراکنش قرار بگیرند، حجم آن تراکنش بیشتر خواهد بود. بنابراین کیف پول این تراکنش را تایید نمی کند و پیغام خطای "حجم بالای تراکنش" را نشان می دهد.

 

اما چرا کیف پول ارز دیجیتال با تعداد زیادی تراکنش مواجه می شود؟

تعداد بالای تراکنش در کیف پول ارز دیجیتال

معمولا حجم بالای تراکنش کیف پول در استخراج روزانه ارز دیجیتال، آنلاک کردن کیف پول برای استکینگ، و یا اجرای مستر نود رخ می دهد. بنابراین در صورتی که به فعالیت های ماینینگ، استکینگ و دریافت پاداش مستر نود بپردازید، این احتمال وجود دارد که کیف پول شما تعداد زیادی تراکنش در حال اجرا داشته باشد. در واقع ممکن است ۱۰۰ ها یا هزاران تراکنش کوچک در طول زمان در کیف پول شما ایجاد شده باشد.

برای درک بهتر این موضوع، تصور کنید که هر روز یک دلار دریافت می کنید. اکنون پس از جمع شدن مبلغ زیادی، قصد دارید ۱۰۰۰ دلار آن را خرج کنید. آیا فکر می کنید کسی هزار تا کوین یک دلاری را قبول می کند؟ شما باید قبل از خرج کردن آن، این مبلغ را در بانک به اسکناس های با ارزش بیشتری تبدیل کنید.

همچنین مبلغی که در کیف پول خود مشاهده می کنید، به صورت مجموعه ای از پرداخت ها و نه یک مبلغ کلی ذخیره می شود. 

امکان انتقال تعداد زیادی پرداخت کوچک در یک تراکنش امکان پذیر نیست. انتقال این پرداخت ها زمان زیادی نیاز دارد و همانطور که گفتیم فقط تعداد محدودی پرداخت می تواند در یک تراکنش جا بگیرد. بنابراین راه حل چیست؟ چگونه باید خطای حجم بالای تراکنش را برطرف کنیم؟

راه حل مشکل حجم بالای تراکنش

دو راه برای حل این مشکل وجود دارد که کاربران می توانند از آنها استفاده کنند.

راه حل ۱: یکی کردن تراکنش ها

تعداد پرداخت زیاد را نمی توان در یک تراکنش قرار داد. بنابراین کاربران باید قبل از انتقال وجه به آدرس نهایی، تمام پرداخت های کوچک را در تعدادی تراکنش بزرگتر ادغام کنند.

چگونه تراکنش های کوچک را ادغام کنیم؟

کیف پول بیت کوین کور خود را باز کنید و به قسمت تنظیمات و سپس گزینه ها (options) مراجعه و سپس به صفحه کیف پول بروید. اکنون قابلیت کنترل کوین را فعال و کیف پول خود را ریستارت کنید. اگر از کیف پول الکتروم استفاده می کنید، به قسمت View و نمایش کوین ها (show coins) بروید و روی تب کوین ها کلیک کنید.

 

 

به محض باز شدن کیف پول به صفحه ارسال رفته و روی وجوه پرداختی کلیک کنید. اکنون تمام پرداخت ها را انتخاب و به آدرس جدید خودتان ارسال کنید. اگر خطای حجم بالای تراکنش را دریافت کردید، تعداد پرداخت کمتری را انتخاب و ارسال کنید.

پس از اینکه تمام تراکنش های کوچک را به تعدادی تراکنش بزرگ تبدیل کردید، می توانید آنها را به آدرس صرافی ارسال کنید.

توجه: کارمزد ادغام تراکنش ها مقدار ناچیزی است. اگر نگران مبلغ کارمزد آن هستید، چند تراکنش را با مبلغ کمتر مستقیما به آدرس صرافی ارسال کنید که توسط شبکه نیز پذیرفته می شوند.

راه حل ۲: ورودی ها را خودتان انتخاب کنید

اکثر کاربران برای ارسال کوین ها، از گزینه انتخاب خودکار استفاده و همچنان خطای حجم بالای تراکنش را دریافت می کنند.

در این شرایط بهتر است خودتان بجای کیف پول با استفاده از قابلیت کنترل کوین پرداخت ها را انتخاب کنید. این قابلیت مفیدی خواهد بود بخصوص اگر قصد ارسال مقدار مشخصی دارید.

چگونه از این خطا در آینده جلوگیری کنیم؟

دریافت پرداخت با مقادیر بزرگتر

خطای حجم بالای تراکنش زمانی مشاهده می شود که کیف پول شما تراکنش های کوچک زیادی دریافت کند. راه های مشخصی برای جلوگیری از این مشکل وجود دارد. اگر استخراج می کنید باید مقدار پرداخت را روی بیشترین میزان ممکن قرار دهید. بعضی استخرهای ماینینگ به شما امکان تنظیم مقدار پرداخت را می دهند.

اما این امکان در اجرای مستر نود و یا دریافت پاداش استکینگ وجود ندارد. در چنین شرایطی کیف پول شما همچنان تعداد زیادی تراکنش دریافت می کند. بنابراین هر از گاهی کیف پول خود را باز کنید، آن را همگام سازی و تراکنش های کوچک را ادغام کنید تا در آینده با خطای حجم بالای تراکنش مواجه نشوید.

همچنین برنامه ای به نام والت گرومر وجود دارد که فرایند ادغام تراکنش های کوچک را به صورت خودکار انجام می دهد. اگرچه این مورد به کاربران پیشرفته توصیه می شود که در مقالات بعدی آن را توضیح خواهیم داد.