کیف پول ها

چهارشنبه, 28 مهر 1400 18:29

والت سخت‌افزاری دی سنت DCENT چیست

این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

در این مطلب یک بررسی جامع از والت سخت‌افزاری D’CENT برای سال 2021 داریم که توانایی مدیریت تعداد زیادی ارز دیجیتال را به روش امن داشته و امکان دسترسی به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز را بر روی همه بلاک‌چین‌ها فراهم می‌کند.

والت سخت‌افزاری بیومتریک DCENT از دستگاه‌های اندروید و iOS (با بلوتوث کابل OTG) و اپلیکیشن والت DCENT پشتیبانی می‌کند.

D’CENT به راحتی داخل کف دست جا می‌گیرد، صفحه نمایش OLED بزرگی دارد که همه تراکنش‌ها به وضوح در آن قابل مشاهده هستند و یک قسمت مربع شکل در مرکز آن قرار دارد که مخصوص احرازهویت با اثر انگشت است (به همین دلیل به آن والت بیومتریک می‌گوییم) اطراف این قسمت دکمه‌های بالا، پایین، چپ، راست/OK قرار دارند و کنار آن دکمه خاموش و روشن کردن دستگاه نصب شده است.

امنیت قوی با عنصر امن EAL5+ و سیستم عامل مخصوص امن تعبیه شده بر روی ریزپردازنده.

چگونه والت سخت‌افزاری D’CENT را تنظیم و راه اندازی کنیم؟

در پکیج این محصول والت سخت‌افزاری D’CENT، کابل USB شارژ، 2 برگه برای عبارت یادآور، کارت خوشامدگویی و کارت ضمانت یک ساله قرار دارد. این ضمانت برای ارزهای دیجیتال از نظر امنیت چندان مهم نیست اما با استفاده از عبارت بازیابی می‌توانید هر زمان که خواستید والت خودتان و ارزهای دیجیتال داخل آن را روی یک والت دیگر بازیابی کنید. این والت ساختار بسیار محکم و خوبی دارد.

برای روشن شدن والت سخت‌افزاری، دکمه سمت راست را فشرده و نگه دارید. باتری والت مورد استفاده برای این راهنما از قبل شارژ نشده بود اما شارژ آن در این فرایند تمام نشد. زبان را انتخاب کنید. می‌توانید با فشردن دکمه OK تنظیمات را تأیید کنید (سمت راست دایره که در بقیه عکس‌ها بهتر قابل مشاهده است).

گزینه ایجاد والت (Create wallet) و بعد OK را انتخاب کنید.

حالا پین کد 8 رقمی را تنظیم کنید.

و احرازهویت با اثر انگشت. در این مثال از انگشت شست استفاده شده. انگشتتان را روی مربع وسط قرار دهید، آن را چند بار حرکت دهید تا احرازهویت به صورت کامل انجام شود.

حالا عبارت بازیابی/ Seed نمایش داده می‌شود. این کلید به نوعی کلید خصوصی شماست که در یک محل امن در تراشه والت سخت‌افزاری ذخیره می‌شود و تراکنش‌ها در همین قسمت توسط شما امضا و به صورت دستی تأیید می‌شوند. این کلید مالکیت شما بر والت‌ها و ارزهای دیجیتال درون آن را ثابت می‌کند (که البته این ارزها همیشه داخل بلاک‌چین ذخیره می‌شوند نه روی والت).

دلیل وجود والت‌های سخت‌افزاری (ذخیره سرد) همین است چون اگر شخص دیگری به کلید خصوصی شما دسترسی پیدا کند، شما مالکیت ارزهای دیجیتال خودتان را از دست می‌دهید. والت‌های نرم‌افزاری توانایی ایجاد چنین سطحی از امنیت را ندارند چون این والت‌ها اطلاعات شما را روی کامپیوتر یا موبایل متصل به اینترنت (ذخیره گرم) ذخیره می‌کنند و مثل سایر اطلاعات روی دستگاه امکان سرقت آنها از روی دستگاه وجود دارد.

عبارت بازیابی را روی برگه بازیابی یا یک تکه کاغذ دیگر نگه داشته و در یک محل آفلاین و امن نگه دارید. می‌توانید هر زمان که خواستید از این برگه برای بازیابی والت خودتان استفاده کنید.

همانطور که مشاهده می‌کنید، والت‌های ارزهای دیجیتال ما ایجاد شده اند.

حالا قصد داریم که والت DCENT را با استفاده از بلوتوث با دستگاه همراه جفت کنیم و بعد اپلیکیشن DCENT را نصب کنیم.

صفحه را اسکرول کرده، گزینه Settings را انتخاب و باز کنید.

گزینه Bluetooth  را انتخاب کنید.

با توجه به مدل تلفن همراهتان iOS یا اندروید را انتخاب کنید.

حالا D’CENT آماده جفت شدن با تلفن همراه شما از طریق بلوتوث است.

بلوتوث تلفن همراهتان را فعال کرده، یک اسکن با آن انجام دهید تا D’CENT را پیدا کنید و بعد روی آن کلیک کنید.

همانطور که مشاهده می‌کنید ما قبل از جفت کردن این گوشی با والت D’CENT قبلاً آن را با لجر نانو ایکس که یک والت بسیار محبوب است و CoolWallet Pro که این والت هم طراحی جذابی دارد (با ابعادی به اندازه کارت اعتباری) جفت کردیم.

حالا می‌توانید اعداد نمایش داده شده روی والت سخت‌افزاری D’CENT را وارد کنید. پس از انجام این کار روی دکمه OK در صفحه موبایلتان کلیک کنید.

به این ترتیب کار شما انجام شد. پس از انجام این کار در آینده نیازی به تکرار آن وجود ندارد و فقط باید آن را با یک دستگاه دیگر جفت کنید.

حالا می‌توانید اپلیکیشن D’CENT را برای اندروید یا iOS نصب کنید.

اپلیکشین را باز کرده و Biometric Wallet را انتخاب کنید.

برای اضافه کردن والت روی دکمه بعلاوه کلیک کنید. حالا ما دستگاه موبایل و والت سخت‌افزاری را آماده کردیم و ظرف چند ثانیه شناسایی دستگاه و همگام سازی شروع می‌شود.

حالا می‌توانید کوین‌هایی را که قصد استفاده از آنها را دارید و والت از آنها پشتیبانی می‌کند به اپلیکیشن D’CENT اضافه کنید.

همانطور که مشاهده می‌کنید بعضی ارزهای دیجیتال مثل هدرا هش گراف در این لیست موجود نیستند.

اما پس از آپدیت میان افزار همه کوین‌های قابل استفاده نمایش داده می‌شوند.

چگونه میان افزار D’CENT را به روزرسانی کنیم

می توانید در قسمت settings میان افزار دستگاه، نسخه آن را مشاهده کنید که برای این دستگاه نسخه 2.7.0 است.

برای انجام این کار باید از کامپیوتر استفاده کنید. D’CENT را با استفاده از کابل USB به سیستم متصل کنید و بعد به سایت https://fwu.dcentwallet.com/ رفته و مراحل را دنبال کنید.

به این ترتیب میان افزار دستگاه ما به روز شد.

پس از آپدیت، اپلیکیشن D’CENT مجهز به امکانات جدید شده، والت‌های جدید به آن اضافه شده و از بلاک چین‌های جدیدی پشتیبانی می‌کند.

اضافه کردن والت به اپلیکیشن D’CENT، ارسال و دریافت ارز دیجیتال

در اینجا یکسری والت به اپلیکیشن D’CENT اضافه کردیم که قصد استفاده از آنها را داریم. همانطور که مشاهده می‌کنید، یک علامت قرمز نشان دهنده نبود اتصال در قسمت راست بالای صفحه مشاهده می‌شود. فعلاً به این کانکشن نیازی نداریم چون می‌توانیم این ارزها را با استفاده از آدرس عمومی آنها دریافت کنیم.

حالا قصد داریم مقداری توکن بایننس اسمارت چین (BNB) به والت خودمان اضافه کنیم. برای اضافه کردن کوین‌های دیگری که D’CENT از آنها پشتیبانی می‌کند، روی علامت بعلاوه کلیک کنید:

ما بایننس اسمارت چین را برای نمونه انتخاب کردیم چون تراکنش‌های آن فوری هستند. اول مقداری توکن BNB BP20 به والت اضافه می‌کنیم.

می‌توانید وضعیت پورتفولیوی ارزهای دیجیتال خودتان را در قسمت بالا دنبال کنید که برای ما کل پورتفولیو از BNB تشکیل شده است.

و توکن‌های BNB BEP20 بایننس اسمارت چین را در والت ما مشاهده می‌کنید.

برای ارسال این کوین یا انجام هر گونه تراکنش دیگری مثل استفاده از کوین در اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز باید تراکنش را با کلید خصوصی خودتان امضا کنید که به صورت امن در والت سخت‌افزاری D’CENT ذخیره می‌شوند. برای انجام این کار باید والت را با بلوتوث به دستگاه متصل کنیم.

والت D’CENT را باز کنید، چراغ آبی روی دستگاه نشان می‌دهد که بلوتوث روشن است. بلوتوث موبایلتان را روشن کنید تا دستگاه را به صورت خودکار شناسایی کند. اگر شناسایی نشد، روی علامت سمت راست بالای اپلیکیشن D’CENT کلیک کنید تا همگام سازی انجام شود و بعد روی DONE کلیک کنید.

حالا این علامت آبی رنگ می‌شود.

در ادامه مقداری توکن BNB از والت خودمان ارسال می‌کنیم.

روی والت در اپلیکیشن D’CENT کلیک کرده و بعد گزینه SEND را انتخاب کنید. آدرس را پیست کرده یا کد QR را اسکن کنید.

روی NEXT کلیک کنید.

حالا می‌توانید با والت سخت‌افزاری D’CENT خودتان تراکنش را امضا کنید. برای تأیید روی Ok کلیک کنید.

روی احرازهویت با اثرانگشت (Fingerprint authentication) کلیک کنید.

حالا اپلیکیشن D’CENT را بررسی کنید. ارز دیجیتال مورد نظر شما ارسال شد.

برای اپلیکیشن D’CENT می‌توانید به غیر از پین کد احرازهویت با اثرانگشت را هم فعال کنید. برای انجام این کار می‌توانید از منوی تنظیمات اپلیکیشن D’CENT استفاده کنید.

در این قسمت گزینه‌هایی مثل تغییر پسورد، ارز محلی (که ارزش دارایی‌های دیجیتال شما را نشان می‌دهد)، نسخه میان افزار، تماس با پشتیبانی و غیره را مشاهده می‌کنید.

استفاده از والت D’CENT در اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز

می توانید از D’CENT برای ایمن نگه داشتن ارزهای دیجیتال خودتان استفاده کنید که اکثر کاربران به ویژه کاربران بیت کوین همین کار را انجام می‌دهند.

کاربران سایر بلاک‌چین‌ها به دنبال کاربردهای دیگری مثل اپلیکیشن‌های اقتصاد غیرمتمرکز از جمله اکسچنج‌های غیرمتمرکز، بازار گردان‌های خودکار، وام دهی و توکن‌های تعویض ناپذیر هستند.

در تب Collectibles اپلیکیشن توکن‌های تعویض ناپذیری که خریداری کرده اید را مشاهده می‌کنید.

تب Discovery مخصوص جستجوی اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز است اما می‌توانید بین شبکه‌های مختلف جابجا شوید (گوشه سمت راست بالا)، WalletConnect را مشاهده کنید (سمت چپ بالا) یا آدرس سایت‌های مربوط به اقتصاد غیرمتمرکز را تایپ یا جستجو کنید.

این والت از شبکه‌های اتریوم، بایننس اسمارت چین، پلی گان، HECO، RSL، xDAi، فانتوم، اوپرا، XinFin، Celo، کلایتون و ترون پشتیبانی می‌کند.

ما بایننس اسمارت چین را انتخاب کردیم که آن را در گوشه سمت راست بالا مشاهده می‌کنید و به محبوب ترین پروتکل اقتصاد غیرمتمرکز آن یعنی پنکیک سواپ متصل شدیم.

به این ترتیب می‌توانیم مبادله انجام دهیم، نقدینگی اضافه کنیم، کشت سود کنیم اما همه تراکنش‌ها اول باید با والت سخت‌افزاری D’CENT ما تأیید شوند.

جمع بندی

D’CENT یک والت خیلی خوب، امن و استفاده از آن راحت است. می‌توانید حین رفت و آمد به راحتی از این والت استفاده کنید، این والت ابعاد کوچک و مناسبی دارد، از همه ارزهای دیجیتال و توکن‌های مهم پشتیبانی می‌کند. می‌توانید از D’CENT برای دسترسی به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز یا ذخیره امن ارزهای دیجیتال استفاده کنید. هر روز این والت به قابلیت‌های جدیدی مجهز می‌شود و قیمت آن در حال حاضر 119 دلار است.