کیف پول ها

شنبه, 28 اسفند 1400 07:19

معرفی والت سخت‌افزاری SecuX

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

در این مقاله یک بررسی جامع از والت سخت‌افزاری SecuX خواهیم داشت. سازندگان این والت ادعا می‌کنند که این محصول یک دستگاه بسیار باکیفیت است که برای کوین‌هایی مثل بیت‌کوین، اتریوم و سایر آلت کوین‌ها مناسب است. امروزه والت‌های امن زیادی در بازار وجود دارند. گرچه همچنان نام‌های بزرگی مثل لجر و ترزور در زمینه تولید والت‌های امن پیشگام هستند، اما SecuX هم به سرعت جایگاه خودش در بازار را پیدا می‌کند.

پس با ما همراه باشید تا با این محصول ارزشمند آشنا شوید.

مرور کلی

SecuX یک شرکت بلاک‌چینی تایوانی است. این شرکت چند محصول مهم برای بازار کریپتو داشته و اخیراً هم دو والت مهم یعنی W20 و V20 را رونمایی کرد. V20 طراحی دایره‌ای شکل دارد و علاوه بر قابلیت‌های اصلی یکسری امکانات لوکس جانبی هم دارد اما همچنان W20 گزینه محبوب مشتریان است.

در ادامه مطلب به بررسی قابلیت‌های این والت می‌پردازیم و اینکه آیا در برابر والت‌های مهمی همچون لجر و ترزور شانس موفقیت دارد یا خیر.

فرایند تنظیم و نصب

وقتی سعی کنید پین کد والت SecuX را تنظیم کنید، این والت نام دستگاه را از شما سوال می‌کند. کار با اینترفیس لمسی و صفحه کلید QWERTY داخلی این والت بسیار راحت است و تجربیاتی کاربرپسند و روان فراهم می‌کند بدون اینکه نیاز به اتصال دستگاه به مانیتور یا لپ تاپ داشته باشید. می‌توانید یک والت قدیمی به دستگاه وارد کرده یا اینکه والتی جدید بسازید. اگر والت جدیدی تنظیم می‌کنید باید عبارت بازیابی 24 کلمه‌ای آن را ذخیره کنید.

در این مرحله SecuX چند گزینه در اختیار شما قرار می‌دهد که یکی از مهم ترین قابلیت‌های آن است و به شما کمک می‌کند که به راحتی روی کلمات درست کلیک کنید. سپس والت محصول را مقداردهی و تنظیم اولیه کرده و کلیدهای خصوصی و پین کد شخصی شما را در تراشه "عنصر امنیتی" که تأییدیه CC EAL5+ دارد ذخیره می‌کند.

همین قابلیت خاص این والت که چند گزینه در اختیار کاربران قرار می‌دهد، باعث شده که خیلی از کاربران جذب این والت شوند.

با کد ripplecoinnews می‌توانید برای خرید والت‌های SecuX V20 و W20 تخفیف 15 درصدی دریافت کنید.

با کد ripplecoinnewsw10 می‌توانید برای خرید والت SecuX W10 کد تخفیف 10 درصدی دریافت کنید.

نرم‌افزار والت

پلتفرم SecuX یک اپلیکیشن تحت وب هم برای کامپیوتر و هم موبایل دارد. اگر کاربر iOS هستید باید از اپ رسمی استفاده کنید. وقتی والت را به کامپیوتر یا لپ تاپ متصل کنید، می‌توانید با USB یا بلوتوث به مرورگر متصل شوید. اپلیکیشن سایت فقط برای مرورگر کروم کار می‌کند. با قابلیت جدید بلوتوث 5 کم مصرف SecuX، امکانات بلوتوثی آن بسیار قوی خواهند شد.

برای کار کردن با والت اول باید اپلیکیشن رسمی آن را از پلی استور یا اپ استور دانلود کنید. پیش از نصب حتماً بلوتوث را فعال کنید. پس از نصب اپلیکیشن روی گوشی یا تبلت، دستورالعمل‌های مشخص شده توسط اپلیکیشن را دنبال کنید. کاربران اندروید هم می‌توانند بدون کار کردن با اپلیکیشن اضافه‌ای که نیاز به آپدیت دارد، با استفاده از مرورگر کروم به یک URL مخصوص مراجعه کنند.

کوین‌های تحت پشتیبانی

در حال حاضر والت SecuX از بیش از هزار ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند که شامل پروژه‌های مهم و همچنین همه توکن‌های ERC20 هستند.

SecuX از همه ارزهای مهم از جمله بیت‌کوین، بیت‌کوین کش، دش، BNB، دوج، XLM، ترون، اتریوم و غیره پشتیبانی می‌کند. پشتیبانی از همه توکن‌های ERC-20، توکن‌های TRC-20 و TRC-10 مهم از جمله USDT، LINK، USDC، UNI و غیره هم به زودی اضافه می‌شود. همچنین به گفته تیم SecuX والت این شرکت چند هفته دیگر از توکن‌هایی مثل ADA و DOT پشتیبانی خواهد کرد (در سه ماهه دوم سال 2021).

مزایا و معایب والت SecuX

مزایا

  • وجود صفحه لمسی عریض برای والت‌ها یک قابلیت مثبت محسوب می‌شود. SecuX یک صفحه لمسی 2.8 اینچی دارد.
  • این والت برای ارتقای سطح امنیت از عبارت عبور و همچنین قابلیت مخفی سازی والت هم پشتیبانی می‌کند.
  • صفحه نمایش والت به خوبی ارتقاء یافته است.
  • دستگاه پس از مدتی غیرفعال ماندن به صورت خودکار خاموش می‌شود.
  • برای مقاصد مربوط به رمزنگاری، قابلیت بلوتوث هم در این دستگاه وجود دارد.

معایب:

  • طراحی رابط کاربری دستگاه بسیار ساده است؛
  • قیمت دستگاه نسبتاً بالا است.

امنیت والت

دلیل اصلی استفاده از والت‌های سخت‌افزاری امنیت آنها است.

والت سخت‌افزاری SecuX هم قابلیت حفاظت در برابر تهدیداتی مثل هک سایبری، تزریق ویروس، حملات فیزیکی، جابجایی نسخه و غیره را دارد. SecuX این کار را با هدف اطمینان از اینکه دستگاه‌های تحویل داده شده به مشتریان امنیت ادعا شده را دارند، انجام داده است. والت سخت‌افزاری SecuX یک محصول پیشرفته است که استفاده از آن راحت است و در عین حال امنیت اطلاعات شما را دچار مخاطره نمی‌کند.

در والت‌های سخت‌افزاری SecuX از بخشی موسوم به Infineon SLE Solid Flash Chip CC EAL5 Plus برای ذخیره پین کدهای شخصی و کلیدهای خصوصی استفاده می‌شود. چنین استاندارد امنی نسبت به آنچه در بیشتر سیستم‌های مالی جهت حفاظت در برابر تهدیدات آنلاین استفاده می‌شود، بسیار بهتر است. والت‌های SecuX دستگاه‌های امنی در سطح نظامی هستند که از دارایی‌های دیجیتال شما حفاظت می‌کنند. این شرکت ادعا می‌کند که احتمال نشت اطلاعات تراکنش‌ها توسط تراشه Infineon CC EAL 5+ والت SecuX صفر است.

داشتن گواهینامه CC EAL5+ یعنی تست حفاظت از محصول اجرا شده و ضوابط و شرایط تعیین شده را دارد.

مقایسه والت‌های SecuX V20 و SecuX W10

والت SecuX V20:

  • طراحی بسیار قوی و قابی محکم به شکل الماس دارد؛
  • دستگاه با تراشه Infineon CC EAL5+ عرضه می‌شود که درباره جزئیات آن صحبت کردیم؛
  • امکان اتصال دستگاه به اپلیکیشن موبایلی اندروید و iOS وجود دارد؛
  • SecuX ادعا می‌کند که این والت امنیتی در سطح نظامی دارد؛
  • قیمت والت 139 دلار است؛
  • قابلیت اتصال دوگانه از طریق بلوتوث این امکان را به کاربران می‌دهد که از طریق چند دستگاه، تراکنش اجرا کنند.

والت SecuX W10:

  • گزینه‌ای بسیار مناسب برای کاربران مبتدی؛
  • اینترفیس والت بسیار کاربرپسند و استفاده از آن راحت است؛
  • این دستگاه هم با تراشه Infineon CC EAL5+ عرضه شده که به ارتقای سطح امنیت کمک می‌کند؛
  • این والت هم از ارزهای دیجیتال مختلفی پشتیبانی می‌کند؛
  • برای ارتقای سطح امنیت یک سپر امنیتی چند لایه درون والت تعبیه شده است؛
  • کاربران می‌توانند برای کوین‌ها مختلف تا 500 اکانت روی یک دستگاه بسازند؛
  • قیمت والت 69 دلار است.

نتیجه گیری

گرچه والت SecuX هم مثل هر محصولی نقطه ضعف‌هایی دارد اما بدون شک در برابر محصولات رقیب مهم و بزرگ حرفی برای گفتن دارد. با تهیه این والت، امکانات امنیتی خوب و فناوری پیشرفته‌ای در اختیار شما قرار می‌گیرد.

قطعاً والت سخت‌افزاری SecuX رقیب خوبی برای شرکت‌های شناخته شده‌ای مثل لجر و ترزور است. اما این دو والت پرکاربرد که به راحتی با اپلیکیشن‌های مرورگر ادغام نمی‌شوند، پشتیبانی زیادی ندارند. سوالاتی هم در رابطه با حملات احتمالی آینده از طریق بلوتوث وجود دارد اما فعلاً این والت امن به نظر می‌رسد.

توصیه می‌کنیم که پیش از خرید حتماً همه سیاست‌های خرید، بازگشت، مبادله و غیره را بررسی کنید و سعی کنید با تحقیق و بررسی کامل بهترین والت را برای مراقبت از دارایی‌های خودتان انتخاب کنید.

امیدواریم که این مطلب به شما برای انتخاب والت مناسب کمک کرده باشد.