کیف پول ها

یکشنبه, 07 فروردين 1401 06:54

نقد و بررسی کیف پول سخت افزاری Ballet

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

والت‌های استیل یکی از مهم ترین تجهیزات برای هر هولدری هستند. اما انتخاب والت درست و مناسب هم اهمیت بسیار زیادی دارد. انتخاب یک والت نامناسب و بد می‌تواند امنیت دارایی‌های شما را تهدید کرده و منجر به از دست رفتن کوین‌های شما شود در نتیجه فلسفه و هدف اصلی خرید و استفاده از این والت‌ها را نقض می‌کند.

به طور خلاصه، طراحی والت Ballet به گونه‌ای است که نمی‌توان آن را برای هولدرهای طولانی مدتی که به امنیت دارایی‌هایشان اهمیت می‌دهند مناسب دانست. والت‌های Ballet انعطاف پذیر نیستند و خصوصیات مختلفی دارند که باعث شده نتوانیم آنها را برای ذخیره عبارت seed توصیه کنیم.

مزایا

  • ارزان قیمت
  • مناسب افراد مبتدی

معایب

  • طراحی ضعیف
  • کلیدها روی برچسب چاپ شده اند و روی فلز حکاکی نشده اند.

چه اشخاصی باید یک دستگاه پشتیبان برای عبارت یادآور داشته باشند؟

  • سرمایه گذارانی که قصد ذخیره بیت‌کوین‌های خودشان را دارند؛
  • سرمایه گذارانی که نیاز به پشتیبان گیری از والت دارند؛
  • سرمایه گذارانی که نیاز به استقلال مالی دارند.

پشتیبان عبارت یادآور چیست؟

خیلی از افرادی که تازه ذخیره و پس انداز بیت‌کوین را شروع کرده اند در جریان امنیت والت‌های سخت‌افزاری هستند. اما وقتی چنین افرادی از امنیت دارایی‌های خودشان مطمئن شدند، یکی از مراحل مهم برای نگهداری طولانی مدت از دارایی‌های خودشان (یعنی پشتیبان گیری) را فراموش می‌کنند.

در سال‌های اخیر، داستان‌های زیادی درباره گم شدن و از دست رفتن نسخه‌های پشتیبان شنیده شده و برای پیشگیری از بروز چنین مشکلاتی، دستگاه‌های مختلفی برای تهیه نسخه پشتیبان طراحی شده اند. نیاز به روش‌های ضدآب و ضدآتش (همچنین مقاوم در برابر سایر نیروهای طبیعی و غیره) جهت ذخیره عبارت‌های یادآور، کلیدهای خصوصی و سایر اطلاعات واضح و آشکار بود و روش‌های مختلفی برای رفع این تقاضا ارایه شد که اکثراً این داده‌های مهم را روی یک وسیله فلزی ذخیره می‌کردند.

توضیحات مقدماتی Ballet

Ballet هم نام این محصول و هم نام شرکت سازنده آن است. Ballet یک شرکت آمریکایی است که توسط Bobby Lee هم‌بنیانگذار و مدیرعامل شرکت BTCC (BTCChina سابق) ساخته شده است. همچنین Lee یکی از اعضای هیئت مدیره بنیاد غیرانتفاعی بیت‌کوین است.

قیمت

قیمت خرده فروشی والت Ballet 35 دلار است که امکان خرید نسخه 99 دلاری آن با روکش طلای 24 عیار هم وجود دارد.

تحویل این محصول در آمریکا رایگان است. Ballet به کاربران کانادایی و اتحادیه اروپا توصیه کرده که برای پیشگیری از تأخیر تحویل و مالیات واردات این محصول را از سایت آمازون سفارش دهند.

جعبه گشایی و محتویات

دستگاه Ballet داخل یک باکس مقوایی نازک تحویل داده می‌شود.

پشت این باکس یک کد QR وجود دارد که شما را به صفحه راهنمای سریع هدایت می‌کند همچنین فهرست همه ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده.

باز کردن پکیج ....

 

... در این باکس خود والت فلزی به همراه یک قاب پلاستیکی وجود دارد همچنین یک نمودار از اجزای مختلف دستگاه Ballet و تاریخچه‌ای مختصر از کمپانی.

روی Ballet یک استیکر با یک کد QR قرار دارد. این کد، کلید عمومی بیت‌کوین یا همان آدرس دریافت کننده است. اگر این استیکر را بردارید، کلید خصوصی والت را زیر آن مشاهده خواهید کرد که در دیاگرام زیر مشخص شده است.

توضیحات دستگاه

والت Ballet در اصل یک دستگاه پشتیبان عبارت یادآور کاملاً فلزی نیست بلکه یک والت کاغذی است چون کلیدهای خصوصی شما روی فلز حک نمی‌شوند بلکه روی یک برچسب پلاستیکی ذخیره می‌شوند.

Ballet از استیل ضد زنگ درجه 304 ساخته شده است در نتیجه نسبت به استیل رتبه 316 Marine که در والت‌های دیگر مثل Billfodl وجود دارد، ضعیف تر است.

دستگاه Ballet ابعاد 3.37 × 2.13 اینچ (85.6× 54 میلی متری) و ضخامت 0.05 اینچ (1.2 میلی متری) دارد.

در مجموع Ballet شبیه یک کارت اعتباری فلزی ضخیم است. قاب پلاستیکی دستگاه باعث شده که این کارت کمی مرغوب تر به نظر برسد. همچنین از برچسب روی Ballet که آدرس عمومی والت روی آن قرار دارد حفاظت می‌کند.

تنظیم و راه اندازی

والت Ballet تنظیم خاصی نیاز ندارد. این والت طوری طراحی شده که نقش یک ابزار حامل را داشته باشد یعنی در اختیار داشتن والت به صورت فیزیکی برای تصاحب موجودی آن کافی است. در نتیجه هر شخصی که به والت Ballet دسترسی داشته باشد، به موجودی آن هم دسترسی خواهد داشت.

برای بررسی موجودی والت کافیست کد QR روی دستگاه را اسکن کنید و آن را در یک بلاک چین اکسپلورر درج کنید. برای ارسال وجه، نیاز به کلیدهای خصوصی دارید که زیر برچسب روی والت قرار دارند.

گرچه این والت در اصل به عنوان یک والت بیت‌کوینی تبلیغ می‌شود اما می‌توانید ده‌ها توکن دیگر را در آن ذخیره کنید. برای انجام این کار باید اپلیکیشن Ballet را روی کامپیوتر یا گوشی نصب کنید. در سایت این والت نوشته شده "ممکن است برای فعال سازی بعضی ارزهای دیجیتال نیاز به پرداخت کارمزد اضافه داشته باشید."

پشتیبانی Ballet

در پکیج Ballet اکثر اطلاعات مورد نیاز برای تنظیم والت موجود است.

می توانید از طریق ایمیل بخش تماس با مای صفحه اصلی سایت Ballet هم با این کمپانی در تماس باشید.

برای خریدارانی که به دنبال کسب حداکثر اطلاعات ممکن درباره این دستگاه هستند، ممکن است اطلاعات موجود در سایت Ballet کافی نباشد. همچنین نتیجه تست فشار هم برای این والت مشخص نشده در حالیکه معمولاً اکثر تولیدکنندگان والت‌های استیل اطلاعات جامعی درباره دوام و مقاومت محصولاتشان منتشر می‌کنند.

همچنین، از آنجایی که کلیدها روی استیل حک نشده اند، نگرانی اصلی بحث دوام و مقاومت فلز نیست به این دلیل که برچسب‌هایی که کدهای QR روی آن درج شده اند با حرارتی کمتر آسیب می‌بینند حتی ممکن است مدتی قرار گرفتن در معرض نور آفتاب برای آسیب دیدن و مخدوش شدن این اطلاعات کافی باشد. البته روش‌های دیگری مثل آسیب رسیدن با آب، خراشیدگی و غیره هم وجود دارد که نباید آنها را نادیده گرفت.

امتیاز: 4.5 از 10

نظرنهایی

گرچه ممکن است مواد به کار رفته در ساخت والت Ballet برای مقاومت درباره دماهای بالا و شکستن کافی باشند (هر چند این مسئله تست نشده) اما طراحی این والت نقایص مهم دیگری هم دارد.

کلیدها روی برچسب‌های والت ذخیره می‌شوند و روی استیل حک یا مهر نمی‌شوند. همین مسئله باعث شده که والت Ballet بیشتر شبیه به یک والت کاغذی باشد و فلز به کار رفته در آن، تأثیر خاصی جز زیبایی ندارد.

ابعاد Ballet به اندازه یک کارت اعتباری است اما از آنجایی که اکثر کاربران چنین صفحه فلزی را در کیف پولشان همراه خودشان جابجا نمی‌کنند، این مسئله اهمیت چندانی ندارد.

نمی توان Ballet را برای ذخیره طولانی مدت بیت‌کوین یا سایر ارزهای دیجیتال توصیه کرد. راحتی استفاده و دستورالعمل‌های ساده و شفاف این والت باعث شده که بیشتر مناسب هدیه دادن ارزهای دیجیتال باشد.

ما به Ballet از 10 نمره، امتیاز 4.5 را می‌دهیم.

اگر به دنبال ایمن ترین روش برای ذخیره عبارت یادآور خودتان هستید توصیه ما والت Billfodl است.

سوالات پرتکرار

آیا والت Ballet امن است؟

Ballet یک دستگاه ساده است یعنی امکانات خاصی ندارد که ممکن باشد دچار نقایص امنیتی شوند اما اگر قصد ذخیره کلیدهای خصوصی خودتان را دارید، باید به چند مشکل در طراحی این والت دقت داشته باشید. Ballet از استیل رتبه 306 ساخته شده که نسبت به استیل سایر والت‌های فیزیکی ضعیف تر است. معمولاً بهترین ماده برای دستگاه‌های ذخیره عبارت پشتیبان، استیل 316 Marine است. بعلاوه، کلیدهای خصوصی و عمومی روی برچسب‌هایی ذخیره می‌شوند که به فلز چسبیده اند در نتیجه مقاومت و دوام فیزیکی چندانی ندارد.

کدام والت بهتر است؟ Billfodl، Cryptosteel یا Ballet؟

معمولاً Billfodl به عنوان بهترین والت استیل ضدزنگ برای پشتیبان گیری از عبارت بازیابی در نظر گرفته می‌شود. گرچه Ballet ارزان تر است اما نقایص طراحی آن باعث شده که گزینه خوبی برای پشتیبان گیری از والت نباشد. Billfodl امن، قوی و مقرون به صرفه است.