کیف پول ها

پنج شنبه, 12 آبان 776 14:07

معرفی کیف پول MyEtherWallet

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مرور کیف پول MyEther : راهنمای کامل و مفصل

اگر شما دارای ارز دیجیتال هستید یا قصد دارید آن را به زودی خریداری کنید، به منظور ایمن نگه داشتن آن، به کیف پول نیاز خواهید داشت. بسته به آنچه شما نیاز دارید، می­توانید از کیف پول­های مختلف موجود در بازار یکی را انتخاب کنید.

کیف پول MyEther، که به اسم MEW نیز شناخته می­شود، یکی از محبوب­ترین کیف پول­های Ethereum است.

کیف پول MEW یکی از بهترین گزینه­ها برای ذخیره، ارسال و دریافت هر ارز Ether وتوکن های  Ethereum است. بنابراین، باید یک بررسی دقیق در مورد کیف پول MyEther را به شما ارائه دهیم.

این راهنما تمام زمینه­های مربوط به کیف پول MyEther را پوشش می­دهد. شما با ویژگی­های مختلف این کیف پول و نحوه مقایسه آن با ویژگی­های دیگر کیف پول­ها آشنا خواهید شد. من تمام جزئیات مربوط به ارزهای پشتیبانی شده توسط کیف پول MyEther را توضیح خواهم داد. همچنین یک راهنمای گام به گام برای تنظیم کیف پول MyEther را ارائه خواهیم کرد.

در پایان این راهنمای شما می­توانید تصمیم بگیرید که آیا کیف پول MyEther برای شما مناسب است یا نه. شما همچنین باید درک روشنی از نحوه راه اندازی کیف پول MEW و شروع استفاده از آن داشته باشید.

قبل از پرداختن به جزئیات کیف پول MyEther، باید برخی از اصول اولیه این کیف پول را درک کنیم. 
 قبل از MEW، گزینه­های زیادی برای ذخیره، ارسال و دریافت Ether اتر وجود نداشت، بنابراین تیلور موناهان کیف پول MyEther را ایجاد کرد! این فرآیند در سال 2015 اتفاق افتاد که زمان زیادی از راه اندازی Ethereum نگذشته بود.

myetherwallet-review-1.jpg

کیف پول MyEther بعنوان یکی از بهترین کیف پول­ های مورد استفاده برای معاملات Ether گسترش یافت. همچنین حین تکامل آن، ویژگی­هایی است که توسط بلاک چین Ethereum مورد نیاز است به آن افزوده شد. 
کیف پول MyEther چه کاری را انجام می­دهد؟

برای شروع ابتدا با چگونگی کارکرد کیف پول MyEther شروع می­کنیم. به سادگی، کیف پول MEW یک وب سایتی است که به شما اجازه ایجاد کیف پول Ethereum را در عرض چند ثانیه می­دهد. شما می­توانید از این کیف پول برای ذخیره، ارسال و دریافت Ether استفاده کنید.

از لحاظ فنی، کیف پول MEW ارزهای شما را به طور مستقیم ذخیره نمی­کند. کیف پول MyEther به شما یک آدرس می­دهد که در آن شما می­توانید ارزها را از هرکس دیگری دریافت کنید. این آدرس همان آدرس عمومی کیف پول شما می­باشد. بعنوان مثال این آدرس همانند شماره حساب بانکی شما بوده که می­توانید از دیگران پول دریافت کنید.

اگر بخواهیم ارزی را از کیف پول MEW خود به شخص دیگری بفرستیم باید چه کاری انجام دهیم؟

برای این منظور، شما نیاز به رمز عبور شخصی دارید. این رمز عبور یک شماره منحصر به فرد و ایجاد شده به شکل تصادفی است. شما هرگز نباید آنرا به شخص دیگری بدهید.  با استفاده از این رمز عبور شخصی و با آدرس عمومی خود، می توانید ارزهای خود را به آدرس­های دیگر ارسال کنید.

خیلی مهم به نظر می­رسد، آیا اینطور نیست؟ خب، بله درست است! اگر رمز عبور شخصی خود را از دست بدهید، تمام ارزهای خود را از دست خواهید داد. به همین سادگی است.

این موضوع جایی است که کیف پول MyEther ارزش خود را نشان می­دهد. کیف پول MyEther رمز عبور شخصی شما را ایجاد کرده، آن را به شما می­دهد و راه­هایی را برای نگهداری ایمن آن به شما ارائه می­دهد. 
حالا که نحوه کارکرد کیف پول MyEther را متوجه شدید، به بررسی علت محبوب بودن آن می­پردازیم. 
بررسی کیف پول MyEther : دلیل محبوبیت آن

کیف پول MyEther یکی از محبوب­ترین کیف پول­های انجمن رمزنگاری  Ethereum است. این حقیقت که این کیف پول بسیار امن است، یکی از دلایل اصلی محبوبیت آن است و در ادامه به  بررسی کیف پول MyEther می­پردازیم. دلایل دیگر محبوبیت آن در ادامه آمده است:

MyEtherWallet Review Quick Setup

راه اندازی سریع

راه اندازی کیف پول MyEther کمتر از چند دقیقه طول می­کشد. با استفاده از کیف پول MEW، شما می­توانید به سادگی برای استفاده از کیف پول خود از مرورگر وب استفاده کنید. در ادامه را هنمای گام به گام ایجاد یک کیف پول MEW ارائه شده است.

MyEtherWallet Review Eay to Use

استفاده آسان 

به محض راه اندازی کیف پول، پرداخت با استفاده از ارز بسیار ساده می­شود. خبر خوب این است که می­توانید به راحتی از دیگر کیف پول­های سخت افزاری مانند TREZOR و Ledger Nano S نیز استفاده کنید.

MyEtherWallet Review Free to Use

استفاده رایگان

 استفاده از این کیف پول برای همه کاربران کاملا رایگان است. آیا این فوق العاده نیست؟

این ویژگی­های کیف پول MyEther آن را بسیار محبوب کرده است، اما آیا این کیف پول به اندازه کافی جهت جلب اعتماد کاربران امن است؟ در بخش بعدی به پاسخ این سوال می­پردازیم.

بررسی کیف پول MyEther- آیا این کیف پول امن است؟

اگرچه شما کیف پول را از طریق وب سایت کیف پول MyEthert ایجاد می­کنید، اما کل فرایند به طور محلی بر روی کامپیوتر شما انجام می­شود.

داده­هایی مانند کلید شخصی و رمزهای عبور بر روی سرور MyEther ذخیره نمی­شوند. شما می­توانید رمز عبور شخصی را در رایانه خود و یا در یک کیف پول سخت افزاری دیگر مانند Ledger Nano S ذخیره کنید.

این چیزی است که MEW را بسیار امن می­کند. بنابراین این موضوع یک نقطه قوت کیف پول MyEther است. شما کنترل کاملی بر ارزهای دیجیتال خود دارید و رمز عبور شخصی شما با هیچ کس دیگری حتی با MyEther نیز به اشتراک گذاشته نشده است.

چندین راه وجود دارد که می­توانید رمز عبور شخصی خود را ذخیره کرده و از آن برای دسترسی به MyEther استفاده کنید. بعضی از روش­ها در زیر شرح داده شده­اند:

دسترسی به کیف پول MEW با استفاده از MetaMask

MetaMask یک افزونه مرورگر است که به شما اجازه می­دهد تا با استفاده از وب سایت­های معمول خود، معاملات روی Ethereum معامله انجام دهید. به اندازه کافی ساده.

به وب سایت MetaMask مراجعه کرده و افزونه Google Chrome آن را نصب کنید. از آنجا، یک حساب کاربری را ایجاد کنید. این کار خیلی ساده می­باشد. هنگامی که شما حساب خود را در MetaMask ایجاد کردید، دسترسی به ارزهای شما بسیار آسان می­شود.

شما می توانید به آدرس MyEtherWallet.com بروید، گزینه " MetaMask / Mist" را کلیک کنید و سپس روی دکمه “Connect to MetaMask”  کلیک کنید. به این ترتیب، شما فورا می­توانید کیف پول خود را باز کنید.
1_V6WmXy4_xM3URQC3m5EmDw.jpeg

دسترسی به کیف پول MEW با استفاده از Ledger Nano S یا TREZOR

Ledger Nano S و TREZOR جزء کیف پول­های سخت افزاری بسیار محبوب هستند. آنها جزء دستگاه­های USB هستند که برای امن نگه داشتن رمزهای شخصی به صورت آفلاین استفاده می­شوند- برخلاف کیف پول­های وب، نوع سخت افزاری آنها همیشه به اینترنت متصل نیست. این باعث می شود آنها برای ذخیره رمز شخصی شما بسیار امن باشند!

کیف پول MyEther می­تواند با Ledger و TREZOR ادغام شود. شما اساساً رمز شخصی خود را در کیف پول سخت افزاری ذخیره می­کنید اما برای ارسال یا دریافت ارزهای خود از کیف پول MyEther استفاده می­کنید.

به این ترتیب خدمات کاربرپسند MyEther را دریافت می­کنید و در عین حال رمز شخصی خود را امن نگه می­دارید.
trezor-vs-ledger.jpg

دسترسی به کیف پول MEW با استفاده از فایل KeyStore (.JSON)

هنگامی که شما یک کیف پول با استفاده از MEW ایجاد می­کنید، به شما یک گزینه برای دانلود یک فایل KeyStore با فرمت .json داده می­شود. این فایل حاوی نسخه رمزگذاری شده از رمز شخصی شما است. کیف پول MyEther رمز عبوری را که برای ایجاد فایل KeyStore مورد استفاده قرار می­گیرد، درخواست می­دهد و برای باز کردن رمز شخصی خود به آن نیاز خواهید داشت.

این روش نسبت به کپی کردن مستقیم رمز شخصی در MEW امن­تر است، اما من همیشه به شما توصیه می کنم از یک کیف پول سخت افزاری به جای فایل KeyStore استفاده کنید.
keystore-file.jpg

دسترسی به کیف پول MEW با استفاده از رمز شخصی

هنگامی که شما یک کیف پول با استفاده از MEW ایجاد می­کنید، یک رمز شخصی را وارد می­کنید. این رمز می تواند برای دسترسی به کیف پول خود، بدون نیاز به هر گونه رمز عبور استفاده شود.

توصیه نمی­شود که رمز شخصی خود را در رایانه خود ذخیره کنید. حتی اگر بخواهید به طور مستقیم توسط رمز شخصی کیف پول خود دسترسی داشته باشید، باید آن را بر روی یک تکه کاغذ چاپ کنید و در یک مکان امن نگهداری کنید.

کیف پول MyEther راه­های امن متنوعی برای دسترسی به کیف پول خود را فراهم می­کند. بنابراین این موضوع از دیگر جوانب مثبت برای بررسی MyEther است. مهمترین موضوع در باره کیف پول MyEther این است که نه تنها امن می­باشد، بلکه بسیار مفید نیز است.

نگاهی به برخی از کارهایی که می­توانید با MEW انجام دهید، می­اندازیم.

مروری بر کیف پول MyEther: کاربردها

کیف پول MyEther یکی از ساده ­ترین کیف پول­های Ethereum است. چیزی که آنرا محبوب کرده این است که شما می­توانید از آن استفاده­ های فراتر از ذخیره سازی بکنید. برای دست یافتن به همه آنچه شما می­توانید با MEW انجام دهید و ارزهای قابل پشتیبانی توسط کیف پول MyEther، مرا را همراهی کنید.

ذخیره کردن توکن­های Ether و ERC-20

همه ما می­دانیم کیف پول MyEther برای ذخیره سازی Ethereum استفاده می­شود، اما توکن­های ERC20 که در مورد آن صحبت کردیم، چیست؟

در بلاک چین­های Ethereum، توسعه دهندگان می توانند برنامه­های خود را ایجاد کنند. توکن­های ERC-20 مانند ارزها هستند، اما به برنامه­های ساخته شده روی Ethereum تعلق دارند.

به عنوان مثال، Civic یک برنامه هویتی است که بر روی بلاک چین Ethereum ساخته شده است. واحد Civic که CVC نامیده می­شود- یک توکن ERC-20 است. از آنجا که آنها روی Ethereum ساخته شده­اند، می­توانید آنها را در کیف پول MEW خود ذخیره کنید. همه کیف پول­های Ethereum توکن­های ERC-20 را قبول نمی­کنند، اما MEW اینکار را انجام می­دهد. این موضوع مزیت دیگر کیف پول MyEther می­باشد.
لیست توکن ها:https://coinmarketcap.com/tokens/

افزودن توکن­های سفارشی

کیف پول MyEther در حال حاضر تعدادی زیادی از توکن­های ERC-20 را به لیست خود افزوده است.

با این حال، اگر توکن­ هایی را که دنبال می­کنید پیدا نکردید، می­توانید به راحتی هر توکن سفارشی را به شبکه اضافه کنید. شما فقط باید آدرس، نماد و اعشار توکن را وارد کنید. برای پیدا کردن این جزئیات،  "Token address" مربوط به توکن مدنظر خود را جستجو کنید.

برای مثال، اگر میخواهید توکن Civic را به کیف پول MEW خود اضافه کنید، باید عبارت “Civic token address” را در گوگل سرچ کنید. معمولا، وب سایت توکن­ها به شما جزئیات را نشان می­دهد و همچنین در صورتی که نیاز به کمک بیشتری دارید، چگونگی اضافه کردن آن به کیف پول خود را شرح داده است.

درست مثل این است که می­توانید توکن سفارشی خود را به لیست ارزهای قابل پشتیبانی توسط کیف پول MyEther اضافه کنید. خیلی عالیه، درسته؟ با استفاده از MEW، شما می­توانید به تمام توکن­های ERC-20 خود در یک مکان دسترسی داشته باشید! باید یک نقطه قوت دیگر برای کیف پول MyEther اضافه کنیم.

keystore-file.jpg

سرمایه گذاری در ICOs

چون اکثر پیشنهادات اولیه ارزهای دیجیتال (ICOs) اکنون از توکن ERC-20 استفاده می­کنند، می­توانید از کیف پول MEW برای شرکت کردن در ICOs استفاده کنید.

اولا، شما باید از وب سایتی که ICO در آن راه اندازی شده است، بازدید کنید. در این وبسایت شما قادر خواهید بود که آدرس کیف پولی که می­خواهید Ether خود را ارسال کنید، بیابید- این موضوع همان روش خرید توکن­های شما می­باشد.

پس از یافتن شناختن آدرس کیف پول ICO، بسیار آسان است که Ethereum را از حساب MEW خود به آنها ارسال کنید. آنها در ازای این کار توکن­های خود را ارسال می­کنند و این توکن­ها به راحتی در MEW شما قرار می­گیرند.

کیف پول MyEther یکی از ساده­ترین راه­های سرمایه گذاری در ICOs است که به بلاک چین­های Ethereum مرتبط هستند.

کیف پول MyEther سادگی و در عین حال موثری و ویژگی­های متنوع را ارائه می­دهد. اکنون که با توانایی کیف پول MEW آشنا شدید، وقت آن است که به مقایسه آن با کیف پول­های دیگر بپردازیم.

بررسی کیف پول MyEther - مزایا و معایب ان در مقایسه با کیف پول­های دیگر Ethereum

بررسی انجام شده تاکنون بدون مقایسه کیف پول MyEther با گزینه­های دیگر در دسترس بازار کامل نمی­شود.

بنابراین، در این بخش از راهنما، به مقایسه این کیف پول با دو مورد از کیف پول­های رایج بازار شامل کیف پول آنلاین و کیف پول سخت افزاری می­پردازیم.

کیف پول MyEther در مقایسه با کیف پول­های آنلاین

همانطور که می توانید از نام حدس بزنید، کیف پول­های آنلاین رمز شخصی شما را آنلاین (فضای ابیر) ذخیره می­کند. این کیف پول را می­توان از هر نقطه و از هر دستگاهی که دارای اتصال به اینترنت است، استفاده کرد.

از آنجا که کیف پول آنلاین است، خطر هک شدن زیاد است و هنگامی که رمز شخصی شما دزدیده شود، سکه­های شما از بین خواهد رفت! 

 مزایای MEW در مقایسه با کیف پول­های آنلاین:

  • بهترین مزیتی که MEW دارد اینست که امنیت آن بسیار بهتر از بیشتر کیف پول­های آنلاین است.
  • کنترل بیشتر، زیرا شما می­توانید کیف پول خود را ایجاد کنید و کنترل کامل رمز شخصی خود را داشته باشید.در حالی که اکثر کیف پول­های آنلاین توسط شرکت­های سوم کنترل می­شوند.
  • MEW برخلاف کیف پول­های آنلاین دیگر از توکن­های ERC-20 پشتیبانی می­کند.

  معایب MEW در مقایسه با کیف پول­های آنلاین:

  • کیف پول­های آنلاین اغلب امکان مبادلات ارزهای دیجیتال را برای شما فراهم می­کند، اما برای کیف پول MEW این موضوع امکان پذیر نیست.
  • کیف پول MEW از طریق تمام دستگاه­ها قابل دسترسی نیست در حالی که کیف پول­های آنلاین چنین مزیتی را دارند.
  • MEW از بیت کوین و altcoins دیگر پشتیبانی نمی­کند.

کیف پول MyEther در مقایسه با کف پول­های سخت افزاری (ذخیره ­سازی آفلاین)

کیف پول­های سخت افزاری از دستگاه­هایی (مانند USB) برای ذخیره سازی رمزهای شخصی استفاده می­کنند. شما می­توانید این دستگاه­ها را در هر کجا که می­خواهید نگه دارید، فقط مطمئن شوید که امن نگه داشته شوند. شما می­توانید یک کیف پول سخت افزاری را به اینترنت متصل کنید تا یک تراکنش انجام دهید و سپس دوباره آن را آفلاین نمایید.

دو مورد از کیف پول­های رایج سخت افزاری Ledger Nano S و TREZOR هستند.

همانطور که قبلا توضیح داده شد، کیف پول MyEther با هر دو این کیف پول­های سخت افزاری کار می­کند. من توصیه می­کنم از MyEther همراه با این کیف پول­های سخت افزاری استفاده کنید. با این حال، اگر شما به دنبال استفاده از یکی بدون دیگری هستید، در اینجا جوانب مثبت و منفی آن آمده است.

 

مزایای MEW در مقایسه با کیف پول­های آنلاین:

  • کیف پول MyEther رایگان است در حالی که هزینه خرید کیف پول­های سخت افزاری بین 90-100 دلار است.
  • کیف پول MyEther دارای یک رابط کاربری عالی و آسان برای استفاده و بسیاری از ویژگی­هایی می­باشد که در کیف پول­های سخت افزاری وجود ندارد.
  • پشتیبانی از توکن­های ERC-20

  معایب MEW در مقایسه با کیف پول­های آنلاین:

  • کیف پول­های سخت افزاری نسبت به کیف پول MEW امن­تر هستند و گزینه­های بازیابی مختلفی را برای حفظ امنیت رمز شخصی شما فراهم می­کنند.
  • بر خلاف کیف پول MEW، کیف پول­های سخت افزاری از بسیاری از ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، Ethereumو Litecoin و غیره پشتیبانی می­کنند.