ارز دیجیتال Sandbox چیست ؟
Sandbox که در سال ۲۰۱۱ توسط Pixowl راه اندازی شد ، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاکچین است که به کاربران امکان ایجاد ، ساخت ، خرید و فروش دارایی های دیجیتال را درقالب یک بازی میدهد . Sandbox با ترکیب قدرت های سازمان های خودگردان غیر متمرکز (DAO) و توکن های غیر قابل تعویض (NFT) یک پلتفرم غیر متمرکز برای جامعه ی پررونق بازی ایجاد میکند .
طبق وایت پیپر رسمی ، ماموریت اصلی پلتفرم Sandbox ، معرفی موفقیت آمیز فناوری بلاکچین در بازی های Mainstream است . این پلتفرم روی مدل خلاقانه کسب درآمد از بازی ، که به کاربران اجازه میدهد بطور همزمان هم سازنده و هم گیمر باشند ، تمرکز میکند . Sandbox با معرفی توکن کاربردی SAND ، قدرت های فناوری بلاکچین را به کار میگیرد که انجام تراکنش ها روی پلتفرم را تسهیل کند .
بنیانگذاران Sandbox چه کسانی هستند ؟
Arthur Madrid بنیانگذار و مدیر عامل Pixowl و یکی از نیروهای محرک پشت Sandbox است . وی در سال ۲۰۰۰ در رشته ی اقتصاد از دانشگاه دوفین پاریس فارغ التحصیل شد . کار حرفه ای Madrid بعنوان مشاور برای Eurogroup Consulting France آغاز گردید اما پس از مدت کوتاهی وی به روحیه ی کار آفرینی در وجود خود پی برد . در سال ۲۰۰۱ ، او 1Click Media را تاسیس کرد که بعدا توسط Ipercast خریداری شد .
Sebastien Borget نیز یکی از بنیانگذاران Pixowl است که بعنوان مدیر ارشد عملیاتی شرکت فعالیت میکند . وی فارغ التحصیل رشته ی شبکه های کامپیوتری و ارتباطات از راه دور در سال ۲۰۰۷ میباشد . شغل حرفه ای وی بعنوان مدیر پروژه برای 1Click Media آغاز گردید و پس از آن ، Arthur Madrid و Sebastien Borget هر دو بعنوان کارآفرین مشغول به فعالیت شدند . آن ها در سال ۲۰۱۱ ، Pixowl را راه اندازی کردند و پیوسته روی پروژه هایی با یکدیگر کار میکردند .
چه چیزی Sandbox را منحصر بفرد میکند ؟
Sandbox یک پلتفرم منحصر بفرد است چرا که فناوری بلاکچین را به دنیای بازی معرفی میکند . Pixowl در سال ۲۰۱۱ کشف کرد که صنعت بازی یک بازار بزرگ بکر برای پذیرش فناوری بلاکچین محسوب میگردد . Sandbox با ساخت جهانی که در آن گیمرها میتوانند دارایی های مبتنی بر بلاکچین را ایجاد و جمع آوری کنند ، قصد دارد انقلابی را در بازار بوجود آورد و بدین وسیله یک موقعیت مناسب در بازار جهانی بازی برای خود ایجاد کند .
Sandbox با تمرکز روی محتوای تولید شده توسط کاربر ، یک متاورس (جهان دیجیتال) از بازیکنانی که به توسعه ی بیشتر پلتفرم کمک میکنند ایجاد میکند . علاوه بر این ، با معرفی توکن SAND ، پلتفرم Sandbox حاکمیت غیرمتمرکز را ترویج داده و به کاربران اجازه میدهد نظرات و ایده های خود را در مورد توسعه ی پروژه به اشتراک بگذارند . به لطف فناوری در حال تکامل ، حاکمیت غیر متمرکز در پروژه های مبتنی بر بلاکچین در حال تبدیل شدن به یکی از ضروریات است .
این شرکت کار خود را با سر و صدا آغاز کرد و مورد حمایت و سرمایه گذاری نام های بزرگ بسیاری در صنعت بازی از جمله Atari ، Helix و Cryptokitties قرار گرفت .
چه تعداد توکن Sandbox یا SAND در گردش وجود دارد ؟
موجودی کل و حداکثر SAND ، تعداد ۳،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ توکن میباشد . در حال حاضر حدود ۶۸۰،۲۶۶،۱۹۴ توکن SAND در گردش وجود دارد که ۲۳ درصد از موجودی کل را تا مارس ۲۰۲۱ نشان میدهد .
از موجودی کل توکن مقدار ۲۵.۸۲ درصد بعنوان ذخیره ی شرکت کنار گذاشته شد . ۱۷.۱۸ درصد به فروش اولیه ی توکن اختصاص داده شد . حدود ۳۱ درصد از موجودی کل بین بنیانگذاران و اعضای تیم توزیع گردید . حدود ۱۲ درصد برای فروش اختصاصی Binance Launchpad و ۱۰ درصد نیز بعنوان پاداش برای مشاوران پروژه در نظر گرفته شد .
امنیت شبکه ی Sandbox به چه صورت است ؟
از آنجا که دنیای مجازی Sandbox بر روی بلاکچین اتریوم ساخته شده است ، با مکانیسم اجماع اثبات سهام (PoS) ایمن میشود . توکن SAND نسخه ی استاندارد ERC-20 است ، به این معنی که دارندگان آن میتوانند آن را استیک کرده و از پاداش های استیکینگ (staking) بهره مند گردند .
برخلاف مکانیسم اجماع اثبات کار (PoW) که توسط بلاکچین بیت کوین استفاده میشود ، PoS جهت تایید تراکنش ها به مقدار زیادی نیروی الکتریکی یا محاسباتی نیاز ندارد . این شبکه به سهامدارانی با بیشترین توکن های SAND متکی است .