کیف پول ها

چهارشنبه, 01 دی 1400 02:57

اتصال والت متامسک metamask به بایننس اسمارت چین binance smart chain

این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نصب و تنظیم متامسک

می توان متامسک را برای کروم و فایرفاکس و همچنین در سیستم عامل‌های موبایلی اندروید و iOS دانلود کرد. ما در این راهنما از نسخه فایرفاکس استفاده می‌کنیم اما مراحل کار برای سایر پلتفرم‌ها تقریباً به همین ترتیب است.

اول به صفحه دانلود متامسک بروید. در اینجا پلتفرم مورد نظر را انتخاب کرده و مراحل نصب را دنبال کنید.

حالا مراحل را همانطور که توسط اپلیکیشن مشخص شده گام به گام دنبال کنید. یک والت بسازید. سپس عبارت پشتیبان را در محلی امن (ترجیحاً نه روی دستگاهی که به اینترنت متصل می‌شود) بنویسید. بدون این عبارت امکان دسترسی به موجودی خودتان را در صورت آسیب دیدن یا گم شدن والت نخواهید داشت. در صفحه بعد تأیید کنید که عبارت را یادداشت کرده اید.

حالا باید والت شما آماده ارسال و دریافت ارز شده باشد.

 

والت متامسکی که تازه نصب شده

تنظیم والت

احتمالاً متوجه شده اید که ما هنوز با یک والت اتریومی کار می‌کنیم. ممکن است این والت با اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز بایننس اسمارت چین کار نکند و در صورت ارسال وجه به آدرسی که از آن استفاده نمی کنید ارزهای دیجیتال خودتان را برای همیشه از دست خواهید داد.

ما این شرایط را تغییر می‌دهیم. وارد قسمت تنظیمات (Settings) می‌شویم تا والت را به نودهای بایننس اسمارت چین متصل کنیم.

گزینه Settings را از منوی دراپ داون انتخاب کنید.

در صفحه تنظیمات منوی Networks  را پیدا می‌کنیم.

 

منوی Networks

روی گزینه Add Network در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید تا بایننس چین را به صورت دستی اضافه کنید – که به صورت پکیج با متامسک نصب نمی شود. لازم به ذکر است که در اینجا می‌توانیم از دو شبکه استفاده کنیم یعنی تست نت یا مین نت. پارامترهای لازم برای پر کردن فیلدهای هر روش به این شرح است:

مین نت (احتمالاً شما به دنبال این مورد هستید)

Network Name: Smart Chain

New RPC URL: https://bsc-dataseed.binance.org/

ChainID: 56

Symbol: BNB

Block Explorer URL: https://bscscan.com

تست نت

Network Name: Smart Chain - Testnet

New RPC URL: https://data-seed-prebsc-1-s1.binance.org:8545/

ChainID: 97

Symbol: BNB

Block Explorer URL: https://testnet.bscscan.com

ما در این راهنما از تست نت استفاده می‌کنیم اما احتمالاً شما به دنبال استفاده از مین نت هستید. اگر قصد انتقال توکن‌های بایننس اسمارت چین یا BNB را با والت متامسک دارید، توصیه می‌کنیم که هر دو را اضافه کنید.

وقتی شبکه را ذخیره کرده و به نمای اصلی برگردید، متوجه دو تغییر می‌شوید: شبکه به صورت خودکار اضافه شده و واحدهای ارزی شما بر حسب اتر نمایش داده نمی شوند بلکه با BNB نمایش داده می‌شوند.

 

ما والت را به تست نت متصل کردیم ولی می‌توانید آن را به مین نت متصل کنید.

 

اجرای تراکنش (در تست نت)

گرچه لوگوی اتریوم را مشاهده می‌کنید اما ما به تست نت BSC متصل هستیم. حالا برای مثال به حساب شماره 1 می‌رویم و آدرس را به کلیپ بورد کپی می‌کنید. به فاست بایننس اسمارت چین رفته و آدرس را در فرم آن پیست می‌کنیم.

 

اگر قصد تست کردن اپلیکیشنی را دارید که از توکن‌های BEP-20 پشتیبانی می‌کند، احتمالاً با کوین‌های میخکوب شده کار می‌کنید. این کوین‌ها شامل کوین‌هایی هستند که در بایننس اسمارت چین منتشر شده و ارزش آنها به یک ارز دیجیتال دیگر (مثل بیت‌کوین، XRP، USDT و غیره) میخکوب شده یعنی با همان قیمت معامله می‌شوند.

ما فعلاً با BNB کار می‌کنیم. روی منوی دراپ داون Give me BNB کلیک کرده و مبلغ مورد نظر برای دریافت را انتخاب می‌کنیم. می‌توانید چند لحظه صبر کنید اما معمولاً موجودی بلافاصله در والت تست نت شما نمایش داده می‌شود.

 

والت ما که به آن ارز دیجیتال اضافه کردیم.

در اینجا مقداری ارز ارسال می‌کنیم تا عملکرد والت را بررسی کنیم. ما یک آدرس تصادفی از تست نت BscScan انتخاب کردیم و این ارزها را به آن ارسال می‌کنیم. روی Send کلیک کنید.

 

می توانید قسمت‌های مربوط به اتر را نادیده بگیرید. در اینجا می‌توانید کارمزد را به صورت دستی تنظیم کنید.

ما یک تراکنش به مبلغ یک BNB اجرا می‌کنیم. کارمزد را تغییر نمی دهیم و روی Next کلیک می‌کنیم. حالا می‌توانیم تراکنش را بررسی کنیم و اگر همه چیز خوب به نظر می‌رسید روی Confirm کلیک می‌کنیم. تراکنش شما اجرا شده و وقتی تسویه کامل انجام شد یک اعلان دریافت می‌کنید.

صحبت‌های پایانی

متامسک مدتهاست که به عنوان درگاهی برای ارتباط با اتریوم شناخته می‌شود اما با کمی تلاش همه می‌توانند آن را برای کار با بایننس اسمارت چین تنظیم کنند. به این ترتیب می‌توانید از سالها تلاشی که برای ساختن متامسک و تبدیل آن به ابزاری جهت تعامل با اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز صرف شده، بهره ببرید.