آکادمی

دوشنبه, 13 دی 1400 22:24

معرفی بهترین والت‌ها برای کار با OpenSea

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

OpenSea یکی از بزرگترین بازارهای دیجیتال برای خرید و فروش توکن‌های تعویض ناپذیر یا همان NFT است. می‌توانید از این بازار برای خرید، فروش و بررسی انواع دارایی‌های دیجیتال استفاده کنید.

معمولاً هنگام معرفی محصول در دنیای کریپتو یکی از اولین سوالاتی که به ذهن می‌رسد، امن بودن محصول است. اگر شما هم قصد خرید و فروش توکن‌های تعویض ناپذیر با OpenSea را دارید، احتمالاً این سوال به ذهنتان خطور می‌کند که آیا استفاده از OpenSea امن است؟

آیا OpenSea امن است؟

OpenSea یک بازار نظیر به نظیر غیرمتمرکز است که از قراردادهای هوشمند اتریوم و چند زنجیره دیگر استفاده می‌کند.

این پلتفرم در اصل از طریق قراردادهای هوشمند اداره می‌شود و توکن‌های تعویض ناپذیر یا سایر دارایی‌های دیجیتال کاربران را نگه نمی دارد.

کاربران می‌توانند والت‌های سازگار با وب 3 مثل متامسک را به OpenSea متصل کنند و بدون نیاز به کار با واسطه‌های مختلف، توکن‌های تعویض ناپذیر را با قراردادهای هوشمند خرید و فروش کنند.

اولین سوالی که درباره امن بودن OpenSea به ذهن می‌رسد این است که آیا این پلتفرم تأیید شده و مورد اعتماد است و قراردادهای هوشمند آن تحت بازرسی قرار دارند یا خیر.

در پاسخ به این سوال باید گفت که OpenSea یکی از بزرگترین بازارهای دیجیتال برای توکن‌های تعویض ناپذیر است و تا به امروز مشکل مهمی که بر کاربران زیادی تأثیرگذار باشد، در این پلتفرم مشاهده نشده است.

در مستندات پروژه ادعا شده که قراردادهای هوشمند OpenSea بازرسی و کاملاً ارزیابی شده اند.

از آنجایی که OpenSea بزرگترین و شناخته شده ترین بازار NFT است، نیازی نیست که خیلی نگران خطرات قراردادهای هوشمند باشید. اما باید توجه داشت که حتی ممکن است در یک اپلیکیشن غیرمتمرکز شناخته شده و محبوب مثل OpenSea هم آسیب پذیری‌های شناخته نشده‌ای وجود داشته باشد.

بنابراین بهتر است موجودی زیادی در این پلتفرم‌ها نگه ندارید و برای توکن‌های تعویض ناپذیر، ریسک قرارداد هوشمند و سطح تحمل پذیری ریسک خودتان را در نظر داشته باشید و بر اساس آن عمل کنید.

مثلاً فرض کنید که شما 100 هزار دلار کریپتو دارید و هر روز خبر هک شدن اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز و سرقت پول مردم را می‌شنوید.

اگر تصور می‌کنید که نمی توانید چنین خسارتی را تحمل کنید، نباید مثلاً 50 هزار دلار سرمایه روی OpenSea و برای توکن‌های تعویض ناپذیر صرف کنید.

باید همیشه از بهترین و شناخته شده ترین اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز مثل OpenSea استفاده کنید اما در عین حال باید مراقب میزان پولی که در این پلتفرم‌ها و توکن‌های تعویض ناپذیر آنها صرف می‌کنید، باشید.

بهترین والت‌ها برای OpenSea

دومین بحث مهم در زمینه امنیت OpenSea، والتی است که از آن برای خرید و فروش توکن‌های تعویض ناپذیر در OpenSea استفاده می‌کنید.

اگر قصد استفاده از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکزی مثل OpenSea را دارید که با توکن‌های ERC721 و ERC1155 کار می‌کنند، نیاز به یک والت امن، مفید و انعطاف پذیر دارید.

اگر از یک والت ناامن استفاده کنید یا کلیدهای خصوصی و یا عبارت بازیابی والت خودتان را در اختیار دیگران قرار دارید، ممکن است حساب شما هک شده و همه موجودی خودتان را از دست بدهید.

برای دسترسی به OpenSea می‌توانید از والت‌هایی مثل متامسک یا تراست والت استفاده کنید.

 

متامسک بهترین و محبوب ترین والت برای استفاده از OpenSea و اکثر اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز است اما از نظر امنیت، متامسک ایمن ترین گزینه نیست. این والت چون یک والت گرم است، به اینترنت متصل می‌شود و به همین دلیل در معرض تهدیدات مختلف قرار دارد. بهترین و مطمئن ترین والت برای کار با OpenSea یک والت سخت افزاری مثل لجر است که می‌توان آن را به همراه متامسک استفاده کرد.

می توانید والت سخت‌افزاری که به آن والت سرد گفته می‌شود را هم به متامسک متصل کنید و از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکزی مثل OpenSea به صورت امن استفاده کنید.

با والت سخت‌افزاری، هیچ شخص دیگری حتی در صورت آلوده شدن متامسک یا کامپیوترتان به بدافزار امکان دسترسی به توکن‌های تعویض ناپذیر شما و سایر ارزهای دیجیتالتان را نخواهد داشت.