آکادمی

جمعه, 31 ارديبهشت 1400 00:59

آشنایی با برخی مفاهیم و اصطلاحات رمزارزها

این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

وقتی که وارد دنیای رمزارزها می شوید، باید با یک سری از اصطلاحاتی که کاربرد فراوان دارند، آشنا شوید تا بتوانید سریع تر در این حوزه پیش بروید.

Bear یا بازار خرسی: شخصی که نسبت به قیمت های بازار بدبین است و انتظار دارد که قیمت ها پایین رود. این فرد در مورد بازار یا قیمت Bearish شناخته می شود.

Bull یا بازار گاوی: شخصی که نسبت به قیمت های بازار خوش بین است و انتظار دارد که قیمت ها بالا رود. این فرد در مورد بازار یا قیمت Bullish شناخته می شود.

Hold: این اصطلاح که به معنای Holding یا همان خرید و نگهداری رمزارزها می باشد، مدت هاست که در بین کاربران بازار رمزارزها استفاده می شود.

Asic: ایسیک ماینر، دستگاه هایی هستند که مخصوص استخراج رمزارزها می باشند و برای این هدف ساخته شده اند.

BTM: همانطور که می دانید از ATM ها (دستگاه خودپرداز) می توانیم با کارت های بانکی، پول دریافت و پرداخت کنیم. BTM ها هم خودپردازهای بیت کوین محسوب می شوند که در خیلی جاها موجود هستند.

حمله ی 51 درصدی: اگر زمانی که افراد مخرب و کسانی که قصد ایجاد تغییرات در شبکه ی یک رمزارز را دارند، بتوانند کنترل بیش از 51% شبکه را در اختیار بگیرند، یک حمله ی 51 درصدی اجرا کرده اند و بدین ترتیب در این عملیات خرابکارانه موفق عمل کرده اند.

Airdrop: یک کمپین بازاریابی است که در آن یک ارز دیجیتال که معمولا در قالب توکن می باشد، در میان افراد توزیع می گردد. معمولا بنیان گذاران پروژه ها از این روش برای تشویق بیشتر افراد به استفاده از پروژه ی آنان، بهره می برند.

الگوریتم: یک فرآیند یا مجموعه ای از قوانینی است که معمولا توسط یک رایانه حل می شود.