آکادمی

یکشنبه, 09 خرداد 1400 06:08

مروری بر آپولو کازماس OPOLO COSMOS ,ولت سخت‌افزاری نسل جدید

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

مروری بر آپولو کازماس – والت سخت‌افزاری نسل جدید

اگر نگاهی به تعداد افرادی که در سطح جهان ارز دیجیتال دارند داشته باشیم، یک نکته کاملاً بدیهی و مشخص می‌شود: ارزهای دیجیتال به تدریج در حال محکم کردن ریشه‌های خودشان هستند. طبق یک گزارش جدید، بیش از صد میلیون کاربر ارزهای دیجیتال در سطح جهان وجود دارد و این رقم هر روز با سرعت زیادی رشد می‌کند. این رقم بسیار بزرگ است. مهم تر اینکه افراد نسل Z هم کم کم به سمت ارزهای دیجیتال جذب می‌شوند.

والت یا کیف پول ارزهای دیجیتال همانطور که از نامش مشخص است یک نسخه دیجیتال و مدرن از کیف پول معمولی است. بدون وجود این والت‌ها نمی‌توانید ارزهای دیجیتال خودتان را داد و ستد کنید.

این والت‌ها انواع مختلفی دارند. بعلاوه، هر یک از انواع والت‌ها از ارزهای خاصی پشتیبانی کرده و امکانات خاصی دارند. با توجه به افزایش خطر هک و قدرت گرفتن هکرها، قطعاً باید والتی را انتخاب کنید که از نظر امنیتی قوی باشد. به همین دلیل در این مطلب یک والت پیشرفته را به شما معرفی می‌کنیم که باعث حذف نگرانی‌های شما شده و این اطمینان را برای شما ایجاد می‌کند که از دارایی‌های شما به بهترین شکل ممکن حفاظت می‌شود.

آپولو کازماس – راهکاری کامل

جدید بودن این محصول در صنعت کریپتو دلیلی بر ضعیف بودن آن نیست. در واقع، همیشه ابتکار و نوآوری با مفاهیم جدید شکل می‌گیرد. آپولو کازماس تلفیقی از شکست ناپذیری، عملکرد خیلی خوب و قابلیت تطبیق و سازگاری است. در واقع این محصول یک راهکار جامع برای اجرای تراکنش‌های روزمره ارزهای دیجیتال است.

چه چیزی باعث شکست ناپذیری آپولو کازماس شده است؟

آپولو کازماس مثل یک مانع بین دارایی‌های شما و مهاجمان سایبری عمل می‌کند. در ادامه به بررسی ویژگی‌های کلیدی این والت که باعث افزایش سطح امنیت آن شده اند می‌پردازیم.

گواهینامه EAL امتیازی است که بر اساس سطح امنیت به عناصر امنیتی[1] داده می‌شود. سطح کلی این امتیاز 7 است که معمولاً تراشه‌ها امتیاز 1 تا 5 را به دست می‌آورند. اما در آپولو کازماس از یک عنصر امنیتی خاص – که توسط NXP طراحی شده - استفاده شده که دارای امتیاز CC EAL 6+ است. هیچ تراشه امنیتی با سطح امنیتی بالاتر از این سطح وجود ندارد. در نتیجه تقریباً غیرممکن است که هکرها حتی بتوانند به حمله علیه دارایی‌های شما فکر کنند.

بعلاوه، این اولین باریست که یک والت سخت‌افزاری – که حتی هنوز از آن رونمایی نشده – مورد بررسی قرار گرفته و توانسته از مؤسسه Digital Security در پاریس گواهینامه برچسب امنیت اینترنت اشیاء دریافت کند. طی کردن این فرایند حدود یک و نیم سال زمان می‌برد.

آپولو امنیت ارزهای دیجیتال را بر هر چیز دیگری ترجیح می‌دهد و به همین دلیل به مالک دستگاه امکان می‌دهد که رمزی با حداکثر طول 120 کاراکتر انتخاب کند. حدس زدن و هک کردن پسوردهای طولانی کار تقریباً غیرممکنی است. در نتیجه حتی اگر والت خودتان را جایی بگذارید و شخص دیگری به آن دسترسی پیدا کند، نیازی نیست که نگران کوین‌های خودتان باشید. لازم به ذکر است که اگر پسورد آپولو را فراموش کنید، تنها 7 بار فرصت دارید که آن را درست وارد کنید در غیر این صورت والت شما غیرفعال شده و برای بازیابی اکانتتان باید یک دستگاه جدید بخرید. پس فراموش نکنید که این پسورد را روی کارت کاغذی ارائه شده با دستگاه یادداشت کنید.

بعلاوه، این دستگاه – برای اجرای تراکنش – نیاز به یک رمز منحصربفرد دارد و اپلیکیشن آن برای ارسال فرامین از والت یک فرایند لاگین خاص دارد چون والت‌های آپولو تنها با اپلیکیشن‌های (کامپیوتری/موبایلی) معتبر و واقعی آپولو کار می‌کنند. همچنین این انتقال اطلاعات بین دستگاه‌ها به صورت رمزنگاری شده و از طریق USB انجام می‌شود.

برای پشتیبان گیری از عبارت یادآور (که به آن عبارت بازیابی هم گفته می‌شود) کارت‌های آپولو در جعبه آن قرار گرفته اند. از بین این 5 کارت تنها 3 مورد آنها برای پشتیبان گیری از عبارت یادآور مورد نیاز هستند.

 

 

تجربه کاربری فوق العاده

آپولو محصولی کامل و کاربردی است که قطعاً برای بسیاری از کاربران مفید واقع می‌شود.

اگر از چند والت سخت‌افزاری استفاده کرده باشید، قطعاً باخبر هستید که کار کردن با این والت‌ها چقدر سخت است. یا ابعاد این والت‌ها خیلی کوچک است – و به همین دلیل کار کردن با آنها راحت نیست – یا صفحه خیلی کوچکی دارند که به سختی می‌توان تصویر آن را مشاهده کرد. خوشبختانه حالا نیازی به تحمل این مشکلات نیست. آپولو یک صفحه نمایش بزرگ 3.2 اینچی دارد که رابط کاربری ساده و غیر پیچیده آن را به صورت واضح نشان می‌دهد. همچنین اندازه این والت طوری انتخاب شده که استفاده از آن راحت باشد. این والت برای اشخاصی که همواره در حال حرکت و جابجایی هستند هم بسیار مناسب است چون به راحتی داخل کیف دستی – یا جیب – قرار می‌گیرد بدون اینکه نیاز به ترس از گم شدن آن داشته باشید.

خیلی از کاربران ارزهای دیجیتال – در حقیقت، اکثر آنها – چندین ارز دیجیتال مختلف دارند. به این ترتیب این افراد به خصوص در بلندمدت با مشکلات زیادی روبرو می‌شوند چون دائماً باید در حال نصب پلاگین و نرم‌افزار باشند تا امکان داد و ستد کوین‌های خودشان را پیدا کنند به این دلیل که معمولاً والت‌های سخت‌افزاری به صورت آماده از کوین‌های زیادی پشتیبانی نمی‌کنند. نیاز به نصب نرم‌افزار و پلاگین‌های مختلف باعث تهدید امنیت والت‌ها می‌شود اما آپولو کازماس به شما امکان می‌دهد که 120 کوین و 200 هزار توکن مختلف را مبادله کنید و تعداد این توکن‌ها و کوین‌ها دائماً رو به افزایش است. بعلاوه، اضافه شدن پشتیبانی از این کوین‌ها تنها با یک آپدیت ممکن است و نیازی نیست که هزینه زیادی صرف خرید والت جدید کنید. به این ترتیب علاوه بر تجربیات کاربری فوق العاده، مقرون به صرفه بودن هم جزء ویژگی‌های آپولو کازماس است. از نظر قیمت می‌توان گفت که این والت ارزش پرداخت هزینه را دارد و با وجود آرامش خاطری که از نظر امنیت دارایی‌های شما ایجاد می‌کند، خرید آن هزینه چندانی ندارد.

بعلاوه، آپولو کازماس به شما امکان می‌دهد کوین‌های خودتان را با حداکثر سود مبادله کنید. این والت با استفاده از Coinify امکان خرید و مبادله ارز فیات با کریپتو را به روشی راحت و مقرون به صرفه فراهم می‌کند. همچنین این والت با اکسچنج 1inch هم سازگار است و به شما اطمینان می‌دهد که برای کوین‌های خودتان بهترین نرخ مبادله را دریافت می‌کنید. از این جهت این والت جایگاه خودش را به عنوان یک والت کامل و جامع برای کاربران ارزهای دیجیتال در سطح جهان اثبات کرده است.

چه برای معامله کوین‌ها و چه برای فرایند پشتیبان گیری از اطلاعات، همه این کارها تنها ظرف چند دقیقه و با چند کلیک در آپولو کازماس انجام می‌شوند.

 

 

تطبیق پذیری

نکته آخر اینکه، تطبیق پذیری یکی از مهم ترین ویژگی‌هایی است که باعث شده آپولو کازماس بین محصولات موجود متمایز شود.

این والت تمام این کارها را به صورت خودکار انجام داده و به این ترتیب منجر به کاهش بار کاری کاربران می‌شود. مثلاً همانطور که قبلاً در این مطلب اشاره شده، نیازی نیست که در فرایندهای زمانبر شرکت کنید مثلاً لازم نیست به دنبال بهترین نرم‌افزار یا پلاگین‌ها گشته و بعد آنها را روی سیستم نصب کنید.

پس از باز شدن قفل والت، ارتباط آن با اپلیکیشن دسکتاپ یا موبایلی آپولو از طریق پورت USB برقرار می‌شود. در این لحظه تراکنش واقعاً آغاز می‌شود که انجام آن بسیار راحت و قابل درک است. می‌توان این اپلیکیشن‌ها را برای دستگاه‌های مختلف مثل ویندوز [64 بیتی]، لینوکس [64 بیتی] و macOS Sierra [10.10 و بالاتر] دانلود و نصب کرد.

با توجه به اینکه خیلی از کاربران ترجیح می‌دهد که بیشتر کارها را با موبایل انجام دهند، آپولو یک اپلیکیشن موبایلی هم دارد. متأسفانه در حال حاضر تنها کاربران اندروید می‌توانند از اپلیکیشن موبایلی آپولو استفاده کنند و خوشبختانه طرح‌هایی برای عرضه نسخه آیفون هم در دست اجراست.

یکی از گام‌های امنیتی مکمل این والت، پسورد منیجر امن است. این پسورد منیجر عبارات عبور، کلمات عبور و کلیدهای احرازهویت 2 مرحله‌ای را برای شما ذخیره می‌کند. این پسوردها به والت آپولو محدود نیستند و می‌توانند پسورد سایر سایت‌ها هم باشند.

 

 

قیمت

برای استفاده از همه مزایای ذکر شده، توصیه می‌شود که بسته‌های والت آپولو را بررسی کنید. این بسته‌ها شامل همه امکاناتی هستند که با وجود آنها می‌توانید حداکثر استفاده را از یک والت سخت‌افزاری ببرید از جمله:

  • کارت‌های کاغذی: که به شما برای حفظ کردن پسوردها کمک می‌کنند.
  • کابل USB: که برای برقراری ارتباط با اپلیکیشن والت ضروری هستند.
  • کارت‌های آپولو: برای فعال سازی شاردینگ بکاپ لازم هستند.

 

 

نتیجه گیری

معمولاً به افراد مبتدی توصیه می‌شود که کار را با هات والت‌ها شروع کنند (به دلیل راحتی استفاده از آنها) و مقدار کمی از دارایی‌های خودشان را در آنها قرار دهند. چون والت‌های سخت‌افزاری بسیار فنی تر بوده و کار کردن با آنها سخت تر است اما با وجود آپولو شرایط تغییر کرده است. هرگز از سرمایه گذاری برای خرید والت سخت‌افزاری پشیمان نمی‌شوید بخصوص با والتی مثل آپولو کازماس که برای افراد مبتدی هم بسیار مناسب است.

با توجه به امنیت بی نظیر، تجربیات کاربری برتر و چندکاره بودن آپولو کازماس، می‌توان گفت که این والت قابلیت تبدیل شدن به اولین گزینه کاربران را دارند و به همین دلیل فوربز هم این والت را در فهرست 10 والت برتر سال 2020 درج کرده است.

 

[1]  عنصر امنیتی یا Secure Element تراشه‌ای است که به گونه‌ای طراحی شده که از دسترسی غیرمجاز محافظت می‌شود و برای اجرای مجموعه محدودی از برنامه‌ها و همچنین ذخیره اطلاعات محرمانه و رمزنگاری استفاده می‌شود.