کیف پول ها

جمعه, 07 خرداد 1400 18:50

معرفی 6 مورد از بهترین والت‌های سخت‌افزاری

این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

معرفی 6 مورد از بهترین والت‌های سخت‌افزاری اقتصادی

والت‌های سخت‌افزاری، دستگاه‌های کوچک یا فیزیکی هستند که می‌توان از طریق پورت USB آنها را به لپ تاپ یا هر دستگاه دیگری متصل کرد. والت‌های سخت‌افزاری امن ترین نوع والت محسوب می‌شوند چون در این روش پین کد یا عبارت عبور شما به صورت آفلاین ذخیره می‌شود اما در والت‌های تحت وب یا نرم‌افزاری کلیدهای خصوصی شما به صورت آنلاین ذخیره می‌شوند در نتیجه امکان هک یا رخنه امنیتی برای آنها وجود دارد.

 مهم ترین ویژگی یک والت سخت‌افزاری که آن را نسبت به سایر والت‌ها متمایز می‌کند، قابلیت ارتقای امنیت است. امروزه هکرها بسیار هوشمند شده و صرف نظر از اینکه کلیدهای خصوصی شما چقدر خوب رمزنگاری شده باشند، باز هم ممکن است روش هک کردن آن را پیدا کنند. والت‌های سخت‌افزاری، کلیدهای خصوصی شما را در محلی امن به اسم میکروکنترلر نگه می‌دارند که هک کردن آن بسیار سخت است. بعلاوه، برای دسترسی به کلیدهای خصوصی باید به خود دستگاه هم دسترسی داشته باشید. در نتیجه حتی اگر والت شما سرقت شده یا گم شود، باز هم امنیت موجودی شما حفظ خواهد شد. دقت داشته باشید که در بعضی از والت‌ها سه فرصت برای باز کردن قفل والت دارید. پس از این سه بار تلاش والت شما قفل شده و باید برای باز کردن آن به عبارت عبور 24 کلمه‌ای دسترسی داشته باشید.

بهترین والت‌های سخت‌افزاری مقرون به صرفه و اقتصادی

والت‌های سخت‌افزاری بین 35 تا 700 دلار قیمت دارند. خیلی از کاربران قادر به پرداخت هزینه خرید والت‌های سخت‌افزاری نیستند. در این مقاله شما را با یکسری والت سخت‌افزاری کم هزینه اما امن آشنا می‌کنیم که به حفظ امنیت ارزهای دیجیتال شما کمک می‌کنند.

SafePal S1

SafePal که تحت پشتیبانی بایننس قرار دارد، یک ابزار جامع برای ذخیره، مدیریت و معامله ارزهای دیجیتال است. این والت نه تنها کاملاً امن است بلکه یک اینترفیس کاربرپسند دارد که استفاده از آن بسیار راحت است. در حال حاضر این والت از 20 بلاک‌چین مختلف پشتیبانی می‌کند. یکی از ویژگی‌های کلیدی این والت پشتیبانی از بایننس اسمارت چین است. این والت چند ارزی از بیشتر از 10 هزار توکن NFT و ارز دیجیتال مختلف پشتیبانی می‌کند. توکن بومی این والت، SFP است. کاربران این والت می‌توانند با گروگذاشتن کوین‌های SFP پاداش دریافت کرده و در پروتکل حاکمیت آن مشارکت کنند.

SafePal S1 که یکی از محصولات جانبی SafePal است یک والت سخت‌افزاری با سیستم ذخیره سرد است و در حال حاضر قیمت آن به همراه یک سال گارانتی 39.99 دلار است. یکی دیگر از محصولات این شرکت SafePal Cypher است که بدنه فلزی استیل داشته و ضدآتش است و با قیمت 44.99 دلار فروخته می‌شود. می‌توانید کیس چرمی SafePal را به قیمت 10 دلار خریداری کنید که ظاهر بسیار جذابی داشته و برای حفاظت از والت در برابر خط و خش بسیار مناسب است.

Prokey Optimum

Prokey یک والت HD (hierarchical deterministic) با سیستم ذخیره سرد است که استفاده از آن بسیار راحت است. این والت طراحی شیکی با یک صفحه LCD و 4 دکمه دارد. والت Prokey با 2 کابل USB فروخته شده و یک کانکتور Micro-B دارد که می‌توان از طریق پورت USB به راحتی آن را به هر دستگاهی وصل کرد. این والت از بیش از 1200 ارز دیجیتال مختلف از جمله بیت‌کوین، اتر، USD، لایت کوین، دش و غیره پشتیبانی کرده و فقط 59 دلار قیمت دارد. والت Prokey قابلیت WebUSB را هم دارد و به همین دلیل از اکثر مرورگرهای وب از جمله کروم، اج، لینوکس، ویندوز، مک او اس و غیره پشتیبانی می‌کند. والت آفلاین HD (BIP39) حداکثر امکانات امنیتی را دارد از جمله احرازهویت دو مرحله‌ای و FIDO که از عبارت عبور و رمزعبور شما حفاظت می‌کنند. کاربران این والت می‌توانند از عبارت یادآور آن برای لاگین به والت در صورت گم یا دزدیده شدن آن استفاده کنند. بعلاوه، سیستم امنیت میان افزار آن مانع از بروز مشکلات امنیتی برای والت در صورت بروز رخنه امنیتی در سیستم‌ها یا سرویس‌های مرتبط به آن می‌شود. می‌توانید نرم‌افزار این والت را برای اندروید یا iOS دانلود کنید.

 

Trezor One

 اگر به دنبال یک والت باسابقه امن برای حفاظت از بیت‌کوین‌های خودتان هستید، والت Trezor One می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. این والت که بر اساس رویکرد "اعتماد صفر" طراحی شده، دارای چند لایه امنیتی برای حفاظت در برابر بدافزارها جهت حفظ امنیت اطلاعات شخصی و دارایی‌های شماست. همچنین، Trezor One به عنوان یک توکن سخت افزاری U2F هم عمل کرده و این اطمینان را ایجاد می‌کند که همه تراکنش‌های شما مجاز و معتبر باشند. این والت کاملاً شفاف است و از بیش از هزار کوین مختلف از جمله بیت‌کوین، اتریوم، لایت کوین، اتریوم کلاسیک، دش، زی کش و غیره پشتیبانی می‌کند. Trezor One در سیستم عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس پشتیبانی می‌شود و می‌توانید آن را برای گوشی‌های اندرویدی هم دانلود کنید. با صفحه OLED شفاف و روشن این والت می‌توانید همه جزئیات و اطلاعات را به صورت کامل مشاهده کنید. وزن این والت تنها 12 گرم است و یک کانکتور Micro USB دارد تا بتوانید آن را به راحتی به لپ تاپ یا گوشی‌های اندرویدی متصل کنید. این والت دارای گواهینامه‌های CE و RoHS است و قیمت فعلی آن 48.76 یورو است.

 

Ledger Nano S

Ledger Nano S یکی از قدیمی ترین والت‌های سخت‌افزاری است که در بازار کریپتو فعالیت دارد و شاید بتوان گفت که مورد اعتمادترین والت موجود است. این والت چند ارزی کاملاً آفلاین است و پین کدهای شما را به صورت امن نگهداری می‌کند. این والت از بیشتر از 1500 ارز دیجیتال از جمله بیت‌کوین، اتریوم، بیت‌کوین کش، ریپل، لایت کوین و غیره پشتیبانی می‌کند. وقتی قرار است برای اولین بار در این والت ثبت نام کنید، باید یک پین کد 4 رقمی را وارد کنید. پس از لاگین کردن به حساب، یک عبارت بازیابی 24 کلمه‌ای در اختیار شما قرار می‌گیرد. می‌توانید در صورت گم یا دزدیده شدن والت از این کد برای بازیابی آن استفاده کنید. لجر نانو S یک کاور استیل و بسیار بادوام دارد. قیمت فعلی این والت 59 دلار است. مشکل Ledger Nano S محدودیت حافظه آن است و اینکه باید برای هر کوینی در داشبورد لجر یک اپلیکیشن مجزا نصب کنید.

 

SecuX STONE W10 Lite

SecuX W10 Lite یک والت سخت‌افزاری مبتدی از خانواده SecuX است. این والت ضد دستکاری است و امنیت بالایی برای نگهداری انواع کوین‌ها از جمله بیت‌کوین، توکن‌های ERC-20، اتریوم، بیت‌کوین کش، لایت کوین، ریپل و غیره دارد. SecuX W10 Lite از سیستم عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس پشتیبانی می‌کند و دارای یک پردازنده USB Micro-B است. کار کردن با این والت راحت است، یک صفحه نمایش لمسی 2.8 اینچی دارد و جدیدترین میان افزار روی آن نصب شده است. در حال حاضر قیمت این والت 69 دلار است.

می‌توانید برای خرید والت SecuX W10 Lite از طریق این لینک، با استفاده از کد CoinFundaW10 ده درصد تخفیف بگیرید.

 

KeepKey

Keepkey یکی از قدیمی ترین و معتبرترین والت‌ها است که از بیش از 40 نوع ارز دیجیتال مختلف پشتیبانی می‌کند. این والت محصول سرویس معامله کریپتو به کریپتوی فوری Shapeshift است و از قابلیت مبادله ارزهای مختلف پشتیبانی می‌کند. والت Keepkey بر روی بلاک چین THORChain کار می‌کند و کاملاً شفاف است. برای کار با این والت نیازی به طی کردن مراحل احرازهویت KYC نیست و از پلتفرم‌های تحت وب و تحت موبایل پشتیبانی می‌کند. KeepKey به شما اطمینان می‌دهد که همه کلیدهای خصوصی شما به صورت آفلاین ذخیره می‌شوند تا از آن در برابر رخنه و بدافزارهای امنیتی حفاظت شود. می‌توان در صورت گم شدن یا سرقت والت، از عبارت بازیابی 12 کلمه‌ای آن استفاده کرد. طراحی ساده اما شیک والت طوری صورت گرفته که کار با آن بسیار راحت و بی دردسر باشد. دارندگان توکن FOX در ShapeShift هر روز شانس برنده شدن جایزه را دارند. قیمت والت Keepkey تنها 49 دلار است.