آکادمی

شنبه, 15 خرداد 1400 16:03

ارزهای دیجیتالم را، بفروشم یا نگه دارم؟

این مورد را ارزیابی کنید
(4 رای‌ها)

فرض کنید که ارزی را خریداری کرده اید و اینک با ریزش قیمت آن، در معرض زیان قرار گرفته اید. راه حل چیست؟ آن ارز را بفروشید یا نگه دارید؟

در ابتدا باید بدانید که آیا شما یک سرمایه گذار یا معامله گر بلند مدت هستید و یا میان مدت و یا کوتاه مدت؟ زیرا تحت هر شرایطی، نگرش ها و راه حل ها، متفاوت خواهد بود. شما اگر یک سرمایه گذار و معامله گر بلند مدت باشید، و فرض مثال، ارزی را روی 1 دلار خریداری نموده اید تا به 2 دلار برسد، پس شما دارای دید بلند مدت هستید و نباید با نوسانات و ریزش های جزئی، دستپاچه شده و ارز خود را بفروشید و از سودهای بسیار خوب جا بمانید.

نکته حائز اهمیت، داشتن یک ورود خوب است، زیرا در غیر اینصورت، نه می توانید سود خوبی به دست آورید و یا اگر به دست آورید، سود بسیار کمی خواهد بود و ضرر خیلی خیلی بیشتری خواهید داشت. برای مثال فرض کنید که اگر کف ترون، بر روی کمتر از 3 سنت قرار گیرد و شما بالای 3 سنت، وارد ترون شده و خرید نمایید، این کاملا اشتباه خواهد بود زیرا شما کف ترون را در نظر نگرفته و خرید نموده اید، پس شما مرتکب اشتباه شده اید و ورود درستی نداشته اید.

در نتیجه، ورود در زمان صحیح برای خرید تمام رمزارزها، یکی از نکاتی است که باید مد نظر قرار دهید و مثال بالا نیز برای درک بهتر این مسئله است.

پس اگر شما، یک سرمایه گذار بلند مدت هستید، از ریزش های جزئی به خود هراس راه ندهید.

اگر شما یک سرمایه گذار میان مدت هستید، مثلا بین 1 ماه تا 3 ماه و حتی 6 ماه، باید در این مدت میزان بازدهی مورد نظر از ارز خود را دریافت کنید. و با نوسانات جزئی که در طول یک هفته رخ می دهند، ترس و دلهره به خود راه ندهید.

اما اگر سرمایه گذار کوتاه مدت هستید، باید دقیق تر بوده و با دقت بیش تری، تحلیل نمایید. زیرا شما در یک مقیاس کوچک تر کار می کنید و نوسانات جزئی نیز برای شما بسیار حائز اهمیت است.

پس نتیجه گیری کلی این است که:

1. بدانید چه نوع سرمایه گذار و معامله گری هستید. کوتاه مدت، میان مدت و یا بلند مدت؟

2. ورود خوبی داشته باشید. زیرا یک ورود خوب، به شما کمک می کند تا سودهای بسیار خوبی داشته باشید و اگر دچار ضرر و زیانی شوید، آن ضرر و زیان بسیار اندک خواهد بود.