آکادمی

چهارشنبه, 30 تیر 1400 03:44

ورود به دنیای ارزهای دیجیتال

این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

برای ورود به حوزه ی ارزهای دیجیتال اولین کاری که باید انجام دهید این است که در یک وبسایت معتبر ایرانی ثبت نام و یک اکانت برای خود ایجاد کنید، با کارت های بانکی و رمز دوم حساب خود را شارژ کنید و به راحتی مانند یک خرید اینترنتی بیتکوین بخرید. البته برای این کار شما نیاز به یک کیف پول هم دارید تا بتوانید خریدی که از وبسایتها انجام دادید برداشت کنید و در کیف پولتان نگه دارید. کیف پول اتمیک والت(Atomic Wallet) یکی از کیف پولهای مناسب برای این کار است که به راحتی روی گوشی در کمتر از چند دقیقه نصب می شود. ولی برای مبالغ بالا برای تامین امنیت سرمایه تان باید از کیف پولهای سخت افزاری استفاده کنید.

از طریق کدام وبسایتها می توانیم بیتکوین یا ارزهای دیجیتال دیگر را خریداری کنیم؟ روز به روز به تعداد این سایتها افزوده می شود و واضح است که همه ی این سایتها معتبر نیستند. پس با وبسایتهایی کار کنید که سابقه ی خوبی دارند و حداقل دو سال از فعالیت آنها گذشته است و کاربران زیادی دارند و می توانیم آنها را معتبر بدانیم.

احراز هویت قبل از انجام معاملات اجباری است و بعد از آن کاربران می توانند به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازند.

این وبسایتها سه دسته اند: اولین نوع از این وبسایتها به نوعی کپی از صرافی بایننس هستند و البته به اندازه ی بایننس کامل و جامع نمی باشند. ذسته ی دوم سایتهای واسطه هستند که فروشنده را به خریدار و خریدار را به فروشنده وصل می کنند و کارمزد دریافت می کنند. دسته ی سوم صرافی هایی هستند که نرخ را خودشان تعیین می کنند و مستقیم به کاربران ارز می فروشند و یا مستقیما ارز می خرند.  

حتما شنیده اید که کلاهبرداری در دنیای ارزهای دیجیتال خیلی شایع است و اگر به اندازه ی کافی اطلاعات نداشته باشید به راحتی در دام آنها خواهید افتاد. مثلا ممکن است پیامهای زیادی دریافت کنید از افرادی که می خواهند ارزهایی را به نرخهای خیلی پایینتری به شما مستقیما بفروشند. باید خیلی مراقب باشید چه بسا افراد زیادی که فریب این نرخهای پایین را خورده اند و ضررهای سنگینی متحمل شده اند. پس حتما سعی کنید با یک صرافی درست و مطمئن کار کنید تا بتوانید با خیال راحت در دنیای رمزارزها به فعالیت بپردازید.

"تیم ارز مدرن با تجربه ی سال ها فعالیت در حوزه ی رمزارزها، اعتبار و اعتماد هزاران مشتری، امکان خرید و فروش بصورت حضوری برای مبالغ بالا، امکان تخفیف برای خرید و فروش هایی با حجم بالا، قیمت مناسب و منصفانه ی رمزارزها و اخبار و آموزش های مرتبط با ارزهای دیجیتال توانسته هزاران معامله ی موفق انجام داده و رضایت مشتریان را جلب نماید. تیم پشتیبانی واتس اپ نیز آماده ی پاسخ گویی به مشتریان عزیز بوده و شما را در انجام معامله هایتان یاری می رساند. شما می توانید از طریق صفحه ی اصلی سایت به نشانی https://arzmodern.net/exchange  و یا از این قسمت به مبادله ی انواع رمزارزها بپردازید."

 

 

حداقل مقدار خرید ارزهای دیجیتال چقدر باید باشد و با چه مقدار می توانیم ارزمان را به بازارهای مالی یا صرافی ها منتقل کنیم؟ هرچند در آینده ارزهای دیجیتال جایگزین سیستم پولی فعلی می شوند و تبادلات مالی با ارزهای دیجیتال انجام خواهند شد، ولی در حال حاضر ارز دیجیتال به قصد کسب سود و سرمایه گذاری و کسب درآمد خرید و فروش می شود. لذا باید بدانیم حداقل سرمایه ای که برای ورود به این بازار لازم است چقدر است.  فرقی ندارد که چه ارز دیجیتالی را می خرید یا برداشت می کنید، مقدار موجودی شما حداقل باید معادل 11 تتر یا 11 دلار یا بیشتر باشد .

مارکت کپ یا ارزش بازاری چیست؟شاید فکر کنید که ارزش یک رمزارز بر اساس قیمتش تعیین می شود ولی اینطور نیست. ممکن است یک ارز سی سنتی ارزش بازاری بیشتری از ارزی داشته باشد که قیمتش 400 دلار است. ارزش بازاری از فرمول زیر بدست می آید:

تعداد عرضه ی در گردش * قیمت

 

برای مثال پولکادات قیمتی حدود ده دلار دارد ولی رتبه اش بالاتر از بیتکوین کشی است که قیمتش 400 دلار است. زیرا پولکادات 896 میلیون سکه ی در گردش دارد در حالی که بیتکوین کش فقط 18 میلیون و در نتیجه با استفاده از فرمول بالا ارزش بازاری پولکادات بسیار بالاتر از بیتکوین کش است.

دو نوع عرضه داریم: عرضه ی کل و عرضه ی در گردش. عرضه ی در گردش تعداد کوینهایی است که الان وجود دارند، معامله می شوند و در کیف پول افراد هستند.برای مثال عرضه ی کل بیتکوین 21 میلیون عدد است و عرضه ی در گردشش 18 میلیون. مورد دیگری هم که باید در نظر داشته باشیم سکه های مرده یا  dead coinها هستند. فرض کنید شخصی کلمات کلیدی کیف پولش را فراموش کرده است و یا به هر دلیل دیگری مثل هک شدن به سرمایه اش دسترسی ندارد که به  این سرمایه ها سکه های مرده کفته می شود. قاعدتا سکه های مرده نیز روی ارزش بازاری یک ارز تاثیر دارد ولی نمی توان این تاثیر را دقیق محاسبه کرد.

مهمترین نکته ای که باید در این کار به آن دقت کنید ارزش بازاری(market cap) آن ارزی است که می خواهید روی آن سرمایه گذاری کنید. هرچه ارزش بازاری یک ارز پایین تر بیاید ریسک سرمایه کذاری در آن ارز بالاتر می رود و برعکس.

دستکاری در پروژه هایی که مارکت کپ پایینی دارند خیلی بیشتر اتفاق می افتد.فرض کنید پروژه ای کلا ده میلیون دلار مارکت کپ دارد، اگر کسی سه تا چهار میلیون دلار از آن ارز را داشته باشد و همه را یک جا بفروشد، ضرر بسیاری به دیگر افرادی می زند که روی آن ارز سرمایه گذاری کرده بودند.

اصول بستن یک سبد سرمایه گذاری مناسب در دنیای رمزارزها چیست؟ زمانی که میخواهید یک سبد سرمایه گذاری تشکیل دهید، قطعا باید بخش بیشتر آن را (حدود 50 تا 70 درصد) به بیتکوین و اتریوم اختصاص دهید چون این دو جزو ارزهایی هستند که بیشترین مارکت کپ را (بالای ده میلیلرد دلار) در دنیای رمزارزها دارند و قطعا ریسک سبد شما را پایین می آورند و شما می توانید سرمایه گذاری مطمئن تری داشته باشید. ارزهایی که ارزش بازاری بالای پنج میلیارد دلار نیز دارند جزو ارزهای امن محسوب می شوند.

برای 15 تا 20 درصد از سبدتان سراغ پروژه هایی بروید که مارکت کپ پایین تری دارند(از یک تا پنج میلیارد دلار) و 10 تا 15 درصد باقی را هم روی پروژه هایی سرمایه گذاری کنید که ارزش بازاری زیر یک میلیارد دلار و حتی صد میلیون دلار یا کمتر دارند. زیرا ممکن است این پروژه ها رشد خیلی بالایی پیدا کنند و سود مالی خیلی خوبی به شما بدهند هرچند ریسک خیلی بالاتری نسبت به ارزهایی که حجم سرمایه شان بیشتر است دارند.

 درصدهای گفته شده پیشنهادی و قابل تغییر هستند و درنهایت شما باید خودتان یک تقسیم بندی و درصد مناسب بدست بیاورید و یک سبد ایمن تشکیل بدهید

 اگر ارز دیجیتالی که دارید روند نزولی دارد ولی جفت ارز آن در حال سود است، ارز خود را به جفت ارزش تبدیل کنید تا از رشد آن سود کنید. مثلا اگر شما ترون دارید و ترون در حال ریزش است ولی بیتکوین روند صعودی دارد، سریع آن را به بیت کوین تبدیل کنید تا از افزایش بیتکوین سود کنید. ولی اگر جفت ارز دیگری که در حال رشد است پیدا نکردید، دارایی تان را تبدیل به تتر کنید تا یک ارز stable آماده برای ترید بعدی داشته باشید.  

با خرید یک ارز تنها نمی توانید ترید کنید. برای ترید کردن باید روی چند ارز مهم بازار تحلیل داشته باشید. برای این کار میتوانید به سایت coinmarketcap مراجعه کنید. صد ارز اول این سایت همیشه پرفروش ترین ها هستند.

در سبد سرمایه گذاری تان باید چند نوع ارز داشته باشید اعم از آنهایی که ارزش بازاری بالایی دارند و آنهایی که ارزش بازاری پایین ولی پتانسیل رشد دارند. پله ای وارد بازار شوید یعنی خریدهای متوالی با قیمتهای مختلف انجام دهید و صبور باشید تا سبد سرمایه گذاری تان رشد کند و سود خوبی کسب کنید.

 

 به یاد داشته باشید که دنیای رمزارزها جایی نیست که شما را یک شبه پولدار کند؛ بلکه دنیایی ست پر از فرصت و پتانسیل که باید با اصول و منطق وارد آن شوید تا بتوانید سودهای پایدار و باثباتی در درازمدت کسب کنید.