آکادمی

دوشنبه, 08 آذر 1400 06:27

دیسنترالند Decentraland چیست

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

توضیحاتی درباره Decentraland

Decentraland متشکل از قطعه زمین‌هایی (LAND) است که هر کدام 16 در 17 متر هستند. یک صحنه (scene) یک تجربه کاربری است که بر روی یک یا چند قطعه زمین ایجاد شده است.

صحنه‌ها یکی کنار دیگری نمایش داده می‌شوند و پلیرها می‌توانند آزادانه بین آنها حرکت کنند. هر صحنه دنیای کوچک خودش را دارد و امکان توسعه آیتم‌های یک صحنه به صحنه ای دیگر وجود ندارد و کد هر صحنه از سایر صحنه‌ها تفکیک شده است.

برای ایجاد صحنه‌های Decentraland از دو ابزار می‌توانید استفاده کنید:

Builder: یک ادیتور ساده به سبک درگ اند دراپ. بدون نیاز به کد نویسی، همه چیز در این ادیتور حالت بصری دارد و آیتم‌های زیادی برای استفاده در اختیار شما قرار دارند.

Decentraland SDK: می‌توانید با کد نویسی صحنه‌های دلخواه خودتان را بسازید. با این ابزار آزادی عمل بیشتری دارید و این ابزار قدرت بسیار بیشتری دارد.

بیلدر هم در اصل از Decentraland SDK استفاده می‌کند و کدهای لازم را به صورت خودکار برای شما تولید می‌کند. می‌توانید با بیلدر یک صحنه را شروع کرده و بعد آن را اکسپورت کنید تا با SDK به کار روی آن ادامه دهید.

توجه: اگر صحنه با SDK ساخته شده یا ویرایش شده باشد، نمی توانید آن را به بیلدر وارد کنید. تنها می‌توانید از بیلدر به SDK حرکت کنید نه بالعکس.

بیلدر

بیلدر ابزاری است که به راحتی می‌توانید کار با آن را امتحان کنید.

SDK

برای شروع کار با این پلتفرم می‌توانید از SDK 101 کمک بگیرید.

منابع مختلف برای SDK

چندین کتابخانه بر اساس Decentraland SDK ساخته شده اند تا به شما برای ساخت و ساز سریع تر کمک کنند:

Utils library: این کتابخانه بسیاری از کارهای تکراری مثل جابجایی یا چرخش یک موجودیت یا فعال سازی یک تابع خاص وقتی پلیر به یک معکب برخورد می‌کند را ساده تر می‌کند.

Decentral API: به اجرای سریع و کم هزینه تراکنش‌های بلاک‌چین که در یک صحنه فعال می‌شوند، با استفاده از شبکه Matic کمک می‌کند.

مثال‌هایی از صحنه‌های SDK

مشاهده مثال‌های بیشتر.

مدل سازی 3 بعدی

اگر تجربه کار با مدل سازی 3 بعدی را دارید، می‌توانید از هر ابزار مدل سازی شخص ثالثی برای ساختن مدل‌های سه بعدی که امکان ساخت آنها در Decentraland وجود ندارد، استفاده کنید. می‌توانید به راحتی این مدل‌ها را به بیلدر وارد کنید.

طراحی تجربیات اختصاصی

صرف نظر از ابزارهایی که استفاده می‌کنید، همیشه توصیه می‌شود که قبل از شروع به کار خوب درباره آنچه قرار است بسازید فکر کنید. برای درک بهتر شرایط، محدودیت‌ها و امکاناتی که هنگام ساخت و طراحی فضا برای Decentraland دارید، این مطلب را مطالعه کنید.