کیف پول ها

سه شنبه, 09 آذر 1400 01:43

آموزش ساخت والت در سایت Decentraland دیسنترالند

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

راهنمای کاربران مبتدی برای ساخت والت

والت چیست؟

Decentraland برای ثبت مالکیت همه دارایی‌های دیجیتال و آیتم‌های قابل معامله، از بلاک‌چین اتریوم استفاده می‌کند.

والت‌های دیجیتال ابزارهایی هستند که مثل یک پل بین بلاک‌چین و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز عمل می‌کنند. این یعنی با داشتن یک والت می‌توانید بر موجودی خودتان، تاریخچه تراکنش‌ها و گزینه‌های امنیتی نظارت داشته باشید.

آیا برای بازی در Decentraland به والت نیاز داریم؟

اگر می‌خواهید به طور کامل از Decentraland و امکانات آن بهره مند شوید، توصیه می‌کنیم که حتماً یک کیف پول دیجیتال (والت) داشته باشید. چون این کیف پول حکم حساب کاربری شخصی شما را دارد و با استفاده از آن می‌توانید از طریق دستگاه‌های مختلف به این پلتفرم متصل شوید و همه دارایی‌های دیجیتال خودتان (مثل اسامی، آیتم‌های قابل استفاده برای کلکسیون سازی، لندها) را در آن نگه دارید.

اگر ترجیح می‌دهید که بدون والت با Decentraland کار کنید، اطلاعات شما به صورت محلی ذخیره می‌شود. می‌توانید محیط بازی را بررسی کنید، آواتار خودتان را تنظیم کنید و با دیگران چت کنید اما امکان دریافت پاداش‌های روزانه، شرکت در رویدادها یا لاگین به یک دستگاه متفاوت با استفاده از همان Avatar و Guest ID را ندارید.

چگونه یک والت دیجیتال تهیه کنیم؟

برای ورود به Decentraland باید والتی داشته باشید که با مرورگر شما ادغام شده باشد. ما MetaMask را توصیه می‌کنیم.

پس از نصب، چنین آیکنی را مشاهده می‌کنید:

آدرس والت

همه والت‌ها یک کلید خصوصی و یک کلید عمومی دارند. کلید عمومی یک شناسه منحصربفرد برای والت شماست و شبیه به این عبارت است: 0xcba113f589805095a892ecefdb4eb83eff45d98. این آدرس در اصل نامی است که می‌توانید با دیگران به اشتراک بگذارید و از آن برای واریز ارزهای دیجیتال به والت شما استفاده می‌شود.

می توانید با کلیک کردن روی آیکن افزونه در مرورگر خودتان آدرس والت را پیدا کنید و سپس روی نام والت و کلید عمومی، کلیک کنید تا به کلیپ بورد کپی شوند:

یا با کلیک کردن روی جزئیات اکانت:

والت شما از کلید خصوصی برای امضای تراکنش‌ها و اطمینان از اینکه خود شما این تراکنش‌ها را اجرا کرده اید استفاده می‌کند. همچنین از آن برای بازیابی والت در صورت فراموشی رمز هم استفاده می‌شود.

لازم به ذکر است که والت دیجیتال به نوعی شبیه به یک حساب بانکی است. پس مراقب باشید که رمز عبور یا عبارت بازیابی را فراموش نکنید. این اطلاعات را در یک محل امن قرار داده و هرگز در اختیار کسی قرار ندهید.

اتر چیست و چگونه آن را به والت خودم ارسال کنم؟

برای اجرای تراکنش، باید در والتتان موجودی داشته باشید. اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز مبتنی بر اتریوم مثل Decentraland از اتر استفاده می‌کنند. اتر ارز دیجیتال شبکه اتریوم است و عملکرد آن شبیه به سایر ارزهای دیجیتال است یعنی طبق شرایط بازار دچار نوسان می‌شود.

برای انجام کارهایی مثل خرید آیتم‌های قابل کلکسیون سازی، باید ارز خودتان (مثل دلار، پوند و غیره) را به اتر تبدیل کنید.

چگونه اتر تهیه کنیم؟

برای شهروندان آمریکا:

می توانید از سرویس کوین بیس اتر بخرید:

روی دکمه Buy کلیک کنید.

گزینه Coinbase را انتخاب کنید.

برای خرید اتریوم روی Continue to Coinbase کلیک کنید.

برای سایر کاربران:

باید از کوین بیس یا یک اکسچنج دیگر با استفاده از ارز فیات معمولی، اتر بخرید:

با کلیک کردن روی نام کاربری و آدرس، آدرس متامسک خودتان را کپی کنید.

گزینه Copy Address to clipboard را انتخاب کنید.

به کوین بیس یا یک اکسچنج دیگر بروید.

روی گزینه Accounts بالای صفحه کلیک کنید.

والت اتر خودتان را انتخاب کرده و روی buy کلیک کنید.

مراحل اضافه کردن روش پرداخت (Add payment method) را طی کرده و آدرس متامسک و مبلغ مورد نظر را وارد کنید.

MANA چیست و چگونه آن را تهیه کنیم؟

MANA توکن تعویض پذیر Decentraland است. می‌توان برای خرید قطعه زمین‌ها، تجهیزات پوشیدنی و نام‌ها، این توکن را سوزاند.

مراحل خرید مانا:

اول باید در اکسچنجی که از مانا پشتیبانی می‌کند (مثل کوین بیس، هووبی یا بایننس) ثبت نام کنید.

سپس باید به حساب خودتان ارز واریز کنید. گرچه در دنیای ارزهای دیجیتال شرایط به سرعت تغییر می‌کند، اما بعید است که اکسچنجی دلار شما را مستقیماً به مانا تبدیل کند. در این صورت باید ارز دیجیتالی که به عنوان یک جفت ارز معاملاتی با مانا ثبت شده مثل اتر را تهیه کرده و بعد آن را با توکن بومی Decentraland معاوضه کنید.

در مرحله بعد، وقتی وارد حسابتان شدید، روی لینک Markets یا Exchange کلیک کرده و جفت ارز مورد نظرتان را پیدا کنید. مثل MANA/ETH. در فیلد Buy می‌توانید مقدار مانایی که قصد خرید آن را دارید یا مبلغ اتری که مایل به پرداخت آن هستید را مشخص کنید. حتماً قبل از تأیید، جزئیات تراکنش از جمله کارمزد و هزینه اجرای آن را به صورت کامل بررسی کنید.

گس چیست؟

گس به هزینه اجرای تراکنش یا قراردادهای هوشمند در شبکه اتریوم گفته می‌شود. از آنجایی که بلاک‌چین غیرمتمرکز است هر تراکنش روی چندین کامپیوتر توزیع می‌شود نه یک سرور مرکزی. به این ترتیب می‌توان مطمئن بود که هر توکن – یا در اینجا هر آیتم قابل استفاده برای کلکسیون سازی – ایمن بوده و فقط یک عدد از آن وجود دارد. انجام این کار نیاز به قدرت پردازشی زیادی دارد و هزینه آن با گس پرداخت می‌شود.

گس از دو بخش تشکیل شده: قیمت گس و محدودیت آن. قیمت گس پیشنهادی است که برای انجام هر عملیات جهت اجرای قرارداد هوشمند، به ماینرها ارائه می‌کنید. محدودیت گس تعداد عملیاتی است که از نظر شما پیش از تمام شدن گس و حذف تراکنش، قابل انجام هستند.

هر یک gwei که واحد پرداخت گس است، معادل با 1/1,000,000,000 اتر است.

به طور خلاصه، قیمت گس (gwei) مقدار اتری است که به ازای هر واحد گس پیشنهاد می‌شود تا دستمزد ماینرها برای اجرای تراکنش پرداخت شود. هر چقدر قیمت گس بیشتری را مشخص کنید، تراکنش شما سریع تر اجرا می‌شود. بنابراین برای تراکنش‌های مهم تر – مثل آیتم‌هایی که به شدت علاقمند به خرید آنها هستید – قیمت گس بیشتری پیشنهاد دهید.