آکادمی

سه شنبه, 05 بهمن 1400 05:48

چگونه بایننس کوین Binance Coin را استیک کنیم؟

این مورد را ارزیابی کنید
(3 رای‌ها)

 

در این مطلب مراحل استیک کردن توکن‌های BNB و کسب پاداش را به طور کامل بررسی می‌کنیم.

استیکینگ یکی از روش‌های محبوب کسب درآمد است. می‌توانید با استیک کردن توکن‌های خودتان به جای اینکه آنها را در یک والت نگه دارید، از آنها کسب درآمد کنید. ما در این مقاله نحوه استیک کردن توکن‌های BNB را به شما آموزش می‌دهیم.

اطلاعات کلیدی

برای مشخص کردن تقریبی پاداش‌های استیکینگ سالیانه توکن‌ها می‌توانید به سایت Staking Rewards مراجعه کنید.

باید یک توکن خاص انتخاب کنید تا اطلاعات بیشتری درباره استیکینگ آن مشاهده کنید.

مثلاً اگر قصد استیک کردن BNB را دارید، آن را انتخاب می‌کنید تا اطلاعات کاملی مثل ارزش بازار و کل رقم استیک شده آن را مشاهده کنید.

می توانید صفحه را اسکرول کنید تا فهرستی از اعتبارسنج‌های موجود، موجودی آنها، آدرس delegation (اعطای نمایندگی) و پاداش‌هایی که برای کاربران ارائه می‌دهند را مشاهده کنید.

همچنین، می‌توانید لیست اعتبارسنج‌ها را در bscscan هم مشاهده کرده و به راحتی اعتبارسنجی که پاداش‌های ثابت و خوبی ارائه می‌دهد را انتخاب کنید.

بنابراین بر اساس دو اطلاعات بالا، مشخص است که اعتبارسنج دارای TW Staking (تراست والت) پیشگام است. بنابراین در این مطلب نحوه استیک کردن BNB با استفاده از اپلیکیشن والت تراست والت را بررسی می‌کنیم.

نکته مهم: توجه داشته باشید که قابلیت استیکینگ TW فقط در بایننس چین وجود دارد بنابراین کاربران باید در این شبکه توکن BNB داشته باشند. این قابلیت برای استاندارد ERC-20 توکن‌های BNB وجود ندارد.

برای دنبال کردن مراحل این راهنما، کاربر باید اپلیکیشن موبایلی تراست والت را داشته باشد.

همانطور که قبلاً اشاره شد، این قابلیت استیکینگ فقط در بایننس چین وجود دارد از این جهت هنگام نصب اپلیکیشن تراست والت، فرایند تنظیم والت برای والت مالتی کوین را اجرا کنید در غیر این صورت این قابلیت قابل مشاهده نخواهد بود.

مثلاً برای ERC-20 BNB گزینه استیکینگ در تراست والت وجود ندارد.

گزینه استیکینگ

پس از تنظیم اپلیکیشن تراست والت مالتی کوین، وقتی روی توکن BNB کلیک کنید، دکمه ‌هایلایت شده زیر را مشاهده می‌کنید. توجه داشته باشید که این دکمه برای استاندارد ERC-20 توکن BNB وجود ندارد.

روی آن کلیک کنید تا گزینه انجام فعالیت‌های زیر را مشاهده کنید:

جزئیات استیک

استیک کردن

لغو استیک

استیک کردن/ واگذاری

کاربران تراست والت به راحتی می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن موبایلی، توکن BNB را استیک کنند. برای استیک کردن فقط روی گزینه Stake کلیک کنید و مبلغ مورد نظر را وارد کنید. بعد از آن اعتبارسنجی را که مایلید توکن‌های خودتان را به او واگذار کنید انتخاب کنید. قبلاً هم توضیح دادیم که چطور می‌توانید اعتبارسنجی با بهترین عملکرد را پیدا کنید.

توجه داشته باشید که کاربر باید برای استیک کردن TW حداقل یک BNB داشته باشد.

اطلاعات استیک

در این تب می‌توانید اطلاعات زیر را درباره توکن‌های BNB استیک شده خودتان بررسی کنید:

مبلغ موجود؛

کل مبلغ استیک شده؛

حداقل مبلغ برای استیکینگ؛

نرخ درصد سود سالیانه یا به اختصار APR

دوره قفل شده

اعتبارسنج انتخابی و مبلغ استیک شده برای آن

واگذاری مجدد

اگر اعتبارسنج فعلی شما عملکرد خوبی ندارد یا اینکه اعتبارسنج دیگری پاداش بیشتری ارائه می‌دهد، می‌توانید توکن‌های خودتان را واگذاری مجدد کنید.

برای واگذاری مجدد کافیست روی گزینه Redelegate (که در اسکرین شات بالا مشخص شده) کلیک کرده و به جای نماینده فعلی، نماینده دلخواه جدید را انتخاب کنید. اما در این روش امکان تقسیم کردن مبلغ استیک شده بین اعتبارسنج‌های مختلف وجود ندارد. همه توکن‌های شما از اعتبارسنج فعلی، به اعتبارسنج انتخابی منتقل می‌شوند.

خروج از استیک

می توانید هر زمان که خواستید توکن‌های BNB خودتان را از استیک خارج کنید اما پلتفرم استیکینگ یک بازه زمانی 7 روزه برای این کار تعیین کرده است. وقتی این دوره تمام شود، توکن‌ها به والت شما واریز می‌شوند.

برای خارج شدن از حالت استیک روی گزینه Unstake کلیک کنید و مبلغ مورد نظر را وارد کنید. اگر توکن‌ها را برای بیشتر از یک اعتبارسنج استیک کرده اید، باید اعتبارسنجی که می‌خواهید این فرایند لغو استیکینگ را برای آن انجام دهید، انتخاب کنید.

نتیجه گیری

استیکینگ یک روش درآمدزایی جانبی برای کاربران است. اگر توکنی دارید که برای معاملات روزمره از آن استفاده نمی‌کنید می‌توانید آن را استیک کنید. اکثر توکن‌ها حداقل مبلغ استیکینگ ندارند اما برای استیکینگ BNB-TW محدودیت‌های خاصی وجود دارد. کاربران باید حداقل 1 BNB در بایننس چین داشته باشند. همچنین این پلتفرم یک دوره قفل 7 روزه هم دارد. پس اگر توکن BNB دارید می‌توانید از طریق تراست والت از آن برای استیکینگ و درآمدزایی جانبی استفاده کنید.