آکادمی

چهارشنبه, 01 تیر 1401 19:54

همزمان با ریزش بازار کریپتو، ارزش استیبل کوین USDD هم از یک دلار کمتر شد

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

همزمان با سقوط روز دوشنبه بازار کریپتو، کوین باثبات ترون USDD هم ارتباطش با قیمت دلار را از دست داد و قیمت آن به 0.9764 دلار رسید.

ترون یک سیستم عامل غیرمتمرکز بر اساس بلاک‌چین و ارز دیجیتال TRX است.

همزمان با سقوط روز دوشنبه بازار کریپتو، استیبل کوین الگوریتمی ترون USDD که به تازگی راه اندازی شده بود پشتوانه دلاری خود را از دست داد و طبق آمار سایت کوین مارکت کپ قیمت آن به 0.9764 دلار رسید.

 در حال حاضر هنوز USDD پشتوانه دلاری خودش را بازیابی نکرده و قیمت آن حدود 0.98 دلار است.

به گفته جاستین سان بنیانگذار ترون، دلیل فاصله گرفتن قیمت USDD از پشتوانه دلاری خودش، هدف گیری TRX توسط تعداد زیادی فروشنده Short در اکسچنج بایننس بود. او افزود که خزانه DAO ترون تا 2 میلیارد دلار برای مقابله با تأثیر اقدام فروشنده‌های Short هزینه خواهد کرد.

طبق توئیت منتشر شده توسط سان در روز دوشنبه "فاندینگ ریت پوزیشن Short برای TRX در بایننس -500 درصد APR است. [سیستم خزانه بنیاد مستقل غیرمتمرکز ترون] 2 میلیارد دلار برای مقابله با این مسئله اختصاص خواهد داد. فکر نمی‌کنم که آنها بیشتر از 24 ساعت دوام بیاورند. یک شورت اسکوئیز[1] در راه است."

شورت اسکوئیز زمانی رخ می‌دهد که تریدرها روی کاهش قیمت یک دارایی شرط بسته اند اما در عوض قیمت افزایش پیدا می‌کند و مجبور به بستن پوزیشن‌های خودشان می‌شوند.

TRX روز دوشنبه بیشتر از 16 درصد سقوط کرد و به کمترین نرخ خودش در دو ماه اخیر یعنی 0.58 دلار رسید و بعد دوباره کمی صعود کرد و حالا قیمت آن 0.6 دلار است.

TRX

-14.96%$0.06424

24H7D1M1Y

 

USDD چیست؟

USDD یک نوع استیبل کوین الگوریتمی است یعنی ارز دیجیتالی که قیمت آن با استفاده از الگوریتم‌های قراردادهای هوشمند به یک دارایی دیگر (که در ایجا دلار آمریکا است) گره می‌خورد.

بر خلاف استیبل کوین‌هایی مثل تتر یا USDC از سیرکل، USDD در ابتدا هیچ اندوخته پشتوانه‌ای نداشت بلکه قیمت آن از طریق معاملات آربیتراتژ بین USDD و TRX که توکن بومی شبکه است، حفظ می‌شد.

اما پس از سقوط ماه پیش یک استیبل کوین الگوریتمی مشابه یعنی UST که تنها ظرف یک هفته 60 میلیارد دلار از دارایی‌های سرمایه گذاران را از بین برد، USDD هم مدل کاری خودش را تغییر داد و وثیقه‌هایی از جمله بیت‌کوین، TRX، USDT و USDC برای آن تهیه شد.

همچنین تیم پروژه USDD وعده داده که حداقل نسبت وثیقه 130 درصد را برای آن حفظ کند که در مقایسه با نسبت 120 درصدی استیبل کوین DAI از MakerDAO بیشتر است.

روز دوشنبه، خزانه DAO ترون چند راهکار جدید برای حفاظت هر چه بیشتر از صنعت بلاک‌چین و بازار کریپتو معرفی کرد و اعلام کرد که موجودی USDC در ترون را 650,000,000 عدد افزایش می‌دهد که حالا به 2 و نیم میلیارد دلار رسیده است.

این طرح شامل دو بار خرید 100 میلیون USDC به همراه خرید 650 میلیون USDC دیگر بود که موجودی USDC در ترون را به 2 و نیم میلیارد دلار می‌رساند.

بر اساس اطلاعات سایت خزانه DAO ترون، در حال حاضر درصد وثیقه این استیبل کوین حدود 248 درصد (یعنی تقریباً 2 و نیم برابر) است.

[1]  شورت اسکوئیز زمانی رخ می‌دهد که قیمت یک دارایی به‌دلیل خروج شماری از معامله‌گران از موقعیت‌های معاملاتی شورت خود، به‌طور ناگهانی افزایش می‌یابد.