اخبار کریپتوکارنسی

سه شنبه, 12 بهمن 1400 02:42

تتر از ابتدای کارش، 87 میلیون دلار USDT واریز شده به آدرس‌های اشتباه را برگشت زده است

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

تتر از ابتدای کارش به بازیابی 87 میلیون دلار USDT واریز شده به آدرس‌های اشتباه توسط کاربرانش کمک کرده است.

تتر یک مکانیزم بازیابی برای بلاک‌چین‌های ترون و اتریوم دارد.

به گفته Paolo Ardoino مدیر ارشد فناوری تتر، این صادر کننده استیبل کوین USDT از زمان شروع به کارش در سال 2014 تا به امروز 87 میلیون دلار ارز USDT را که به آدرس‌های اشتباه فرستاده شده، بازیابی کرده است.

مثلاً اوایل همین هفته، تتر حدود 1.5 میلیون دلار USDT را برای کاربران بازیابی کرده است. آنطور که سایت The Block قبلاً گزارش داده بود، تتر یک مکانیزم بازیابی دارد که امکان قرار دادن آدرس‌های اتریوم و تروم در لیست سیاه، فریز کردن موجودی این آدرس‌ها و صادر کردن توکن USDT جدید برای کاربران تحت تأثیر این مسئله را فراهم می‌کند.

به گفته Ardoino "بعضی از کاربران هنگام ارسال توکن به پروژه‌های اقتصاد غیرمتمرکز یا پلتفرم‌های تریدینگ دچار اشتباه می‌شوند در نتیجه توکن‌های آنها به آدرس‌ها یا قراردادهای هوشمندی ارسال می‌شود که قابلیت بازیابی وجوه را ندارند."

"تتر به عنوان بخشی از فرایند بازیابی، باید آدرس‌ها را وارد لیست سیاه کند تا امکان بازیابی توکن‌ها فراهم شود. به این ترتیب کل موجودی USDT این آدرس‌ها ابطال شده و مقداری معادل USDT به یک آدرس امانی واریز می‌شود تا فرایند بازیابی وجوه به مالک اصلی شروع و اجرا شود. تتر برای حفظ امنیت این فرایند، از کاربران می‌خواهد که برای اجرای فرایند بازیابی، مالکیت موجودی را اثبات کنند."

فرایند بازیابی تتر رایگان نیست. خود تتر هزار دلار یا تا 10 درصد از مبلغ مورد بازیابی را دریافت می‌کند (هر کدام بیشتر باشد). این یعنی تتر تا به امروز 8.7 میلیون دلار کارمزد برای این کار دریافت کرده است. تتر فقط درخواست بازیابی برای مبالغ بیشتر از هزار دلار را قبول می‌کند.

برای اجرای مکانیزم بازیابی، تتر آدرس‌ها را به دلایل قانونی وارد لیست سیاه می‌کند. مثلاً اوایل این ماه تتر سه آدرس اتریومی که بیش از 160 میلیون دلار USDT داشته اند را مسدود کرده است. Ardoino در آن زمان گفت "تتر در حال همکاری با نهادهای قانونی است و برای اجرای بازرسی‌ها، این آدرس‌ها را موقتاً بلوکه کرده است."

تتر از زمان شروع به کارش یکی از پیشگامان بازار بوده اما هفته پیش کل موجودی رقیبش یعنی USDC از تتر در بلاک‌چین اتریوم پیشی گرفت و همچنان بالاتر از آن است. موجودی فعلی USDC در اتریوم بیشتر از 42 میلیارد و موجودی کل USDT در این بلاک‌چین حدود 40 میلیارد است.