تحلیل تکنیکال و ترید

دوشنبه, 12 آبان 1399 00:29

راهنمای معاملات قراردادهای آتی Binance

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

راهنمای معاملات قراردادهای آتی Binance

چگونه یک حساب آتی (Futures یا قرارداد آتی) Binance باز کنید؟

​​​​​​قبل از باز کردن یک حساب آتی Binance، شما به یک حساب عادی احتیاج دارید. اگر حساب عادی ندارید، می‌توانید به Binance بروید و در گوشه سمت راست بالای صفحه خود کلیک کنید. سپس این مراحل را انجام دهید:

۱. نشانی ایمیل خود را وارد كرده و یک كلمه عبور امن انتخاب کنید.

اگر ID مرجع دارید، آن را در جعبه ID وارد كنید برای یک عمر ۱۰ % تخفیف در هزینه‌های معاملاتی حاشیه / بازار، می‌توانید از این لینک استفاده کنید.

  1. زمانی که آماده بودید، روی "Create Account" کلیک کنید​.
  2. در مدت کوتاهی یک ایمیل تایید دریافت خواهید کرد دستورالعمل موجود در ایمیل را دنبال كرده تا ثبت‌نام خود را تکمیل کنید.
  3. سپس، با توجه به حساب کاربری خود، ماوس خود را به نوار بالای صفحه حرکت دهید و آن را روی قسمت Futures نگاه داشته و بر روی آن کلیک کنید.

هنگامی که در صفحه Binance Futures هستید، باید قادر به مشاهده دو كاراكتر اول آدرس ایمیل تان در گوشه سمت راست باشید.

بر روی دکمه Open Now کلیک کنید تا حساب آتی Binance را فعال کنید. حالا برای انجام معاملات آماده هستید!

اگر با قراردادهای آتی آشنایی ندارید، توصیه می‌کنیم که مقالات زیرا را مطالعه نمایید.

  • قراردادهای آتی مداوم چیست؟
  • قراردادهای آتی و سلف چیست؟​

همچنین به قسمت سوالات مهم Binance مراجعه کنید تا نگاهی به مشخصات قرارداد داشته باشید.

اگر می‌خواهید بدون به خطر افتادن سرمایه واقعی، پلتفرم را تست کنید، می‌توانید شبكه آزمایشی Binance Futures را امتحان کنید.

چگونه حساب آتی Binance خود را تامین اعتبار کنید؟ ​​​​​​​

شما می‌توانید وجوه را بین كیف پول Exchange (‏کیف پولی که در Binance استفاده می‌کنید) ‏و كیف پول Futures (‏کیف پولی که برای حساب آتی استفاده می‌کنید)‏انتقال دهید.

اگر پولی در Binance به صورت پس‌انداز نداشته باشید، ​​​توصیه می‌کنیم که راهنمای نحوه سپرده گذاری در Binance را مطالعه نمایید.

برای انتقال وجوه به حساب آتی خود، روی "Transfer" در گوشه سمت راست پایین صفحه Futures Binance کلیک کنید. مقداری را که می‌خواهید انتقال دهید، تنظیم كرده و روی "Confirm Transfer" کلیک کنید. حال می توانید موجودی اضافه شده به حساب خود را مشاهده نمایید.

راهنمای رابط كاربری قراردادهای آتی Binance

​​​​​​​​

  1. این جایی است که می‌توانید:

​الف. درجه اهرمی را بررسی کرده و تنظیم کنید (‏به طور پیش‌فرض ۲۰ x)‏.

ب. "Mark Price" را بررسی نمایید (‏بررسی و پیگیری آن مهم است، زیرا انحلال براساس "Mark Price" ‏رخ می‌دهد)

ج. نرخ سرمایه‌گذاری مورد انتظار را بررسی کنید. ​

​د. موقعیت خود را در صف اهرم زدایی خودكار پایش كنید. (‏توجه به دوره‌های پرنوسان مهم است).

ه. داده‌های مربوط به بازارهای دیگر مانند تغییر ۲۴ ساعته و حجم ۲۴ ساعته را بررسی کنید​.

  1. این نمودار شما است در گوشه سمت راست بالایی، می‌توانید بین یا نمودار اصلی و نمودار TradingView جابجا شوید، یا وضعیت لحظه ای دفتر سفارشات را با كلیك روی Depth به دست آورید.
  1. در اینجا می‌توانید فعالیت های تجاری خود را پایش و نظارت کنید. می‌توانید میان تب های مختلف برای بررسی موقعیت فعلی خود، موجودی حاشیه، مشاهده سفارشات باز و اجرا شده قبلی، دریافت تاریخچه كامل از معاملات و تراكنش ها برای یک دوره مشخص، حركت کنید.

۴.​ در این جا می‌توانید به سفارشات خود را وارد كرده و بین انواع مختلف سفارش حركت کنید. همچنین می توانید از این قسمت، ردیف هزینه ای خود را چک كرده و وجوه موردنظر را از حساب Binance منتقل کنید

۵. در این قسمت، می‌توانید داده‌های دفتر سفارشات را به صورت آنلاین و به همراه نمایش بصری عمق سفارشات مشاهده نمایید. همچنین می‌توانید صحت دفتر سفارشات را در منوی کشویی در گوشه سمت راست بالای این بخش (‏۰.۰۱ با پیش‌فرض)‏ تنظیم کنید

​۶. از اینجا می‌توانید اخبار زنده مربوط به تاریخچه معاملات قراردادهای آتی Binance را ببینید.​  

۷. از قسمت Info می‌توانید به سوالات رایج یا FAQ قراردادهای آتی، دسترسی پیدا کنید، نرخ های تاریخی سرمایه گذاری را بررسی کنید و تراز کنونی صندوق بیمه را چک کنید اگر بخواهید از Binance خارج شوید، می توانید این كار را از این قسمت انجام دهید.

چگونه درجه اهرمی را تنظیم کنید

​​​​​​Binance Futures به شما این امکان را می‌دهد که اهرم را به صورت دستی تنظیم کنید برای انجام این کار، به بالای صفحه بروید، و روی جعبه زرد کلیک کنید که مقدار اهرم فعلی شما (‏۲۰ x به طور پیش‌فرض)‏ را نشان می‌دهد. مقدار اهرم را با تنظیم اسلایدر، یا با تایپ کردن آن مشخص کنید و روی Confirm کلیک کنید.

لازم به ذکر است که هرچه اندازه موقعیت بزرگ‌تر باشد، میزان اهرمی که می‌توانید از آن استفاده کنید، کوچک‌تر است به طور مشابه، برای موقعیت کوچک‌تر، اهرم بزرگتری را می‌توانید استفاده کنید.

لطفا توجه داشته باشید که استفاده از اهرم‌های بالاتر خطر انحلال را به همراه دارد معامله گران Novice باید به دقت میزان اهرم‌های مالی مورد استفاده را مد نظر قرار دهند.

تفاوت بین قیمت Mark Price و Last Price چیست؟

برای اجتناب از مشكلات احتمالی و انحلال غیر ضروری در طول دوره‌های پرنوسان، Binance Futures از Last Price و Mark Price استفاده می‌کند.

درک Last Price آسان است این عبارت به معنای آخرین قیمتی است که قرارداد در آن معامله می‌شود. به عبارت دیگر، آخرین معامله در تاریخچه معاملات، Last Price را تعیین می‌کند Last Price برای محاسبه pnl (سود و زیان) محقق شده به كار می رود..

Mark Price برای جلوگیری از دستکاری قیمت طراحی شده‌است Mark Price با استفاده از ترکیبی از داده‌های سرمایه‌گذاری و یک سبد اطلاعات قیمت از بازارهای چندگانه محاسبه می‌شود. Mark Price برای انحلال ها و محاسبه pnl تحقق نیافته مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لطفا توجه داشته باشید که Mark Price و Last Price ممکن است متفاوت باشد.

هنگام تنظیم سفارشی كه از Stop price برای تریگر استفاده می كند، می‌توانید انتخاب کنید که می‌خواهید چه قیمتی را به عنوان ترگیر به كار ببرید - Last price یا Mark price. برای انجام این کار، قیمت تریگر موردنظر خود را از منوی آبشاری انتخاب کنید. ​

انواع سفارشات در دسترس كدامند و چه موقع باید آن ها را به كار برد؟

شش نوع سفارش در بازار آتی Binance در دسترس است:

Limit: سفارش Limit سفارشی است که با یك قیمت Limit مشخص در دفتر سفارشات ایجاد می شود.  زمانی که سفارش limit را ایجاد می‌کنید، تنها در صورتی معامله شكل می گیرد كه قیمت بازار به قیمت limit (‏یا بالاتر از آن) برسد​.​

بنابراین، شما ممکن است از سفارشات limit برای خرید با قیمت پایین‌تر و یا فروش به قیمت بالاتری نسبت به قیمت فعلی بازار استفاده کنید.​ ​​​​​​​

Market: یک سفارش market سفارش خرید یا فروش بهترین قیمت جاری موجود است این سفارش در مقابل سفارشات limitای كه قبلاً در دفتر سفارشات ایجاد شده است، عمل می كند. در هنگام ایجاد یک سفارش market، هزینه‌های كارمزدی را به عنوان خریدار بازار (Market Taker)، خواهید پرداخت.

Stop-Limit: ساده‌ترین راه برای درک این نوع از سفارش، تفكیك آن به دو بخش قیمت Stop و قیمت Limit است قیمت stop قیمتی است که تریگر سفارش limit محسوب می شود و قیمت limit نیز قیمتی است كه سفارش limit در آن تریگر شده است.

این بدان معناست که زمانی که قیمت به قیمت stop رسید، سفارش limit شما فورا در دفتر سفارشات ایجاد خواهد شد.

اگر چه قیمت های Stop و Limit می‌توانند مشابه باشند، اما این امر الزامی نیست. در حقیقت، محتاطانه تر و ایمن‌تر است که در سفارشات فروش قیمتت Stop (‏قیمت تریگر)‏ را کمی بالاتر از قیمت Limit و برای سفارشات خرید، آن راا کمی پایین‌تر از قیمت Limit تعیین كنید این كار احتمال تكمیل سفارش Limitt را بعد از رسیدن قیمت به قیمت Stopp افزایش می‌دهد.

Stop-Market: مشابه سفارش Stop-Limit، سفارش Stop-Market از قیمت stop به عنوان تریگر استفاده می‌کند با این حال، زمانی که قیمت stopp حاصل می شود، به جای آن یک سفارش markett تریگر می‌کند.

Take-profit-limit: با درک سفارش stop-limit، به راحتی می توانید سفارش Take-profit-limit را نیز درك كنید مشابه سفارش stop-limit، این سفارشش نیز شامل یک قیمت تریگر -قیمتی که سفارش را تریگر می‌کند- و قیمت limit -- قیمتی كه با حصول آن سفارش limit در دفتر سفارشات ایجاد می شود- می باشد.

تفاوت کلیدی بین سفارش stop-limit و سفارش Take-profit-limit این است كه سفارش Take-profit-limit تنها برای كاهش وضعیت های باز مورداستفاده قرار می گیرد.

سفارش Take-profit-limit می‌تواند ابزاری مفید برای مدیریت ریسک و نگاهداشت سود در سطوح قیمتی مشخص، باشد همچنین می‌تواند در ارتباط باا سایر انواع سفارش مانند سفارشات Stop-limit استفاده شود، که به شما اجازهه می‌دهد کنترل بیشتری بر روی وضعیت های خود داشته باشید.

لطفا توجه کنید که اینها سفارشات OCO نیستند به عنوان مثال، اگر سفارش stop-limit شما مورد برقرار شود، در حالی که یک سفارش  Take-profit-limit فعال نیز دارید، سفارش Take-profit-limit تا زمانی که آن را به طور دستی لغو کنید، همچنان فعال باقی می‌ماند.

Take-profit-market: مشابه سفارش Take-profit-limit، یک سفارش Take-profit-market، از قیمت stop به عنوان تریگر استفاده می‌کند با اینن حال، زمانی که قیمت stop حاصل شود، به جای آن یک سفارش market ایجادد می‌کند.

Post-Only و Time in Force و Reduce-Only چیست؟

زمانی که از سفارشات limit استفاده می‌کنید، می‌توانید تنظیمات اضافی را به سفارشات خود بیفزایید. در قراردادهای آتی Binance، این تنظیمات و دستورالعمل ها می توانند Post-only یا Time in Force باشند كه سبب اضافه شدن مشخصات جدیدی به سفارشات Limit می شوند.

Post-only به این معنی است که سفارش شما همیشه اول به دفتر سفارشات افزوده خواهد شد و هرگز علیه سفارشات موجود در دفتر سفارشات اجرا نخواهد شد این امر زمانی مفید است كه شما دوست داشته باشید هزینه‌های بازارساز را بپردازید. می‌توانید به سرعت سطح فعلی هزینه كارمزدی خود را با استفاده از علامت دلار در کنار دکمه Transfer چک کنید.

دستورالعمل‌های TIF به شما این امکان را می‌دهد تا میزان زمانی را که سفارشات شما قبل از اجرا یا منقضی شدن، فعال باقی می‌ماند، مشخص كنید.  شما می‌توانید یکی از این گزینه‌ها را برای دستورالعمل‌های TIF انتخاب کنید:

GTC (‏Good Till Cancel)‏: سفارش تا زمانی فعال باقی می‌ماند که یا تكمیل و یا لغو شود.

IOC (‏Immediate Or Cancel)‏: سفارش بلافاصله (‏یا بطور کامل یا جزیی)‏ اجرا خواهد شد اگر فقط بخشی از آن اجرا شود، بخش باقیمانده سفارش لغو خواهد شد.

(Fill Or Kill) FOK: سفارش باید فوراً به طور کامل تكمیل شود اگر نه، اصلا اجرا نخواهد شد.

علاوه بر این، زمانی که شما از یک سفارش limit یا market استفاده می‌کنید، زدن تیک Reduce-Only تضمین می‌کند که سفارشات جدیدی که تنظیم می‌کنید فقط کاهش خواهد یافت و هرگز موقعیت‌های باز فعلی شما را افزایش نمی‌دهد.

چه زمانی موقعیت های شما در معرض ریسك انحلال قرار می گیرند؟

انحلال یا Liquidation زمانی اتفاق می‌افتد که تراز حاشیه شما كمتر از حاشیه نگهداری مورد نیاز باشد تراز حاشیه در واقع تراز حساب قراردادهای آتی Binance شماست (با درنظر گرفتن PnL محقق نشده. بنابراین، سود و زیان شما باعث می‌شود که مقدار تراز حاشیه تغییر کند. 

حاشیه نگهداری یا Maintenance Margin حداقل مقدار لازم برای باز نگه داشتن موقعیت های باز است و با توجه به اندازه موقعیت شما متفاوت است. موقعیت‌های بزرگ‌تر نیازمند حاشیه نگهداری بالاتر هستند.

شما می‌توانید یک ابزار مفید در قسمت پایینی تب Positions در گوشه چپ پایین صفحه پیدا کنید این کار به شما کمک می‌کند که به سرعت ریسک فعلی موقعیت‌های باز خود را پی‌گیری کنید. اگر نسبت حاشیه شما به ۱۰۰ % برسد، موقعیت شما منحل خواهد شد.

وقتی این اتفاق بیفتد، همه سفارشات باز شما لغو خواهند شد در حالت ایده‌آل، شما باید برای جلوگیری از انحلال خودكار، موقعیت های خود را مرتباً پایش كنید. اگر موقعیت شما نزدیک به انحلال است، می توانید به جای انتظار برای انحلال خودكار، به صورت دستی موقعیت را ببندید.

اهرم زدایی خودكار چیست و چگونه می‌تواند شما را تحت‌تاثیر قرار دهد؟

زمانی که اندازه حساب معامله گر به زیر صفر می رسد، از صندوق بیمه برای پوشش دادن آن استفاده می‌شود.

با این حال، در برخی بازارهای بسیار ناپایدار، صندوق بیمه ممکن است قادر به تأمین زیان ها نباشد و موقعیت‌های باز باید برای پوشش دادن آن‌ها کاهش یابد. این بدان معناست که در زمان‌های این چنینی، موقعیت های باز شما در معرض ریسك كاهش یافتن، قرار دارند.

ترتیب کاهش این موقعیت‌ها با یك صف تعیین می‌شود، جایی که سودآورترین و بالاترین معامله گرهای اهرمی در جلوی صف قرار دارند. شما می توانید با استفاده از نشانگر بالای صفحه، موقعیت فعلی خود در صف را بررسی كنید.