تحلیل تکنیکال و ترید

دوشنبه, 08 دی 1399 03:25

بازار نقدی spot market چیست؟

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

بازار نقدی، جایی است که می‌توان ابزارهای مالی را در آنجا برای تحویل فوری خرید و فروش کرد. منظور از تحویل در اینجا، مبادله ابزارهای مالی با پول نقد است. شاید این ویژگی یک وجه تمایز مهم به نظر نرسد اما بازارهایی هستند که به صورت لحظه‌ای با پول نقد تسویه نمی‌شوند. مثل بازارهای آتی که دارایی‌های مورد معامله در آنها بعداً (یعنی پس از انقضای قرارداد) تحویل داده می‌شوند.

می‌توانید بازار نقدی یا لحظه‌ای را جایی در نظر بگیرید که تریدهای آن به شکل لحظه‌ای انجام می‌شوند. از آنجایی که این تریدها بلافاصله و در لحظه اجرا می‌شوند، به قیمت فعلی دارایی مورد نظر در بازار قیمت لحظه‌ای یا قیمت نقدی گفته می‌شود.

در حوزه ارزهای دیجیتال، می‌توانید بازار نقدی بایننس را برای نمونه در نظر بگیرید. در این بازار می‌توانید هر کوینی را با کوین دیگری مبادله کنید. مثلاً اگر قصد مبادله BNB با BUSD را داشته باشید، کافیست به بازار نقدی  BNB/BUSD مراجعه کنید. به همین ترتیب اگر قصد معاوضه BNB با BTC را داشته باشید به بازار نقدی BNB/BTC مراجعه می‌کنید. وقتی سفارشات ثبت شدند، کوین‌های شما بلافاصله جابجا می‌شوند. این روش جزء ساده ترین روش‌های خرید و فروش ارزهای دیجیتال است.