تحلیل تکنیکال و ترید

پنج شنبه, 30 بهمن 1399 02:59

با ادامه پشتیبانی وال استریت قیمت Bitcoin بیت‌کوین از مرز 50 هزار دلار عبور کرد

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

بیت‌کوین برای دومین بار از مرز 50 هزار دلار عبور کرد. اولین عبور بیت‌کوین از این مرز هم ابتدای روز دوشنبه بود که رکورد 50400 دلاری برای آن ثبت شد. این اتفاق وقتی رخ داد که شرکت میکرواستراتژی پشتیبانی خودش از بیت‌کوین را به صورت اعلام کرد.

حدود 30 دقیقه بعد بیت‌کوین همچنان در همین محدوده جابجا می‌شد و قیمت آن به صورت پیوسته به بالا یا پایین مرز 50 هزار دلار جهش می‌کرد.

هنوز بیت‌کوین جایگاه خودش بالای سطح 50 هزار دلار را تثبیت نکرده اما شاید به زودی موفق به انجام این کار شود چون حالا ریزش بیت‌کوین کمتر و اوج گیری آن بیشتر از همیشه است.

آیا مشکلات اقتصاد کلان بر بیت‌کوین تأثیرگذار خواهند بود؟

در شرایطی که بیت‌کوین در حال تلاش برای تثبیت 50 هزار دلار به عنوان یک سطح پشتیبانی است، نگرانی‌هایی در رابطه با روند اقتصاد کلان وجود دارد.

مایکل نوگراتز مدیر اجرایی ارشد گلکسی دیجیتال می‌گوید امروز نرخ بهره در آمریکا بشدت افزایش یافته و این می‌توان نشانه وقوع یک اتفاق بزرگتر و یک سیگنال نگران کننده برای برترین ارز دیجیتال جهان باشد. به گفته او: "همه تریدرها باید با دقت مراقب باشند. بازار ارزهای دیجیتال وارد یک مسیر صعودی شده، ماجراهای پذیرش بیت‌کوین توسط شرکت‌های بزرگ، بر تأثیر شرایط اقتصاد کلان در بازار بیت‌کوین سایه افکنده. بنابراین ممکن است بیت‌کوین و طلا مدتی در جهت مخالف هم حرکت کنند."

با وجود این شرایط نگران کننده‌ی اقتصاد کلان، بیت‌کوین موفق به جلب پشتیبانی خوبی از سمت سازمان‌های بزرگ شده است.

روز سه شنبه شرکت میکرواستراتژی اعلام کرد که قصد دارد با فروش یک نوع اوراق قبضه شرکتی خاص، 600 میلیون دلار سرمایه جذب کند و بعد آن را به بیت‌کوین را تبدیل کند.

این شرکت در ماه دسامبر سال 2020 حدود 650 میلیون دلار بیت‌کوین خرید و البته قبلاً هم اقدام مشابهی را انجام داده بود.