معرفی ارزها

پنج شنبه, 20 خرداد 1400 23:12

آشنایی با بیت کوین کش

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

در این مقاله می خواهیم در مورد بیت کوین کش Bitcoin Cash یا به اختصار BCH یکی از فورک های بیت کوین صحبت کنیم و با آن بهتر آشنا بشویم.

در ابتدا باید بگوییم که فورک چیست؟ و انواع آن به چه صورت است؟ زمانی که در بلاک چین یک ارز، تغییرات بنیادی رخ دهد و به عبارتی راه خود را جدا کند، در واقع یک فورک ایجاد می شود که به آن Hard Fork، می گویند.

ما 2 نوع Fork، داریم. یکی Hard Fork و دیگری Soft Fork که بیت کوین کش، هارد فورکی از بیت کوین است به جهت اینکه تغییرات بنیادی در آن، انجام گرفته است. اما تغییرات سطحی و تغییراتی که نیاز به ایجاد یک بلاک چین جدید ندارد را Soft Fork، می گویند. پس بیت کوین کش، یکی از هارد فورک های بیت کوین است.

اما اینک می خواهیم بدانیم بیت کوین کش چیست؟ و چرا به وجود آمده است؟ و هدف آن چیست؟

بیت کوین کش به مانند بیت کوین، یک سیستم پرداخت الکترونیکی است. با این تفاوت که تراکنش های بیت کوین در مقابل بیت کوین کش، دارای کارمزد بسیار بالا است و ما به جهت انجام آن باید کلی منتظر بمانیم. یعنی سرعت تراکنش ها طولانی است. به این جهت بیت کوین کش به وجود آمد و راه خود را جدا کرد. یعنی یک بلاک چین جدیدی تشکیل شد تا که بیت کوین کش، ایجاد شود. بیت کوین کش، سایز بلاک های خود را، افزایش داد یعنی از 1Mg به 8Mb، سایز بلاک های خود را افزایش داد که به جهت افزایش سرعت تراکنش ها، مجبور به انجام چنین کاری بود. این تغییرات اصلی رخ داده در بیت کوین کش بود.

نکته ی دیگر بیت کوین کش این است که در مواقعی کارمزدهای آن، بسیار بسیار پایین تر است. یعنی در کل نسبت به بیت کوین دارای کارمزدهای پایین تری است. پس در نتیجه، بیت کوین کش بسیار سریع تر و تراکنش های ارزان تر نسبت به بیت کوین دارد.

از موفقیت های بیت کوین کش این است که در سال 2017، بعد از ایجاد به سرعت توانست جایگاه خود را به 5 ارز برتر بازار ارزهای دیجیتال برساند و هم اینک نیز جزو بهترین ارزهایی است که ما در مارکت ارزهای دیجیتال می بینیم. پس بیت کوین کش یک ارز بسیار دوست داشتنی و کاربردی است که توانسته خود را به این جایگاه برساند و قیمت های خیلی بالایی را نیز تاکنون به ثبت برساند.