معرفی ارزها

دوشنبه, 07 تیر 1400 02:33

آشنایی با لایت کوین LiteCoin

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

لایت کوین LiteCoin یا به اختصار LTC چهار برابر سریع تر از بیت کوین! و در مقابل بیت کوین که در هر ثانیه فقط 7 تراکنش را پردازش می کند، 56 تراکنش را می تواند در هر ثانیه پردازش نماید!

لایت کوین از سال 2011 کار خود را آغاز نموده و دارای ویژگی های بسیار منحصر به فرد است. اگر بیت کوین را طلا در نظر بگیرید، لایت کوین نقره محسوب می شود.

لایت کوین دارای چه ویژگی هایی است و چه تفاوت هایی با بیت کوین دارد؟ چگونه لایت کوین بخریم و در چه کیف پول هایی ذخیره نماییم؟

بعد از پیدایش بیت کوین در سال 2009، پروژه های دیگر به امید ارائه ی ویژگی های برتر پا به این میدان نهاده و لایت کوین از سال 2011 توسط چارلی لی که در شرکت گوگل فعالیت داشت، کار خود را آغاز نمود و در این راه به موفقیت های بسیاری دست یافت.

چارلی لی بر این عقیده بود که بیت کوین به اندازه ی کافی سریع نیست و ما در تراکنش های روزمره ی خود نمی توانیم به خوبی از آن استفاده کنیم. به همین جهت پروژه ی خود را راه اندازی کرد. اینک لایت کوین بسیار مقیاس پذیرتر است نسبت به بیت کوین و حتی پروژه هایی به مانند اتریوم.

اما مقیاس پذیری به چه معناست؟ مقیاس پذیری یعنی که یک بلاک چین در ثانیه چه تعداد تراکنش را می تواند پردازش نماید که فاکتور بسیار بسیار مهمی است. زمانی که ما می خواهیم پروژه های مختلف را بررسی کنیم و مقیاس پذیری آن ها را مقایسه نماییم مثلا TRON ترون در این زمینه بسیار خوب عمل کرده و در حین کار با آن و انجام تراکنشات با بلاک چین آن به خوبی متوجه این موضوع می شویم.

لایت کوین 4 برابر سریع تر از بیت کوین است و در هر دو و نیم دقیقه، یک بلاک استخراج می شود در حالی که در شبکه ی بیت کوین در هر 10 دقیقه یک بلاک استخراج می شود. و از این موضوع می توان نتیجه گرفت که امنیت در شبکه ی لایت کوین بسیار بالا است زیرا که در هر دو و نیم دقیقه، یک بلاک استخراج می شود و دستکاری و تقلب و عملیات مخرب در آن، خیلی سخت تر خواهد بود.

لایت کوین در هر ثانیه می تواند 56 تراکنش را پردازش نماید در حالی که بیت کوین، 7 تراکنش و اتریوم 15 تراکنش را پردازش می کند.

اما هدف لایت کوین در دنیای رمزارزها چیست؟ هدف لایت کوین به مانند بیت کوین، ایجاد یک سیستم پرداخت جهانی است به طوری که شما بتوانید در پرداخت های خود از آن استفاده کنید و واسطه هایی مثل بانک و نهادهای دولتی را حذف نمایید. فرض کنید که شما می خواهید در کشور ایران به شخصی در کشور آلمان، پولی را انتقال دهید مثلا 1000$. اگر بخواهید این کار را از طریق روش های سنتی انجام دهید، یک پروسه ی زمان بر خواهید داشت. و باید کلی فرم پر نمایید و کلی مراحل دیگر. اما در عرض چند دقیقه و به راحتی می توانید با لایت کوین، این کار را انجام دهید و کارمزدی در حد چندین سنت پرداخت کنید. پس لایت کوین، در اینجا کار ما را بسیار سهل و آسان نموده است و انتخابی مناسب برای ما می باشد.

ویژگی بعدی لایت کوین در تعداد نهایی کوین هایی است که وجود دارد. و این تعداد 84 میلیون خواهد بود. این مقدار در بیت کوین، 21 میلیون عدد است.

اکثر کیف پول ها از لایت کوین پشتیبانی می کنند زیرا جزو بهترین های مارکت رمزارزها است. در دسته ی کیف پول های نرم افزاری که بر روی گوشی های موبایل یا لپ تاپ و کامپیوتر قابل نصب هستند،  coinomi، atomıc wallet، Trust Wallet جزو بهترین کیف پول های نرم افزاری می باشند و از کیف پول های سخت افزاری می توان به لجر و ترزور و حتی کیف پول های کاغذی اشاره کرد.

کیف پول سخت افزاری لجر را می توانید از این قسمت تهیه و یا به آدرس https://ledgernano.ir مراجعه نمایید.

تیم ارز مدرن با سابقه ی چندین سال فعالیت درخشان خود در زمینه ی رمزارزها و خرید و فروش رمزارزهای محبوب توانسته اعتماد هزاران مشتری را جلب نموده و به فعالیت خود در این زمینه ادامه دهد. شما نیز برای خرید لایت کوین می توانید از اینجا اقدام به خرید یا فروش نموده و یا به آدرس https://arzmodern.net/exchange مراجعه نمایید.