معرفی ارزها

شنبه, 10 مهر 1400 02:38

ارز فایل کوین FIL چیست؟

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

فایل کوین یک شبکه غیرمتمرکز برای ذخیره اطلاعات است که نقش یک لایه انگیزشی بر روی سیستم فایل InterPlanetary (به اختصار IPFS) را بازی می‌کند.

فایل کوین از پهنای باند و فضای بدون استفاده هارددرایوها برای ارائه خدمات ذخیره و بازیابی اطلاعات در یک بازار باز استفاده می‌کند تا همه بتوانند به عنوان ارائه دهنده فضای ذخیره اطلاعات عمل کرده و از فضای اضافه ‌هارددرایو خودشان درآمدزایی کنند.

بلاک چین فایل کوین یک فرایند خود ترمیم دارد که نودهای معیوب را شناسایی کرده و فایل‌های ذخیره شده روی آنها بر روی نودهای قابل اطمینان توزیع می‌شود.

شبکه فایل کوین از توکن FIL برای انگیزه دادن به نودهای مختلف جهت مشارکت در شبکه استفاده می‌کند. انواع نودها عبارتند از:

نود اعتبارسنج زنجیره: بلاک‌چین فایل کوین را همگام سازی کرده و جدیدترین بلاک‌ها را اعتبارسنجی می‌کند تا یک وضعیت توافقی ایجاد شود.

نود کلاینت: بر روی نود اعتبارسنج زنجیره ایجاد شده و باید توسط هر اپلیکیشنی که روی شبکه فایل کوین ساخته می‌شود پیاده سازی شود.

نود ماینر فضای ذخیره اطلاعات: قراردادهایی با کلاینت‌ها ایجاد می‌کند تا داده‌ها را برای یک بازه زمانی مشخص ذخیره کنند. نودهای ماینر فضای ذخیره اطلاعات می‌توانند هر زمان که بلاک‌های جدیدی ایجاد می‌شود و با تکمیل قراردادهای ذخیره اطلاعات و اضافه کردن پیام‌های جدید به بلاک‌ها، توکن FIL به دست آوردند.

نود ماینر بازیابی اطلاعات: با کلاینت‌ها قرارداد تشکیل می‌دهد تا یک مجموعه خاص از داده‌ها را بازیابی کند. این نودها می‌توانند با تکمیل قراردادهای بازیابی داده توکن FIL به دست آورند. نودهای ماینر بازیابی اطلاعات که در مکان‌های مناسبی قرار داشته باشند درآمد بیشتری دارند چون به نقل و انتقالات بیشتری کمک کرده و به دلیل تأخیر کمی که دارند در ارائه سرویس‌های بهتر نقش دارند.

FIL نقش یک وثیقه را هم برای مشارکت در اکوسیستم فایل کوین دارد. وثیقه مورد نیاز متناسب با فضای ذخیره ارائه شده توسط ماینرها مشخص می‌شود. فایل کوین سه مکانیزم مختلف برای وثیقه دارد:

وثیقه تعهد اولیه: وثیقه مستقیم ابتدایی برای شرکت در اقتصاد فایل کوین. اگر مشخص شود که ماینر اقدام مخربی انجام داده، این وثیقه مصادره می‌شود.

وثیقه پاداش بلاک: برای کاهش مبلغ وثیقه اول، از پاداش‌های بلاک هم به عنوان وثیقه استفاده می‌شود. اگر یک سکتور پیش از خاتمه قرارداد از دسترس خارج شود، این وثیقه هم مصادره می‌شود.

وثیقه قرارداد ذخیره اطلاعات: فضای ذخیره ارائه شده توسط کاربر برای وثیقه گذاری قرارداد.

فایل کوین برای بررسی ذخیره امن داده‌ها از دو سیستم استفاده می‌کند:

اثبات تکثیر (PoRep): برای تأیید اینکه نودها داده‌ها را روی ‌هارددرایوهای خودشان ذخیره کرده اند.

اثبات فضا – زمان (PoSt): برای تأیید اینکه نودهای ذخیره ساز می‌توانند در یک بازه زمانی مشخص PoRep ترتیبی را احرازهویت کنند.

حداکثر میزان تولید توکن‌های FIL 2 میلیارد عدد است و با پاداش‌های بلاک توکن‌های FIL جدید منتشر می‌شوند.