معرفی ارزها

چهارشنبه, 12 آبان 1400 02:28

ارزهای برتر در زمینه متاورس Metaverse

این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

مقدمه

متاورس یا جهان دیجیتال یک بازی مهیج بوده که امکان ساخت دنیایی مجازی با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته در بستر اینترنت را به همه ی افراد و کاربران خود می دهد. متاورس را می توان جانشینی برای اینترنت در نسل های آینده دانست. ارتباط بین جهان فیزیکی و مجازی در متاورس به گونه ای است که فرد می خواهد و تمام تبادلات و معاملات افراد در بستر اینترنت و از طریق ارزهای دیجیتالی با آن امکان پذیر خواهد بود. در واقع متاورس یک دنیای مجازی کامل به شمار می رود. لکن سازندگان و بازیکنان بازی بر این عقیده هستند که توسعه ی آن همواره با مشکلاتی از قبیل هک، هزینه های واسطه، کلاه برداری در تجارت و حقوق و مالکیت دارایی های بازی مواجه است. به همین جهت نیز سازندگان بازی از فناوری بلاک چین برای ایمن تر، شفاف تر و دقیق تر کردن جامعه ی بازی استفاده می نمایند.

متاورس می خواهد پلی باشد میان دنیای فیزیکی افراد و زندگی دیجیتالی و مجازی آنان، به گونه ای که همه ی متعلقات مجازی افراد در این دنیا نیز با یکدیگر در ارتباط باشند. یک زندگی و دنیای کاملا مجازی که در آن تمام کاربران با تمام متعلقات و هویت مجازی خود در کنار یکدیگر بوده، با هم در ارتباط باشند و یک زندگی مجازی برای خود در کنار دیگران بسازند.

در این دنیای مجازی با استفاده از پول های دیجیتالی که به مانند پول فیات در دنیای واقعی عمل می نمایند، می توانید معاملات و تبادلات مالی خود را انجام دهید که این پول های دیجیتالی جزو ارزهای برتر متاورس می باشند.

معرفی ارزهای برتر متاورس

*MANA: دسنترالند (Decentraland) یک پلتفرم مجازی مرتبط با بازی است. یک دنیای مجازی به مانند متاورس می باشد. در این پلتفرم، کاربران می توانند قطعات زمین به شکل مجازی را توسعه داده و آن ها را خرید و فروش نمایند. برای دریافت این زمین ها و پرداخت های خود به یک ارز دیجیتالی نیاز می باشد. MANA یک توکن غیرقابل تعویض (NFT) بوده که اساس زمین در دسنترالند می باشد. علاوه بر زمین، انواع دیگر کالاهای مجازی از قبیل لباس و پوشاک و ... نیز در این پلتفرم دسنترالند معامله می گردد.

ارزش MANA در طول زمان تغییر کرده و به شکلی کاملا بی ثبات است.

*ENJ: شرکت انجین Enjin توسط Witek Radomski و Maxim Blagov تاسیس گردیده که یک پلتفرم بازی با ارز دیجیتال مخصوص به خود جهت مبادلات درون برنامه ای می باشد. آن ها در سال 2017 میلادی صندوق انجین Enjin را نیز برای عرضه ی اولیه ی سکه (ICO) ایجاد نموده که در نهایت سکه ی ENJ را ارائه نمودند.

انجین کوین (Enjin Coin) – (ENJ) بر روی بستر بلاک چین اتریوم ساخته شده و یک توکن ERC-20 می باشد. این توکن نیز برای خرید اقلام درون بازی به عنوان یک ارز شناخته شده است که به کاربران خود اجازه می دهد تا اقلام خود را درون بازی بدون هزینه های واسطه معامله نمایند و جزو یکی از ارزهای برتر متاورس می باشد.

همچنین کاربران قادر خواهند بود که با استفاده از این ارز دیجیتالی برای ارسال و یا ایجاد وبلاگ در وب برد و صحبت با مهمانان VIP در انجمن های وب سایت استفاده نمایند و از دیگر مزایایی که در استفاده از این ارز وجود دارد این است که وب سایت Enjin فضای تبلیغاتی را در صفحه ی اخبار و وب برد خود به فروش رسانده که علاقه مندان می توانند آن را با ارز ENJ خریداری نمایند.

*SAND :SANDBOX یک دنیای مجازی غیرمتمرکز بوده که در آن می توانید دارایی های خود را به فروش رسانده و توکن سند SAND که یکی از ارزهای برتر متاورس محسوب می شود، دریافت نمایید.

SAND سند، یک توکن ERC-20 بر بستر بلاک چین اتریوم می باشد و همچنین می تواند برای خرید دارایی ها و زمین ها، قطعات دیجیتالی املاک و مستغلات که توسط توکن های ERC-721 که NFT هستند، مورد استفاده قرار بگیرد.

*BLOK :Bloktopia به عنوان یکی دیگر از توکن های برتر متاورس محسوب می گردد. دارندگان این توکن به عنوان Bloktopians بلاک توپین ها شناخته می شوند. بلاک توپین ها می توانند از طریق مالکیت املاک و مستغلات، درآمد تبلیغات، بازی کردن، ساخت شبکه و موارد دیگر کسب درآمد کنند. دارندگان بلاک توپیا قادر به خرید و فروش BLOK از طریق صرافی غیرمتمرکز و متمرکز هستند.

*AXS :Axie Infinity یکی دیگر از ارزهای برتر متاورس و محبوب ترین بازی مبتنی بر رمزنگاری و پروژه ی متاورس با استفاده از بلاک چین می باشد که توکن اصلی آن AXS نام دارد. در برخی مناطق از جمله آسیای جنوب شرقی به خصوص در کشور فیلیپین و ویتنام، به توسعه ی اقتصاد دیجیتال مبتنی بر دارایی های رمزنگاری شده منجر گردیده است. به عبارتی در مناطقی که دسترسی به خدمات بانکی سخت و دشوار بوده و گران می باشد، مردم از این بازی جهت کسب درآمد استفاده می نمایند. کاربران در این بازی، شخصیت های Axie Infinity را به شکل یک توکن NFT خریداری کرده و در صورتی که مجموعه ای از سه Axie داشته باشند، می توانند با دیگر کاربران بازی نمایند. لکن خرید NFT ها و توکن های درون بازی گران بوده بنابراین کاربران برای انجام بازی، NFT ها را از اصناف فعال در این زمینه با سیستم اشتراک درآمد دریافت می نمایند یعنی قرض می کنند و هزینه های قابل توجه خود را در حین بازی کاهش می دهند. به کاربرانی که NFT ها را بدون صرف هزینه های بالای اولیه و از اصناف خریداری می نمایند، اصطلاحا اسکولار گفته می شود. از جمله انجمن های فعال در این حوزه می توان به Avocado Guild, YGG و GuildFi اشاره نمود که به کاربران اجازه ی استفاده و قرض دادن NFT ها با سیستم اشتراک درآمد در انجام بازی ها را می دهد.

سخن آخر

توکن های MANA, ENJ, SAND, BLOK, AXS از جمله توکن های مرتبط با بازی های اجرا شده در بستر بلاک چین می باشند که جزو ارزهای برتر متاورس به شمار می روند. دنیای بازی های مجازی که شما می توانید به راحتی تمام تصورات و علایق خود را در بازی عملی کرده و با استفاده از این توکن ها به انجام مبادلات و تراکنش های مالی خود بپردازید.