معرفی ارزها

سه شنبه, 07 دی 1400 06:16

جزئیات شروع به کار مین نت BTTC Mainnet و تغییر توکن‌های بیت تورنت Bittorrent

این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

به زودی مین نت زنجیره بیت تورنت رونمایی می‌شود. زنجیره بیت تورنت (BTTC) اولین پروتکل تعامل پذیری ناهمگن جهان است که برای مقیاس پذیری قراردادهای هوشمند، از زنجیره‌های جانبی استفاده می‌کند و بر اساس پروتکل اثبات سهام کار می‌کند. حالا قابلیت تعامل پذیری این زنجیره با زنجیره‌های عمومی اتریوم، ترون، BSC فراهم شده و قرار است در آینده زنجیره‌های بیشتری تحت پشتیبانی قرار بگیرند. ما در حال ورود به عصر اتصال همه زنجیره‌ها هستیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت رسمی پروژه یعنی bt.io مراجعه کنید.

به گفته جامعه توسعه دهندگان بیت تورنت، مین نت BTTC قرار است در 12 دسامبر 2021 به همراه پیاده سازی بازتعریف پولی (یا حذف صفر) BTT شروع به کار کند. به اکسچنج‌ها، والت‌ها، توسعه دهندگان و سایر ارائه دهندگان خدمات توصیه شده که فرایند بازتعریف پولی و مبادله را ظرف 30 روز (قبل از 12 ژانویه 2022) انجام دهند. گرچه ارزش بازار فعلی حفظ می‌شود اما توکن‌های BTT قدیمی با نسبت یک به هزار با توکن‌های جدید BTT معاوضه خواهند شد. در عین حال تولید کل توکن‌های BTT از 990,000,000,000 به 990,000,000,000,000 افزایش پیدا می‌کند. به توکن‌های جدید پس از این بازتعریف BTT گفته می‌شود و توکن‌های قدیمی BTTOLD (old BTT) گفته خواهد شد.

توکن‌های جدید BTT در اکوسیستم زنجیره بیت تورنت که به زودی شروع به کار خواهد کرد، مورد استفاده قرار می‌گیرند. کاربردهای اصلی عبارتند از:

تبدیل شدن به اعتبارسنج در شبکه BTTC؛

استیک کردن در BTTC برای دریافت پاداش؛

مشارکت در حاکمیت جامعه BTTC؛

پرداخت کارمزد گس با این توکن به عنوان توکن بومی BTTC.

پس از شروع به کار مین نت زنجیره بیت تورنت، برای مدتی BTTOLD و BTT همزمان با هم وجود خواهند داشت. قراردادهای معاوضه توکن‌های قدیمی با توکن‌های جدید همیشگی هستند و کاربران می‌توانند در هر زمان دلخواهی معاوضه را انجام دهند. اکسچنج‌هایی که در حال حاضر از این فرایند بازتعریف پشتیبانی نمی‌کنند می‌توانند همچنان به معاملات BTTOLD ادامه دهند. توکن‌های BTTOLD قبل از تبدیل شدن به BTT کاربردهای اصلی خودشان را حفظ می‌کنند از جمله:

پرداخت کارمزدهای ایجاد شده از طریق ذخیره فایل در سیستم BTFS؛

ماین کردن BTFS؛

افزایش سرعت دانلود پروتکل بیت تورنت در BitTorrent Speed.

دلیل تغییر تعریف BTT چیست؟

پروژه بیت تورنت که سال 2004 تأسیس شد، حالا تبدیل به بزرگترین شبکه نظیر به نظیر غیرمتمرکز جهان با بیش از 90 میلیون کاربر فعال و بیش از 2 میلیارد کلاینت نصب شده‌ی تورنت شده است. اما BTTOLD که عضو مهمی از اکوسیستم بیت تورنت محسوب می‌شود، سقف تولید 990 میلیارد توکنی دارد یعنی میانگین 11هزار توکن به ازای هر کاربر فعال و 500 توکن به ازای هر کلاینت.

در کاربردهای واقعی، سقف تولید کم محدودیت‌های خاصی ایجاد می‌کند. تیم پشتیبانی بیت تورنت هر روز نظرات کاربران را درباره مسائل مختلف دریافت می‌کند. توکن‌های BTTOLD که کاربران برای کاربردهای مختلف آنها را تهیه می‌کنند، به صورت عددی با نقاط اعشاری نمایش داده می‌شوند (مثلاً تعداد پاداش ماینینگ 0.00231 BTT است) و همین مسئله باعث سخت تر شدن کار سرمایه گذاران برای جمع آوری و مبادله توکن‌ها می‌شود. با شروع به کار مین نت BTTC، اکوسیستم BTT متنوع تر و کاربردهای آن بیشتر می‌شود در نتیجه بازتعریف BTTOLD ضروری است.

نکاتی درباره بازتعریف BTT

برای تغییر تعریف BTTOLD، سقف تولید توکن‌ها از 990,000,000,000 به 990,000,000,000,000 یا به عبارتی با نسبت یک به هزار افزایش یافته و در عین حال ارزش بازار تغییری نمی‌کند. توکن‌های BTT از TRC10 به TRC20 ارتقا خواهند یافت و BTT جدید به صورت توکن TRC20 در مین نت ترون عرضه شده و به مین نت BTTC نگاشت می‌شوند.

جزئیات بیشتر:

پس از اجرای این فرایند بازتعریف، نام توکن‌های BTT قدیمی به BTTOLD تغییر می‌کند و توکن‌های جدید BTT نام خواهند داشت تا تفاوت بین توکن‌های قدیمی و جدید مشخص شود.

توکن جدید BTT به استاندارد TRC20 ارتقا پیدا می‌کند و آدرس قرارداد آن TAFjULxiVgT4qWk6UZwjqwZXTSaGaqnVp4 خواهد بود اما BTTOLD به صورت توکن TRC10 با شناسه 1002000 باقی می‌ماند.

مبادله توکن‌های BTT

بسته به محل قرار داشتن موجودی BTTOLD خودتان، می‌توانید به دو روش BTTOLD را با BTT تعویض کنید.

مبادله BTTOLD با BTT در اکسچنج‌ها

اگر BTTOLD شما در یک اکسچنج متمرکز است، به اعلامیه‌های اکسچنج مورد نظر درباره پشتیبانی از این طرح تغییر نام و همچنین واریز، برداشت و مبادله توکن‌های BTT جدید توجه کنید. برای دستیابی به این اطلاعات، جدیدترین اعلامیه‌های اکسچنج‌ها را دنبال کنید.

مبادله خودکار در اکسچنج‌های متمرکز: اکسچنج‌هایی که از بازتعریف BTT پشتیبانی می‌کنند این توکن را به شکل خودکار برای شما معاوضه می‌کنند تا نیاز به انجام هیچ کار خاصی نداشته باشید.

می توانید پس از تکمیل فرایند بازتعریف در اکسچنج مورد نظر، مستقیماً توکن‌های BTT را معامله، واریز و برداشت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر، به اعلامیه‌های اکسچنج درباره بازتعریف BTT مراجعه کنید (به اکسچنج‌ها توصیه شده که برای کمک به کاربران جهت انجام مبادله و به دست آوردن حقوق و مزایایی مثل مشارکت در حاکمیت و پاداش‌های ماینینگ در پلتفرم آینده BTT، در اسرع وقت از طرح بازتعریف BTT پشتیبانی کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با تیم بیت تورنت به آدرس این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید تماس برقرار کنید).

مبادله دستی در سایت اپلیکیشن BTTC: اگر اکسچنج شما هنوز از فرایند بازتعریف پشتیبانی نمی‌کند، می‌توانید BTTOLD را به یک والت غیرمتمرکز (مثل والت TronLink) واریز کرده و بعد از طریق گزینه Get BTT در سایت اپلیکیشن BTTC توکن‌ها را معاوضه کنید.

مبادله دستی در سایت اپلیکیشن BTTC

اگر توکن‌های BTTOLD شما در یک والت غیرمتمرکز مثل والت TronLink قرار دارد، برای معاوضه توکن‌ها مراحل زیر را طی کنید. توجه داشته باشید که این مراحل تنها معاوضه BTTOLD با BTT را پشتیبانی می‌کنند نه بالعکس.

برای مثال، والت افزونه‌ای TronLink را در نظر بگیرید:

به وبسایت اپلیکیشن BTTC رفته و روی Get BTT در نوار بالای صفحه کلیک کنید.

مبلغ مورد نظر برای مبادله را در فیلد Amount to swap وارد کرده و روی Confirm Swap کلیک کنید (دقت داشته باشید که لازم است والت TronLink را از قبل نصب کرده و به آن متصل شده باشید).

با پیروی از دستورالعمل‌ها، وارد والت TronLink خودتان شده و اقدام مورد نظر را تأیید کنید.

صبر کنید تا تراکنش شما در زنجیره تأیید شود تا مبادله تکمیل شود.

پس از تکمیل مبادله، روی + در والت TronLink کلیک کنید تا توکن‌های جدید BTT خودتان را اضافه کنید.

(اگر اعلان را مشاهده نمی‌کنید، می‌توانید با جستجوی آدرس قرارداد هوشمند آن TAFjULxiVgT4qWk6UZwjqwZXTSaGaqnVp4  در صفحه Asset Management از والت TronLink، توکن BTT را به صورت دستی اضافه کنید.)

به محض راه اندازی BTTC این سرویس فعال شده و به کاربران امکان می‌دهد BTTOLD را در والت‌های خودشان به BTT تبدیل کنند.

چند نکته:

در فرایند بازتعریف، توکن قدیمی یعنی BTT به BTTOLD تغییر نام پیدا می‌کند و توکن جدید BTT نامیده می‌شود. این دو توکن استانداردهای متفاوتی دارند. لطفاً برای پیشگیری از متضرر شدن، توکن‌های قدیمی و جدید را بر اساس نام، استاندارد، شناسه و آدرس قرارداد از هم تشخیص دهید.

در حال حاضر BTTOLD تنها از طریق قابلیت Get BTT در سایت رسمی اپلیکیشن BTTC به BTT قابل تبدیل است (کاربران باید به والت TronLink خودشان متصل شده و معاوضه را به صورت دستی انجام دهند) و همچنین اکسچنج‌هایی که از بازتعریف پشتیبانی می‌کنند. لطفاً از هیچ کانال دیگری برای مبادله استفاده نکنید.

Get BTT در اپلیکیشن BTTC فقط از قابلیت تبدیل BTTOLD به BTT پشتیبانی می‌کند نه بالعکس.

هنگام برداشت یا واریز توکن‌های BTT/BTTOLD در اکسچنج‌ها، مطمئن شوید که نماد و نام کامل توکنی که در حال واریز یا برداشت آن هستید، با توکن تحت پشتیبانی اکسچنج تطبیق داشته باشد. در صورت مشاهده هر گونه مغایرتی، از ادامه کار خودداری کنید. اگر به اشتباه، توکنی که توسط اکسچنج پشتیبانی نمی‌شود را واریز کردید بلافاصله با بخش پشتیبانی اکسچنج تماس بگیرید.

درباره بیت تورنت

شرکت بیت تورنت که در سال 2004 به عنوان استانداردی در زمینه فناوری به اشتراک گذاری نظیر به نظیر شروع به کار کرد، مستقر در سانفرانسیسکو است. پروتکل بیت تورنت بزرگترین شبکه نظیر به نظیر غیرمتمرکز جهان است که بیش از 22 درصد ترافیک خروجی و 2 درصد ترافیک ورودی اینترنت را به خود اختصاص داده است.

محصولات پیشرفته این شرکت یعنی بیت تورنت و µTorrent به کاربران امکان می‌دهند فایل‌های بزرگ را از طریق اینترنت ارسال کنند و ارتباط ارائه دهندگان محتوای شخص ثالث معتبر را با کاربران برقرار می‌کند. محصولات بیت تورنت با بیش از 100 میلیون کاربران فعال روی بیش از 1 میلیارد دستگاه در بیشتر از 138 کشور سطح جهان نصب شده اند.

از نوامبر 2018 دارندگان توکن‌های ترون، بایننس و بیت‌کوین امکان خرید عضویت یک سال محصولات بیت تورنت یا µTorrent از جمله نسخه‌های پرو و بدون تبلیغات را پیدا کردند. محصولات پرو شامل آنتی ویروس، ضدبدافزار، تبدیل فایل و قابلیت پخش با فرمت HD بودند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به bittorrent.com یا utorrent.com مراجعه کنید.