کیف پول ها

جمعه, 14 خرداد 1400 16:19

بهترین کیف‎ پول‎های کوانتوم (QTUM) در سال 2021

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

بلاک چین کوانتوم پروژه نسبتا جدیدی در بازار ارزهای دیجیتال است و بلاک چین منبع باز آن منحصرا برای ساخت برنامه‎های غیرمتمرکز (dAPPs) و قراردادهای هوشمند با کارایی بیشتر طراحی شده است. کوانتوم ارز دیجیتال رسمی این پلتفرم و یکی از 25 توکن دیجیتالی برتر است. کوانتوم توکن ERC20 نیست و هر کیف پولی از آن پشتیبانی نمی کند. اجازه دهید قبل از بحث درباره کیف‎پول‎های کوانتوم، به برخی از ویژگی های مهم در انتخاب آن نگاهی بیندازیم:

ویژگی ها:

  • کیف‎ ول‎های کوانتوم باید از ارز دیجیتال کوانتوم پشتیبانی کنند.
  • امنیت کیف ‎پول‎های کوانتوم نیز مهم است، والت کوانتوم باید امنیت کافی برای ذخیره سرمایه شما داشته باشد.
  • رابط کاربری کیف‎پول‎های کوانتوم باید ساده و راحت باشد.
  • کاربران باید روی کلیدهای خصوصی خود کنترل کافی داشته باشند.
  • باید نسخه پشتبانی را از اطلاعات کیف پول برای بازیابی آن ارائه دهد.
  • پشتیبانی 24 ساعته و هر روز هفته داشته باشد.
  • تیم توسعه ماهری باید برای بهبود خدمات توکن فعالیت کنند.
  • نظرات کاربران قبلی باید کاربران جدید را برای انتخاب بهترین کیف پول راهنمایی کند.

کیف پول اتمیک   

کیف پول اتمیک پروژه چند منظوره جدیدی است که تعداد کاربران آن نیز درحال افزایش است. بسیاری از کاربران از کیف پول اتمیک برای نگهداری ارز دیجیتال کوانتوم استفاده می کنند که قابلیت های مهمی را برای مدیریت آن ارائه می دهد. کیف پول اتمیک در حال حاضر بیش از 300 توکن دیجیتال را پشتیبانی می کند که با رابط کاربری ساده و شهودی آن مدیریت می شوند. لیست ارزهای دیجیتال آن هر هفته به روزرسانی می شود.

کیف پول اتمیک برای تمام سیستم عامل های اصلی از جمله ویندوز، مک و لینوکس در دسترس است. نسخه تلفن همراه این کیف پول نیز برای اندروید و IOS در دسامبر 2018 منتشر شد.

توکن والت اتمیک هدیه بگیرید:

  • والت اتمیک را دانلود و نصب کنید.
  • به بخش تنظیمات و سپس ایردراپ بروید.
  • آیدی ایمیل خود را وارد کنید و کد هدیه 172G5R  را برای دریافت رایگان 15 توکن AWC استفاده کنید.

کیف پول اتمیک علاوه بر رابط کاربری ساده خود، چندین ویژگی حائز اهمیت دارد:

  • کلیدهای خصوصی در دستگاه کاربر ذخیره شده و از عبارت نمونیک ایجاد می شود.
  • قابلیت خرید مستقیم ارز دیجیتال با کارت اعتباری، که توسط پلتفرم سیمپلکس فراهم شده است.
  • هر هفته با توکن های ارز دیجیتال جدید و قابلیت های کاربردی به روزرسانی می شود.
  • قابلیت اتمیک سواپ برای مبادله ارز دیجیتال با کارمزد کم
  • امکان اضافه کردن هر نوع توکن ERC20 به کیف پول خود تنها در چند ثانیه
  • مبادله فوری در مقایسه با چنجلی و شیپ شیفت
  • پشتیبانی فوری و 24 ساعته در تمامی روزهای هفته

کیف پول لجر نانو اس

لجر نانو اس یک کیف پول سخت افزاری است و از چندین ارز دیجیتال لایت کوین، بیت کوین، اتریوم، دش و بسیاری دیگر پشتیبانی می کند. این کیف پول ظاهری مشابه USB دارد و به راحتی به پورت USB دستگاه شما متصل می شود. کلیدهای خصوصی آن در خود دستگاه ذخیره می شوند و به همین علت هک کردن حساب کاربر غیرممکن است. کاربران برای انتقال وجه باید فرایند چند مرحله ای تایید هویت را بگذرانند و در هر انتقال باید سکرت پین خود را ارائه دهند.

لجر نانو اس یک صفحه نمایش OLED با کلید دابل تپ (دو ضربه) دارد. همچنین کاربران باید برای هر تراکنش فرایند تایید هویت دو عاملی را انجام دهند. اگرچه، کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس کاملا رایگان نیست و کاربران باید مبلغی را برای خرید و استفاده از آن پرداخت کنند. این کیف پول امنیت بالایی دارد و یکی از بهترین کیف‎پول‎های کوانتوم است.

کیف پول گواردا

گواردا یک کیف پول بدون کاستدی و یا غیر متصدی (non-custodial) است که بیش از 40 بلاک‎چین اصلی و 10 هزار توکن دیجیتال پشتیبانی می کند. توکن کوانتوم نیز در نسخه وب، دسکتاپ، کروم و تلفن همراه این کیف پول پشتیبانی می شود. تمام سرویس هایی که توسط گواردا ارائه می شوند بدون کاستدی هستند، بنابراین کاربران بر کلیدهای خصوصی خود کنترل کامل دارند و هرگز اطلاعات آنها با واسطه شخص ثالث به اشتراک گذاشته نمی شود.

این نوع از کیف‎پول‎های کوانتوم علاوه بر ذخیره امن ارزهای دیجیتال، از قابلیت های دیگری از جمله ادغام با لجر نانو اس، صرافی داخلی و قابلیت های خرید، و قدرت پردازش ارزهای دیجیتال ویژه برخوردار است.

برخی از قابلیت های کلیدی والت کوانتوم در گواردا عبارتند از:

  • استاندارد امنیتی رمزنگاری فایل پشتیبان و ذخیره ارز بدون کاستدی
  • خدمات دیگری از جمله تولید ( ژنراتور) توکن ERC20
  • خدمات خرید و صرافی داخل برنامه
  • قابلیت های ویژه مبادله توکن های دیجیتال پشتیبانی شده
  • پشتیبانی از طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال
  • قابلیت کراس پلتفرم (چند سکویی)، تمامی کیف‎پول‎های کوانتوم به سادگی با نسخه های موجود برنامه همگام می شوند
  • ادغام با کیف پول لجر نانو اس

کیف‎پول کوانتوم هسته ای

کوانتوم هسته ای (Qtum Core) کیف پول رسمی پلتفرم کوانتوم است. این والت کوانتوم برای دستکتاپ و تلفن همراه در دسترس است و می توان آن را برای سیستم عامل ویندوز، مک، لینوکس و اندروید و iOS  دانلود کرد. این برنامه از قراردادهای هوشمند نیز پشتیبانی می کند و رابط کاربری بسیار ساده ای دارد. کیف‎پول کوانتوم کور تنها از یک ارز دیجیتال یعنی توکن های QRC20 پشتیبانی می کند. اگرچه، کاربران برای دریافت و ارسال وجه باید کد پین امنیتی خود را وارد کنند. و زمانی که برنامه کوانتوم کور را دانلود می کنید، نرم افزار به مدت زمانی برای همگام سازی با بلاک چین کوانتوم نیاز دارد، که ممکن است کمی زمان بر باشد.

کیف‎پول کوانتوم الکتروم (Qtum Electrum)

الکتروم یکی دیگر از کیف‎پول‎های کوانتوم نسخه دسکتاپ است و می توانید آن را از وبسایت رسمی کوانتوم دانلود کنید. این برنامه در سیستم عامل ویندوز و مک دستگاه شما قابل اجرا است و رابط کاربری ساده و سریعی دارد. همچنین می توانید از این کیف پول به همراه یک کیف پول سخت افزاری برای ذخیره سرد ارزهای دیجیتال استفاده کنید زیرا از قابلیت امضای چندگانه برای افزایش امنیت سرمایه کاربر استفاده می کند. کاربران حین نصب برنامه باید یک عبارت بذر 12 کلمه ای را یادداشت کنند که برای بازیابی کیف پول به کار می رود. در این کیف پول نیز کلیدهای خصوصی در کنترل کامل کاربران قرار دارند.

کیف پول بیت پای (Bitpie wallet)

بیت پای یک والت کوانتوم است که برای سیستم عامل اندروید و IOS نسخه موبایل در دسترس است. این کیف پول از چندین ارز دیجیتال بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و غیره پشتیبانی می کند. رابط کاربری آن ساده است و یک کیف پول اچ دی ( سلسله مراتبی قطعی) است و عبارت بذر 12 کلمه ای دارد. بیت پای از قابلیت صرافی همتا به همتا برخوردار است و کاربران کنترل کاملی بر کلیدهای خصوصی خود دارند. این کیف‎پول‎های کوانتوم همچنین از قابلیت های امنیتی پیشرفته ای از جمله سیستم امنیتی کد پین برخوردار است. کاربران با توجه به این موارد امنیتی باید احراز هویت مشتری ( kyc) را انجام دهند که ممکن است برای برخی کاربران خوشایند نباشد.

کیف پول وب کوانتوم (Qtum Web Wallet)

کیف‎پول‎های کوانتوم نسخه وب برای هر دستگاهی قابل استفاده هستند. کاربران برای استفاده از این کیف پول نیازی به دانلود برنامه خاصی ندارند و رابط کاربری ساده ای دارد. اگرچه کاربران هیچ دسترسی به کلیدهای خصوصی خود ندارند و کیف پول وب کوانتوم در مقابل بدافزارها آسیب پذیر است و کاربران باید از نرم افزارهای آنتی ویروس به روز برای سیستم خود استفاده کنند.

کیف پول کوانتوم کیو بائو (Qbao Wallet)

کیو بائو یکی از انواع کیف‎پول‎های کوانتوم نسخه موبایل سبکی است که برای هر دو سیستم عامل اندروید و IOS در دسترس است. این کیف پول از چندین ارز دیجیتال پشتیبانی می کند. انتقال وجه در این کیف‎پول‎های کوانتوم به دلیل استفاده از مکانیزم (light purse) بسیار ساده است. برنامه کیوبائو از قابلیت های متنوعی از جمله صرافی، شبکه اجتماعی، اپ اخبار، پلتفرم غیرمتمرکز و روش پرداختی متنوع و غیره برخوردار است و در عین حال رابط کاربری ساده ای دارد. اگرچه این والت کوانتوم قابلیت امضای چندگانه و فرایند احراز هویت دو عاملی ندارد و بنابراین امنیت بالایی ارائه نمی دهد.