کیف پول ها

پنج شنبه, 27 بهمن 1401 02:31

معرفی 6 مورد از بهترین والت‌های آپتوس APTOS

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

آپتوس یک بلاک‌چین لایه 1 است که همه تراکنش‌ها را در شبکه خودش تکمیل می‌کند. این پروژه اولین بار با هدف ایجاد مقیاس پذیری، ایمنی و ارتقای زیرساخت وب 3 عرضه شد. پیش بینی می‌شود که این پروژه قابلیت پیشی گرفتن از رقبای موجود در بازار را داشته باشد. به همین دلیل در این مطلب بهترین والت‌های آپتوس را معرفی کردیم که باید با آنها آشنا باشید.

بلاک‌چین آپتوس یک کوین بومی هم دارد که کاربران می‌توانند آن را در هر والت دلخواهی ذخیره کنند. این والت‌ها دو نوع دارند یعنی والت کاستدی آپتوس و غیرکاستدی.

والت کاستدی یعنی نگه داشتن کوین‌ها در یک والت شخص ثالث که کلیدهای خصوصی آن در اختیار خود شما قرار ندارد. می‌توانید آپتوس را در والت هر اکسچنجی نگه دارید اما اگر مشکلی برای آن اکسچنج ایجاد شود، امکان بازیابی کوین‌های خودتان را نخواهید داشت.

با والت غیرکاستدی شما اختیار کامل کوین‌های خودتان را در اختیار دارید. در این حالت باید به شدت از کلیدهای خصوصی خودتان مراقبت کنید در غیر این صورت امکان از دست رفتن کل کوین‌های شما وجود دارد. در ادامه مطلب شما را با بهترین والت‌های آپتوس آشنا می‌کنیم.

بهترین والت‌های آپتوس

  • Petra Wallet

پترا یک افزونه کروم برای آپتوس است که در Aptos labs ساخته شده است. این والت به صورت یک رابط کاربری بین کاربران و بلاک‌چین آپتوس عمل می‌کند. کاربران می‌توانند با استفاده از این والت، ارزهای خودشان را بدون زحمت ذخیره و ترید کنند.

این والت تا به حال بیش از 3 میلیون بار دانلود شده است. همچنین کاربران می‌توانند با این والت NFT تولید کرده و همه NFTهای موجود در این بلاک‌چین را ببینند. این والت مزایای مختلف دیگری هم دارد که کاربران می‌توانند از آن برای ذخیره دارایی‌های دیجیتال خودشان استفاده کنند.

  •  Martian Wallet

مارشن یک والت سلف کاستدی است که کاربران می‌توانند در آن ارزهای دیجیتال خودشان را ذخیره کنند. این پروژه با زبان Move نوشته شده و با این والت کاربران فقط محدود به ذخیره کوین‌های آپتوس نیستند.

مارشن به صورت افزونه کروم و iOS در دسترس است که کاربران با استفاده از آن می‌توانند همه دارایی‌های دیجیتال خودشان را در یک محل مدیریت کنند. عبارت Seed روی سرور ذخیره نمی‌شود و می‌توانید NFTها را مستقیماً روی بلاک‌چین تولید کنید و به همین دلیل این والت تاکنون بیشتر از 500 هزار بار دانلود شده است.

تراست والت یکی از محبوب‌ترین والت‌ها است که به بایننس تعلق دارد. اگر تا به حال درباره والت‌ها تحقیق کرده باشید، احتمالاً اسم تراست والت را شنیده‌اید چون این والت بزرگترین والت چند زنجیره‌ای است که از بلاک‌چین آپتوس هم پشتیبانی می‌کند.

کاربران می‌توانند این اپلیکیشن را از پلی استور یا اپ استور دانلود کنند. همچنین امکان استفاده از این والت به صورت افزونه مرورگر هم وجود دارد. این والت اپن سورس است اما کاملاً رایگان نیست. با داشتن تراست والت، نیازی به دانلود چند والت برای ذخیره ارزهای دیجیتال مختلف خودتان نخواهید داشت.

  • Pontem Wallet

والت پونتم توسط پونتم نتورک طراحی شده اما نقش درگاهی به اکوسیستم آپتوس را دارد. پونتم یکی از سریع‌ترین و مقیاس پذیرترین بلاک‌چین‌های موجود در بازار است. این والت کارمزد کمی از کاربران دریافت می‌کند و سرعت اجرای تراکنش‌ها با آن به صد هزار تراکنش در ثانیه می‌رسد.

این والت قابلیت‌های متمایز خاصی دارد مثل امکان ارسال و دریافت توکن و پیمایش همه اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز که در بلاک‌چین آپتوس هم موجود هستند. پونتم یک جامعه کاربری با بیشتر از صد هزار عضو دارد و در حال حاضر این والت بیشتر از 200 هزار بار دانلود شده است.

  • Binance Wallet

بایننس برندی است که همه اسم آن را شنیده‌اند و والت بایننس یکی از امن‌ترین گزینه‌ها برای نگه داری از کوین‌های آپتوس بدون دردسر و زحمت است. این والت یک والت کاستدی است.

این والت امنیت زیادی دارد اما در مجموع تنها در صورتی آن را انتخاب کنید که به حفظ امنیت کلیدهای خصوصی توسط خودتان اطمینان ندارید.

  • Fletch Aptos Wallet

والت Fletch اختیار کامل کوین‌های ذخیره شده را برای کاربران فراهم می‌کند. این والت غیرمتمرکز است و می‌توان با آن به راحتی همه توکن‌ها و NFTها را مدیریت کرد.

والت Fletch به صورت یک افزونه مرورگر و همچنین یک اپلیکیشن موبایل موجود است که می‌توانید آن را از پلی استور یا فروشگاه iOS دانلود کنید. این والت یک پلتفرم موبایل پسند است که کاربران در آن می‌توانند به راحتی به توکن‌های خودشان دسترسی پیدا کرده و آنها را مدیریت کنند.

البته والت Fletch یک والت تازه کار است که سعی دارد با افزایش امکانات، کاربران بیشتری را به خود جذب کند. در حال حاضر این والت بیشتر از 10 هزار بار دانلود شده که انتظار می‌رود این رقم در آینده افزایش پیدا کند.

نتیجه گیری

در این مطلب شما را با بهترین والت‌های آپتوس که امنیت زیادی دارند آشنا کردیم. آپتوس یک پروژه پرقدرت است که امکانات جذابی دارد و برای توسعه دهندگان هم گزینه خوبی محسوب می‌شود.

این پروژه سابقه خوبی دارد و جامعه توسعه دهندگان آن، پیوسته در تلاش برای ارتقای پروژه هستند.