معرفی ارزها

سه شنبه, 25 آبان 1400 00:04

ارزهای دیجیتال برتر در زمینه سرگرمی

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

مقدمه

ارزهای دیجیتالی یا همان رمزارزها از گذشته تاکنون به عنوان یک دارایی غیرمتمرکز مبتنی بر شبکه ی بلاک چین در حوزه های بسیاری از جمله سرمایه گذاری ها، انجام معاملات و خرید و فروش، خریدهای اینترنتی، سرگرمی ها و بسیاری موارد دیگر کاربرد دارند. در این مقاله به بررسی ارزهای دیجیتال برتر در حوزه ی سرگرمی یعنی انواع بازی ها، موسیقی، محتوای ویدئویی و یا ورزش الکترونیک خواهیم پرداخت و نگاهی کلی در جهت آشنایی و معرفی آن ها خواهیم داشت.

معرفی برخی از انواع رمزارزهای دیجیتالی در زمینه ی سرگرمی ها

*ارز دیجیتال تتا (Theta): این ارز دیجیتالی یکی از برترین ارزهای دیجیتالی در زمینه ی سرگرمی می باشد که بر روی شبکه ی بلاک چین اتریوم پیاده سازی شده است. هدف از ایجاد این ارز بازآفرینی استریم ویدئو برای ارائه ی محتوای ویدئویی باکیفیت و کم هزینه می باشد. این ارز دیجیتالی در دو حوزه ی سرگرمی شامل ارائه ی محتواهای ویدئویی و نیز ورزش الکترونیک (Esports) فعالیت می نماید.

کاربرد ارز دیجیتالی تتا (Theta) در ورزش الکترونیک (Esports) به این صورت است که شبکه ی ارز دیجیتالی تتا، یک بستر بسیار مناسب برای ورزش الکترونیک ایجاد کرده که حرفه ای ترین گیمرهای دنیا را با یکدیگر رو به رو می سازد. گیمرهایی مانند چاکوتاکو، نینجا و شرود، توانسته اند خارج از محیط مسابقات ورزش الکترونیک (Esports) نیز به شهرت برسند. Esports یا همان ورزش الکترونیک در واقع به مانند یک مسابقه ی فوتبال ویدئویی در بالاترین سطح جهان می باشد و افراد شرکت کننده در این مسابقات می توانند جوایز بسیار بزرگ و ارزنده ای را دریافت نمایند.

کاربرد ارز دیجیتالی تتا (Theta) در ارائه ی محتوای ویدئویی به این صورت است که توسعه دهندگان ارز دیجیتالی تتا، اقدام به ترکیب دو تکنولوژی بلاک چین و لایو ویدئویی نموده و روی بلاک چین تتا، یک شبکه ی ویدئویی طراحی می نمایند که این شبکه، شبکه ی ارسال ویدئو (Video Delivery Network) نام دارد و یک بستر غیرمتمرکز برای پخش ویدئو می باشد. کاربران علاوه بر تماشای این ویدئوها می توانند با پخش آن برای دیگران، کسب درآمد کرده و توکن این شبکه را دریافت نمایند.

این شبکه به علت کاهش هزینه های تحویل و انتشار محتوا، تامین امنیت بسیار بالای ویدئوها به دلیل غیرمتمرکز بودن و افزایش سرعت و کیفیت محتواهای ویدئویی، در میان سایر شبکه های پخش محتوای ویدئویی، طرفداران بسیار پیدا کرده و جزو بهترین ها می باشد.

*ارز دیجیتال اودیوس (Audius): این ارز دیجیتالی، یک پروتکل غیرمتمرکز و یک رمزارز مبتنی بر بلاک چین برای پخش و به اشتراک گذاری موسیقی است. کاربرد ارز دیجیتالی اودیوس در صنعت موسیقی به این شکل است که هنرمندان و طرفداران آن ها می توانند با یکدیگر به صورت کاملا مستقیم در ارتباط باشند و هنرمندان برای بارگذاری آهنگ های خود و کاربران برای گوش دادن به این آهنگ ها باید از توکن AUDIO استفاده نمایند. پخش محتوای موسیقی در این پلتفرم با کیفیت 320 کیلوبایت بر ثانیه بوده که بسیار مطلوب می باشد. کاربران می توانند موسیقی های مورد علاقه ی خود را دسته بندی کرده و با دیگران به اشتراک بگذارند و توکن AUDIO به عنوان پاداش دریافت نمایند.

*ارز دیجیتال لایو پیر (Livepeer): لایو پیر یک سرویس غیرمتمرکز برای به حداقل رساندن هزینه های زیرساخت برنامه های ویدئویی می باشد. این ارز دیجیتالی مبتنی بر شبکه ی بلاک چین اتریوم است. این سرویس قادر است تا به انجام کد گذاری ویدئوها و تبدیل کردن آن ها از فرمتی به فرمت دیگر پرداخته و همچنین هزینه های کد گذاری ویدئوها را در مقابل روش های سنتی به حداقل برساند. توکن این شبکه (LPT) می باشد. کسانی که رایانه های خود را به این شبکه افزوده اند، منابع محاسباتی خود، یعنی قدرت پردازنده ی مرکزی و پردازنده ی گرافیکی را به همراه پهنای باندشان در ازای کارمزد پرداخت شده به شکل ارز دیجیتال LPT در اختیار شبکه قرار می دهند. به عبارتی این سرویس بهترین راه کار برای سازندگان نرم افزارها می باشد زیرا پخش آنلاین ویدئو برای توسعه دهندگان نرم افزار پر هزینه بوده که در قالب کارمزد خدمات، افزایش تبلیغات یا فروش داده ها به این توسعه دهندگان تحمیل می گردد بنابراین لایو پیر می تواند با به حداقل رساندن این هزینه ها از طریق توزیع نیاز محاسباتی، اقدام به عمل نماید. همچنین افراد می توانند با به اشتراک گذاری قدرت محاسباتی خود، کارمزد و پاداش دریافت نمایند.

*ارز دیجیتالی بلوک توپیا (Bloktopia): این ارز، یک متاورس غیرمتمرکز با نماد Blok می باشد که در صنعت گیمینگ فعالیت می نماید. افرادی که این ارز را نگه داری می کنند، بلاک توپین (Bloktopian) نامیده می شوند.

*ارز دیجیتال تتا فیول (Theta Fuel): این ارز دیجیتالی نیز یکی از توکن های شبکه ی تتا می باشد که هدف این شبکه، ایجاد زیرساخت غیرمتمرکز برای به اشتراک گذاری ویدئوها، محاسبات و داده ها است. شبکه ی تتا دو توکن به نام های تتا (Theta) که توکن مدیریتی شبکه ی تتا بوده و توکن تتا فیول (Theta Fuel) می باشد که به عنوان پاداش به کاربران شبکه ی تتا تعلق می گیرد. شبکه ی تتا به جهت ایجاد بستری ایمن، کاربران را از صحت و درستی ویدئوها مطمئن می سازد.

*ارز دیجیتال فمسنترال (Famcentral): این ارز دیجیتالی، به ایجاد یک بستر برای حمایت از هنر و جامعه ی هنرمندان می پردازد. این ارز دیجیتالی به افراد کمک می کند تا منافع مالی خود را در جهت رشد و توسعه ی پروژه های مورد علاقه و هنرمندان محبوب خود قرار بدهند و مکانیزمی برای مهار قدرت ناشی از نفوذ فرهنگی و اقتصادی و همچنین اشتراک گذاری ارزش ها برای همه ی افراد داخل شبکه می باشد.

*ارز دیجیتالی MovieBloc: این ارز دیجیتالی، یک پلتفرم غیرمتمرکز در زمینه ی پخش فیلم و محتوا می باشد. در این شبکه، افراد می توانند به مشاهده ی فیلم ها و ویدئوهای متنوعی پرداخته و با ارائه ی زیرنویس ها و از این قبیل، پاداش دریافت نمایند.

*ارز دیجیتال استار لینک (StarLink): استار لینک، یک پروژه ی کاملا غیرمتمرکز و تحت حاکمیت جامعه است که توسط LEASH به طور تصادفی راه اندازی شد. StarL، توکن حاکمیت اکوسیستم StarLink است که بر بستر بلاک چین اتریوم ساخته شده است. توکن های StarL، ابزار سرمایه گذاری برای خرید زمین مجازی در متاورس StarL هستند که از یک ایستگاه فضایی در دنیای واقعی تقلید می کنند.

*ارز دیجیتالی Nobility: این ارز دیجیتالی به جهت رفع مشکلاتی در زمینه ی صنعت بازی های الکترونیکی ایجاد گردیده است و توکن آن با نام NBL می باشد.

سخن آخر

از گذشته تاکنون، افراد به جهت انجام معاملات و سرمایه گذاری های خود، به استفاده از ارزهای دیجیتالی روی آورده اند. امروزه استفاده از این رمزارزهای دیجیتالی در زمینه ی انواع سرگرمی ها از جمله بازی ها، موسیقی و ... سبب شده است که افراد بیش تری به استفاده از ارزهای دیجیتالی پرداخته و محبوبیت بسیاری بین افراد پیدا کند. در این مقاله فقط به بررسی تعدادی از این ارزهای دیجیتالی در زمینه ی سرگرمی پرداخته ایم و تعداد این ارزهای دیجیتالی، بسیار بیش از این بوده و در آینده، شاهد افزایش چندین برابری آن ها خواهیم بود.