آکادمی

جمعه, 22 فروردين 1399 19:57

آموزش راه اندازی کیف پول MetaMask

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

Metamask   چیست ؟

Ethereum + MetaMask + Browsers

 Metamask  همچون پلی میان مرورگر های معمولی و بلاک چین اتریوم عمل می کند و به شما این امکان را می دهد که  dapp  های اتریوم را بر روی مرورگر خود اجرا کنید Metamask  شامل یک سرور امنیتی قوی ، ارائه یک رابط کاربری مناسب برای مدیریت هویت خود در سایت های مختلف و همچنین امضای معاملات بلاک چین می شود .

شما می توانید  metamask  را در  Chrome, Firefox, Opera و مرورگر  brave  نصب کنید اگر شما یک توسعه دهنده هستید از همین امروز کار خود را با  Metamask  شروع کنید . ماموریت ما ایجاد یک روش آسان برای استفاده از اتریوم است .

نحوه نصب  Metamask

توجه : کلاهبرداری های  phishing  در اطراف Metamask  وجود دارد پس مراقب باشید و لینک رسمی کیف پول  Metamask  را ذخیره کنید و هرگز فراموش نکنید که اتصال مطمئن  HTTP  را برررسی کنید
MetaMask Chrome Extension

  • افزونه کروم را نصب کرده و بر روی گزینه (( add extension ))  کلیک کنید

Install MetaMask chrome extension

  • سپس شما می توانید لیست افزونه کروم خود را مشاهده نمایید که در آن به شما گزینه ای به نام (( privacy   notice))   یا همان اعلامیه حفظ حریم خصوصی نشان می دهد که نیاز به تایید شما دارد بنابراین بر روی گزینه  (( accept )) کلیک کنید .

MetaMask Wallet Chrome Extension

  • پس از تایید (( privacy notice ))  از شما خواسته می شود تا با شرایط استفاده از کیف پول موافقت کنید .

MetaMask Privacy Notice

  • اکنون یک گذر واژه برای خود انتخاب کنید و کیف پول خود را با کلیک بر روی گزینه (( create )) ایجاد کنید به یاد داشته باشید که رمز ایجاد شده شما باید یک رمز قوی باشد .

MetaMask Account

  • بعد از ایجاد کیف پول Metamask  کلمات seek   به شما نمایش داده می شود که شما باید این 12 کلمه را در جایی کپی کنید و به صورت آفلاین و ایمن نگه داری کنید زیرا تنها راه بازگردانی اکانت Metamask شما این 12 کلمه است .

MetaMast 12 Seed Words

  • هنگامی که آن ها را کپی کردید بر روی گزینه (( I’ve copied it somewhere safe ))  یا همان در جایی امن کپی کردم کلیک کنید بعد از کلیک شما صفحه اصلی کیف پول خود را می بینید که این نشان دهنده تکمیل نصب کیف پول  metamask  است .

MetaMast Transaction History

چگونگی مدیریت  Ether  در کیف پول Metamask

حالا که کیف پول  Metamask  را نصب کرده اید ما به شما نحوه ارسال و دریافت  ETH  را یاد می دهیم :

  • برای دریافت ETH  همانطور که در تصویر زیر نمایش داده شده است بر روی سه نقطه کلیک کنید و سپس بر روی گزینه  (( show QR code ))  یا همان نمایش کد  QR  کلیک کنید

Send Receive Ether on MetaMask wallet

  • با کلیک بر روی کد QR  این کد و آدرس  ETH را مشاهه خواهید کرد که می توانید آن را اسکن یا کپی کنید تا  ETH  را بر روی آن ارسال نمایید.

MetaMask Account

  • اکنون برای ارسال ETH از کیف پول  Metamask  به هر کیف پول دیگر ، بر روی گزینه  (( send ))  کلیک کنید که این گزینه در صفحه اصلی کیف پول شما نشان داده شده است .

Send ETH out of MetaMask wallet

  • سپس شما تصویر زیر را مشاهده می کنید که در آن می توانید آدرس گیرنده و مبلغ را اضافه کنید و آن را دریافت نمایید .

MetaMask Send Transaction

به این ترتیب شما می توانید به  Metamask  خود دسترسی داشته باشید و  ETH  و سایر توکن ها را دریافت یا ارسال نمایید .

نحوه مدیریت توکن  ERC-20  در  Metamask

 توجه : کیف پول  meEther   بعضی از توکن ها  ERC-20  را به صورت پیش فرض پشتیبانی می کند اما در  Metamask  هیچ نشانه ای از توکن های  ERC – 20   پشتیبانی شده  به صورت پیش فرض وجود ندارد و شما می بایست خودتان این توکن ها را اضافه کنید که کاری بسیار آسان است .

  • هنگامی که Metamask  را باز کردید بر روی گزینه  (( tokens ))  کلیک کنید و همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید بر روی گزینه  (( add token ))  کلیک کنید

Manage ERC20 tokens on MetaMask

  • اکنون می توانید صفحه ی زیر را مشاهده نمایید که در آن شما می توانید توکن های مورد نظر خود را در Metamask   اضافه کنید .

Add token on MetaMask

  • هنگامی که جزئیات را استخراج کردید مانند : آدرس قرارداد ، نماد توکن و token decimals  آن ها را ارسال کنید و بر روی گزینه  (( add ))  کلیک نمایید به عنوان مثال من اطلاعات زیر را برای  Binance   ( BNB)  اضافه کرده ام :

نماد توکن :  BNB

Token decimals : 18

آدرس قرارداد توکن : 0xB8c77482e45F1F44dE1745F52C74426C631bDD52
Etherscan

در نهایت شما می توانید مقدار تعادل  BNB  را مشاهده کنید و  BNB  را به  Metamask  خود اضافه کنید . همانطور که در تصویر نمایش داده شده است شما می توانید در هر زمان که می خواهید هر توکن  ERC -20  را به  Metamask  اضافه کنید :

Token on MetaMask

نتیجه

 Metamask  دومین کیف پول برتر  ETH  و  ERC-20  می باشد که پس از کیف پول  MyEther  قرار گرفته است یکی دیگر از مزایای این کیف پول این است که به طور خودکار وب سایت های مشکوکی را که اجرا شده اند قفل می کند . دیگر مزایای آن این است که از طریق کیف پول  Metamask  شما می توانید به  dapp  هایی مانند  cryptokitties  و دیگر برنامه های اتریوم دسترسی داشته باشید از این رو  Metamask  همانند یک مرورگر بلاک چین اتریوم عمل می کند ، این کیف پول چند منظوره است و برای انجام معاملات ، بسیار سریع و ایمن است و در برابر سایت های  phishing  از یک حفاظت امنیتی قوی استفاده می کند

امیدوارم با این مقاله شما را با نحوه استفاده از  Metamask  و نحوه مدیریت حساب کاربرخود آشنا کرده باشم.